Autor textu MediaGuru
Výzkumný trh se loni vyvíjel stabilně, obratově nejsilnější výzkumnou
agenturou je Ipsos.
Rok 2014 byl podle profesního Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR) dalším rokem stabilního obratu. SIMAR jeho celkovou výši odhaduje na 2,373 mld. Kč. Ve srovnání s rokem 2013 nedošlo k žádné významné meziroční změně (viz graf níže) „Jediným zaznamenatelným pohybem je jistý pokles zájmu o kvalitativní výzkum a pokračující rozvoj online metod. Podle všeho i aplikace metod podléhá do jisté míry módě a požadavkům zadavatelů na menší a levnější výzkumné projekty,“ uvádí v oficiálním oznámení SIMAR.
Zdroj: SIMAR
Agentura Ipsos se loni vrátila na místo obratově nejsilnější výzkumné agentury, skokanem roku je podle žebříčku SIMAR agentura Millward Brown, která se posunula na třetí příčku.
| agentura | obrat za rok 2014 (mil. Kč) |
| 1. Ipsos | 340 - 360 |
| 2. Nielsen | 320 - 340 |
| 3. Millward Brown | 280 - 300 |
| 4. GfK Czech | 200 - 220 |
| 5. TNS AISA | 160 - 180 |
| 6. STEM/MARK | 100 - 120 |
| 7. ppm factum group | 80 - 100 |
| 8. Mediaresearch, NMS Market Research, Median | 60 - 80 |
| 9. Incoma GfK, Market Vision | 40 - 60 |
| 10. Simply5, g82, Data Collect | 20 - 40 |
| 11. Focus, Defence Alliance, CEE Insight, Confess Research, Kleffmann, Opinion Window, Ultex Global Dynamics | do 20 |
Zdroj: SIMAR
Pro letošní rok očekává 45 % z oslovených agentur mírné, nebo dokonce větší navýšení trhu, dalších 41 % odhaduje setrvalý stav a pouhých 14 % trhu očekává mírný, nebo výraznější pokles. Sdružení SIMAR je proto ve výhledech v roce 2015 mírně optimistické.
Podle Terezy Šimečkové (Mediaresearch) bude rok 2015 rokem diskusí o podobách mediálních výzkumů i o crossplatformním a crossmediálním výzkumu. Luboš Rezler (Millward Brown) poukazuje na to, že bude zajímavé sledovat další směřování vývoje online komunikace a automatizovaných marketingových kampaní, kde podle jeho názoru chybějí propracovanější koncepty měření efektivity na všech stranách.
-mav-
Foto: Photospin
Autor textu MediaGuru