Starbucks zpoplatňuje jednorázové kelímky jednou korunou

Starbucks zavádí zpoplatnění jednorázových kelímků. Za vybrané peníze bude sázet stromy.

Po 26. července 2021 16:15 1 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/17606/starbucks_recycling

Fullscreen Sdílet

/media/17607/starbucks_zpoplatneni

Fullscreen Sdílet

Kavárenský řetězec Starbucks se rozhodl zpoplatnit jednorázové kelímky, a to částkou jedné koruny. Za vybrané peníze bude sázet nové stromy ve spolupráci s iniciativou Sázíme budoucnost. 

Starbucks chce tímto krokem přispět ke snížení produkce odpadu, na níž se jednorázové kelímky nemálo podílí. K jejich omezení se snaží zákazníky motivovat i možností nechat si připravit nápoj do vlastní nádoby, přičemž mohou zákazníci ušetřit zároveň 10 korun za nápoj. Využití této možnosti rostlo v letech od 2017 do 2019 meziročně o 100 %.  V nabídce má kavárenský řetězec také tumblery a znovupoužitelné kelímky, které se v roce 2020 staly nejprodávanější položkou merchandisingu s.

Koncept zpoplatnění jednorázových kelímků byl testován ve Velké Británii již v roce 2018 a v loňském roce byl zaveden například v sousedním Německu. Během britského pilotního testu, trvajícího tři měsíce, došlo k 126% nárůstu používání vlastních šálků a tumblerů, což se zase promítlo do poklesu celkového množství vyprodukovaného odpadu.

-stk- 

# ekologie # Starbucks # udržitelnost # kavárenská síť # jednorázové kelímky # zpoplatnění # tumbler # znovupoužitelné kelímky

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.