Radiožurnál stále na čele, týdenní poslech se vyvíjí lépe než denní

Nejposlouchanějším celoplošným rádiem zůstává v Česku ČRo Radiožurnál, ukazují nová data výzkumu Radioprojekt.

St 4. srpna 2021 10:30 3 min Sdílet

# Rádio

/media/17735/radio_vysilani_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/17735/radio_vysilani_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Rádia v České republice týdně poslouchá 82,6 % populace, denně je to 54,1 % populace ve věku 12-84 let. Oba ukazatele se v porovnání s předešlým měřeným obdobím mírně snížily, týdenní poslechovost se ale vyvíjí příznivěji než denní poslech. Doba poslechu se pak navýšila na 4:36 hodin denně. Ukazují to nová data výzkumu poslechovosti rádií Radioprojekt, která byla ve středu dopoledne zveřejněna.    

Radiožurnál zůstává nejposlouchanějším celoplošným rádiem s denní poslechovostí 900 tisíc posluchačů, následují Impuls a Evropa 2. Stejně jako v datech za první kvartál letošního roku došlo v denním poslechu k mírnému poklesu poslechovosti vedoucích celoplošných stanic. Dařilo se specializovaným celoplošným stanicím Českého rozhlasu – ČRo Plus si polepšil o 18 tisíc posluchačů a ČRo Vltava o osm tisíc posluchačů. Poslechovost navýšilo i Rádio Z a také digitální stanice Českého rozhlasu.

V týdenním vývoji poslechovosti je situace lepší, zde je vidět postupné oživování poslechovosti. Také v týdenních datech vede mezi celoplošnými stanicemi Radiožurnál.

V podílu na poslechovosti se mezi trojici nejsilnějších zařadilo Rádio Blaník.

Poslechovost včera celoplošných stanic (tis. osob)

  1+2Q/2021 4Q/20+1Q/21 kvartální změna (%)
ČRo Radiožurnál 900 915 -1,6
Rádio Impuls 759 778 -2,4
Evropa 2 625 644 -3,0
Rádio Blaník 591 622 -5,0
Frekvence 1 445 499 -10,8
ČRo Dvojka 353 366 -3,6
ČRo Plus 122 104 +17,3
ČRo Vltava 64 56 +14,3
Rádio Z 10 5 +100,0
Rádio Junior 9 7 +28,6
ČRo Jazz 9 5 +80,0
ČRo Rádio Wave 8 7 +14,3
ČRo D-dur 5 5 0,0

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Poslechovost týdně celoplošných stanic (tis. osob)

týdenní 1+2Q/2021 4Q/20+1Q/21 kvartální změna (%)
ČRo Radiožurnál 1703 1651 +3,1
Rádio Impuls 1589 1608 -1,2
Evropa 2 1363 1312 +3,9
Rádio Blaník 1138 1069 +6,5
Frekvence 1 960 1002 -4,2
ČRo Dvojka 628 610 +3,0
ČRo Plus 231 188 +22,9
ČRo Vltava 192 163 +17,8
ČRo Rádio Wave 37 43 -14,0
Rádio Z 30 24 +25,0

Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

Typ zobrazení

Podíl stanic na poslechovosti (%), 1+2Q/2021

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
Radiožurnál 11.83
Impuls 11.46
Blaník 10.27
Evropa 2 7.19
Hitrádio total 6.73
Frekvence 1 6.38
Dvojka 6.24
Kiss 5.47
Country 3.86
Beat 3.93
Rock radio Plus 3.93
ostatní 22.71

    Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

    Mezi nadregionálními stanicemi udržuje prvenství Hitrádio total, následují Rádio Kiss a Country radio. Také mezi nadregionálními rádii je vývoj v týdenní poslechovosti příznivější než v poslechovosti denní, když si v týdenním poslechu polepšily všechny vedoucí nadregionální stanice. Na čele regionálních stanic zůstává s náskokem ČRo Brno.

    Nejsilnější obchodní rozhlasovou sítí je Media Club total (podíl 40,3 %) před Radiohousem total (28,6 %). Souhrnný podíl stanic Českého rozhlasu představuje 27,4 %.

    Poslechovost včera nadregionálních stanic (tis. osob)

    nadregionální 1+2Q/2021 4Q/20+1Q/21 kvartální změna (%)
    Hitrádio total 492 528 -6,8
    Rádio Kiss 368 352 +4,5
    Country rádio  266 267 -0,4
    Rádio Beat 256 236 +8,5
    Fajn Radio total 144 168 -14,3
    Rock Rádio 143 141 +1,4
    Rádio Čas 92 93 -1,1

    Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

    Poslechovost včera regionálních stanic (tis. osob)

    regionální 1+2Q/2021 4Q/20+1Q/21 mezikvartální změna (%)
    ČRo Brno 112 114 -1,8
    Rádo Krokodýl 74 73 +1,4
    Rádio Rock Max 61 56 +8,9
    ČRo Ostrava 49 52 -5,8
    Radio Čas Rock 46 47 -2,1
    Rádio Haná 42 57 -26,3
    Rádio Jih 39 34 +14,7
    ČRo Hradec Králové 35 40 -12,5
    ČRo České Budějovice 33 34 -2,9

    Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

    Typ zobrazení

    Podíl obchodních sítí (%), 1+2Q/2021

    Fullscreen Sdílet

      Hodnota
    Media Club total 40.30
    Radiohouse total 28.60
    Český rozhlas 27.40
    ostatní a nezastupované 3.70

      Zdroj: Radioprojekt, SKMO, Median, Stem/Mark, Nielsen Admosphere

      -mav-

      # Český rozhlas # rádio # Radioprojekt # Evropa 2 # Frekvence 1 # poslechovost # Radiožurnál # Rádio Impuls

      Guru Weekly

      Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.