Autor textu MediaGuru
Na letošním Retail Summitu vystoupil Albert Hornbach či Espen B. Larsen
z Penny Marketu.
„Každá doba přináší své nové požadavky a na firmách je, aby byly schopny na ně rychle reagovat, přinášet inovace a chápaly změny jako příležitost, jak proaktivně zasáhnout do vývoje společnosti,“ uvedl na letošní konferenci Retail Summit 2018 Albert Hornbach, předseda představenstva rodinné firmy Hornbach.
Hornbach, hobby market, který na sebe nejednou upozornil šokující reklamou, svůj vznik datuje do roku 1877. V roce 1968 otevřel první hobby supermarket, v roce 1991 postavil první prodejnu ve východním Německu, v roce 2003 začal se zahraniční expanzí a v roce 2009 přidal ke svému zboží i plánovací a instalační služby. „Dalším milníkem byla pro nás digitalizace, kterou nemůžeme zastavit, a tak je potřeba jí vzít jako výzvu. Proto jsme v roce 2010 zavedli e-shop, ale i online poradce, včetně video návodů. Chceme být se zákazníky v každé fázi jejich rozhodovacího procesu,“ popsal Albert Hornbach. V Německu Hornbach dále testuje formát menších prodejen, tzv. Hornbach Compact, kde je možné nakupovat s tabletem v ruce, ale prozatím neuvažuje o jeho rozšíření na další trhy.
„Při změnách je však nejtěžší měnit se uvnitř. Nestačí se jen dívat na konkurenci a kopírovat to, co jim funguje. Chceme, aby lidé chápali, že jsme firmou se silnými hodnotami, která dává lidem práci, která je spolehlivá a tolerantní. Protože jsme rodinný podnik, nepřemýšlíme jen v řádu čtvrtletí, ale generací, pro nás je stěžejní úspěch v dlouhodobém horizontu, proto se zaměřujeme na lidi, na zákazníky i naše zaměstnance,“ dodal Albert Hornbach.
Na lidi, zákazníky i zaměstnance, se soustředí ve své strategii i řetězec Penny Market ze skupiny Rewe. „Na českém trhu se chceme chovat jako dobře vychovaný host,“ řekl CEO Penny Market Espen B. Larsen a doplnil: „Vůči zákazníkům máme zodpovědnost udržovat nízké ceny, chceme mu ale za nízkou cenu nabízet tu nejlepší možnou kvalitu.“ Penny se ve své produktové nabídce soustředí na české, potažmo regionální výrobky. Nyní nabízí 7 z 10 českých výrobků, do budoucna chce tento podíl zvýšit na 9 z 10. Spolupracuje s pekárnami a pivovary, jako první řetězec také zavedl prodej tzv. nestandardní zeleniny a ovoce.
„Zároveň se musíme starat o naše zaměstnance. Loni jsme jim zvýšili plat o 15 %, letos ho zvýšíme o dalších 7 %. To, že si jich vážíme, jsme vyjádřili také tím, že jsme jim dali na Štědrý den volno,“ řekl Larsen. K lepším pracovním podmínkám mají přispět také HR manažeři na lokální úrovni, kteří se zaměřují na už ranou fázi případného odchodu. Tím se fluktuace měla snížit o 12 %.
-stk-
Autor textu MediaGuru