Autor textu MediaGuru
Letošním hlavními trendy zůstává reklama na sociálních sítích či
obsahový marketing.
Marketingové rozpočty v roce 2015 porostou, vyplývá z výzkumu Trendy v českém marketingu 2015, který mezi 282 odborníky z oboru provedla poradenská společnost Idealisti. V letošním roce i nadále zůstanou hlavními trendy reklama na sociálních sítích, mobilní web a obsahový marketing. Mezi marketéry roste rovněž zájem o využití mobilních zařízení jako platformy pro obchod a potvrzeno je i stále pozitivnější vnímání fenoménu Big Data.
V letošních odhadech vývoje marketingových rozpočtů vládne optimismus. Na tom, že marketingové rozpočty porostou, se shoduje celých 64 % respondentů. Pouhá pětina dotazovaných si myslí, že firmy budou své rozpočty omezovat jako celek a jen malá část považuje za pravděpodobné, že by se ve prospěch jiných výdajů marketingové výdaje snižovaly. „Už výsledky loňského roku ukazovaly na mírný optimismus v oboru, ale letošní jsou jednoznačné – krizové uvažování je na ústupu. Nemyslím, že by zároveň ustoupil tlak na výsledky a efektivitu, ale více firem bude ochotných vůbec do marketingu investovat,” říká David Šimák, partner ve společnosti Idealisti.
Vedoucím trendem je po všechny čtyři běhy průzkumu reklama na sociálních sítích. Trendem jsou i aktivity spojené se vším mobilním, intenzivní je trend přesunu k mobilnímu webu a populární strategii „mobile first“. Vzrůstá zájem o termín „Mobile Commerce“.
Mezi stálicemi se stále drží e-mailing, který je chápán jako efektivní nástroj komunikace. Ke stálicích se zvolna posouvá také nástroj WOM (word of mouth), za čímž je pravděpodobně určité obsahové vyprázdnění termínu, který se prolíná s různými aktivitami na internetu a sociálních sítí – od virálního marketingu, přes online PR až po obsahový marketing. Pokles je viditelný ve vnímání termínu skupinové slevy.
Mezi stagnující termíny patří značkové aplikace, HR branding, guerilla marketing či real-time marketing. V oblasti mizejících trendů trvá pokles QR kódů, nově se do ní posunul termín rozšířené reality a míří tam také gamifikace.

-kch-
Autor textu MediaGuru