Autor textu MediaGuru
Za v přepočtu stokorunu měsíčně získají uživatelé komunikační
aplikace exkluzivní přístup k novinkám.
Další sociální síť experimentuje se službami dostupnými jen pro předplatitele. Komunikační platforma Snapchat spustila službu Snapchat+, která nabídne za čtyři dolary měsíčně funkce standardním uživatelům nedostupné. Firma v červnu uvedla, že tuto novinku testuje, neposkytla však více podrobností. To se nyní alespoň částečně změnilo. Předplatitelé Snapchat+ získají přístup k údajům o tom, kdo si prohlížel jejich stories. Kromě toho se jim zpřístupní speciální ikonka stvrzující jejich v rámci snapchatového ekosystému nadřazený status. Abonenti dostanou ještě možnost označit si některý z kontaktů jako přítele číslo 1, a mít tedy chatovací okno s touto osobou virtuálně připnuté na prominentním místě na obrazovce. Tím však výčet výhod neskončí, postupně by měl bobtnat spolu s dalšími technologickými updaty Snapchatu – platící uživatelé by měli mít přístup k vylepšením sítě dříve než ostatní.
„Snapchat+ spouštíme jako sbírku exkluzivních, experimentálních a pre-release funkcí. Placená služba nám umožní nabídnout novinky některým z těch vůbec nejzapálenějších členů naší komunity a poskytovat jim prioritní podporu,“ zní oficiální stanovisko provozovatele americké aplikace. Placená služba je dostupná nejen ve Spojených státech a Kanadě, ale také ve Spojeném království, Francii, Německu, Austrálii, na Novém Zélandu, v Saúdské Arábii a Spojených arabských emirátech. Další země mají na seznam podporovaných států přibýt brzy. Technologický server TechCrunch nicméně upozorňuje, že není jasné, nakolik bude firma rozlišovat mezi zpřístupňováním nových funkcí pro předplatitele a beta-testery. To by mohlo vést až k paradoxní situaci, kdy si uživatelé Snapchatu de facto platí za to, že budou moci suplovat práci testerů. To je ale zatím jen hypotetická situace.
Co je z pohledu byznysu Snapchatu akutnější, je očekávaný vývoj jeho tržeb. Firma již před měsícem uvedla, že nesplní svůj plán tržeb pro druhé letošní čtvrtletí. Důvodem je prý vysoká inflace a ruská invaze na Ukrajinu. V reakci na válku Snap přestal inzerovat v Rusku, Bělorusku a na Ukrajině. Putinův útok navíc všeobecně zhoršil globální makroekonomické výhledy, což se projevuje na náladě a očekávání spotřebitelů, a tedy také zadavatelů reklamy.
Z hlediska fungování Snapchatu budou v dohledné době příjmy z inzerce nadále stěžejní. Pokud by chtěl výrazněji spoléhat na tržby z předplatného, musí počítat mimo jiné se zostřeným bojem o peníze uživatelů sociálních sítích. S placenými funkcemi postupně zkouší experimentovat Twitter či Telegram, který za poplatek nabízí možnost posílat větší soubory než obvykle. Mikroblogovací služba si současně dost slibuje od postupné monetizace tweetů a exkluzivního přístupu k nim. Někteří majitelé twitterových účtů mohou kromě toho platit i za možnost své příspěvky editovat. Provozovatelé sociálních médií každopádně zkoušejí výrazněji uspět s předplatitelskými modely v době, kdy ochotu spotřebitelů utrácet ovlivňují úplně jiné okolnosti než lákavost nabídky.
-riv-
# Snapchat # Snap # placení # Snapchat+
Autor textu MediaGuru