Češi berou samoobslužné pokladny kladně, platí ale radši u obsluhy
Samoobslužné pokladny vnímají čeští spotřebitelé pozitivně, reálně
ale u nich stále vítězí klasické pokladny s obsluhou.
Samoobslužné pokladny vnímají čeští spotřebitelé pozitivně, reálně
ale u nich stále vítězí klasické pokladny s obsluhou.
Podíl privátních značek na celkových tržbách rychloobrátkového zboží
se loni meziročně zvýšil z 24 % na 26 %, ukazují to data agentury
NielsenIQ.
# Marketing # Výzkum # Aktuality
Chování spotřebitelů v gastro se mění, úspěch mají podniky s pestrou
nabídkou, vyplývá z průzkumu.
Většina Čechů stále šetří. Vyhledávají slevy i privátní značky.
V promocích se v roce 2023 prodalo podle NielsenIQ 66 % zboží.
Do hledáčku marketérů začíná pomalu dorůstat generace alfa, kterou lze
definovat jako sociální, globální a mobilní.
Pokud se obchodníci nárokům spotřebitelů nepřizpůsobí, může to mít
drtivý dopad na jejich byznys, říká Peter Menky ze společnosti DoDo.
Nejoblíbenějšími značkami čajů u českých spotřebitelů jsou hlavně
Teekanne a Loyd. Nejvyšší preference mají ovocné čaje, ukazuje výzkum
Ressolution Group.
Čeští spotřebitelé začínají reálně pociťovat dopady inflace. Více se
orientují na cenu a vyhledávají k nákupům častěji diskonty.
Na e-shopech nakupuje hračky více než 57 % české internetové populace,
častěji jsou to muži, lidé mladší a z větších měst. Nejznámější
prodejnou a prodejnou, ve které se nejvíce nakupuje, je Bambule, vyplývá
z výzkumu Nielsen Admosphere.
Značky čekají nové výzvy, které souvisí s nepříznivým
socioekonomickým vývojem. Nad tím, jak jak by se k těmto výzvám měly
postavit, se zamýšlí Tomáš Preněk z Publicis Groupe.