Reklamní světové trhy zpomalují

Téměř polovina klíčových trhů zaznamenala ve druhém letošním čtvrtletí pokles reklamních investic. Oproti prvnímu čtvrtletí aktivita zadavatelů zpomalila.

Po 10. října 2011 07:25 2 min Sdílet

# Data

Přestože globální hrubé inzertní výdaje do médií rostly ve druhém letošním čtvrtletí celkově o 5,7 % ve srovnání se stejným obdobím vloni, došlo ve druhém letošním čtvrtletí ke zpomalení inzertní aktivity. Reklamní výdaje téměř v polovině klíčových trhů se v tomto období dokonce snížily, vyplývá ze čtvrtletní zprávy společnosti Nielsen, nazvané Global AdView Pulse.

Reklamní investice se podle zprávy ve druhém čtvrtletí snížily v 16 ze 36 zemí, což představuje první významnější pokles od třetího čtvrtletí roku 2009, kdy reklamní objem klesl ve více než polovině monitorovaných zemích. „Ve srovnání s 8,9% růstem na začátku roku určitě došlo k jistému zpomalení,“ uvádí zpráva společnosti Nielsen s tím, že i přes finanční problémy mnoha zemí a vývoji globální ekonomiky je celkový účet za druhé letošní čtvrtletí (+5,7 %) ještě dobrou zprávou.

Zpráva uvádí, že k zpomalení ve druhém čtvrtletí přispěly nižší objemy od zadavatelů ze segmentu FMCG, a to zejména v Evropě a v severní Americe, a také pokračující pokles novinové inzerce. Naopak kategorie oblečení a doplňků, která byla nejvíce postižena recesí v roce 2009, vykázala ve druhém letošním čtvrtletí nejvyšší meziroční nárůst (+17,9 %).

Jediným kontinentem, kde monitorované reklamní investice ve druhém čtvrtletí klesly, byla Evropa (-0,3 %) – viz graf. Z dvanácti monitorovaných evropských zemí se pokles dotkl sedmi z nich. V Německu, největší evropské ekonomice, se reklamní výdaje meziročně zvýšily o 3,1 %.   

Oživení z prvního kvartálu roku 2011 a mírný růst ve druhém čtvrtletí letošního roku tak přispěl k tomu, že za období prvního pololetí se reklamní výdaje meziročně zvýšily o 7,2 %. Jde o hrubé monitorované investice.

Vývoj reklamních investic ve světových regionech (2Q/2011 vs. 2Q/2010), meziroční změna v % 

Zdroj: Nielsen

-mav-


-mav-

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.