Praha 6 mění svou vizuální identitu, sází na „hrdost"

Městská část Praha 6 představila nový vizuální styl od studia ReDesign.

Čt 6. října 2022 17:20 3 min Sdílet

# Aktuality # Marketing # PR

/media/22505/_czd_praha_6_redesign_1200_x_800_3-1

Fullscreen Sdílet

/media/22505/_czd_praha_6_redesign_1200_x_800_3-1

Fullscreen Sdílet

Městská část Praha 6 představila novou podobu své vizuální komunikace. Připravilo ji studio ReDesign, které uspělo mezi 76 návrhy designérské soutěže pořádané odbornou organizací Czechdesign. U příležitosti uvedení nové vizuální identity také vznikl šestistupňový pivní speciál z produkce Pivovaru Bubeneč.

Výchozí ideou nové vizuální identity je geometrické tvarosloví odvozené z historického znaku městské části. „Tento lineární ‚štít‘ se zaoblenými spodními rohy funguje jako základní stavební prvek pro celý systém. Ve své tvarové jednoduchosti se vztahuje k funkcionalistické estetice, která je pro Prahu 6 typická. Záměrně jsme však tento motiv nezatěžovali explicitními lokálními znaky, vsadili jsme spíše na odvozenou atmosféru místa, která může fungovat jako symbol lokálního patriotismu ve smyslu domovního znamení. Sděluje tedy: Zde žiju a jsem na to hrdý,“ vysvětluje Petr Krejzek ze studia ReDesign. Novou vizuální identitu Prahy 6 vytvořil společně s grafickou designérkou Kateřinou Šuterovou.

Detail v podobě zaoblených spodních rohů se dá aplikovat jak do tištěných, tak digitálních nosičů. Plakáty, bannery nebo komunikace na sociálních sítích mají být díky tomu jasně viditelné a rozpoznatelné. Nově bude městská část vystupovat pod zelenou barvou v tónu, která evokuje přírodu a klid, ale zároveň do ní vkládá akcent městské aktivity. Součástí stylu je písmo grotesk Civil od české písmolijny Superior Type.

Nová vizuální identita Prahy 6

Zdroj: Czechdesign

„Chceme držet krok s dobou, proto jsme se spojili s odborníky z oblasti grafického designu a v otevřené soutěži hledali originální vizuální styl, který bude Prahu 6 věrně vystihovat. Na vítězném návrhu se porota shodla jednohlasně. Získali jsme ucelený systém vizuální komunikace, v němž se snoubí moderní elegance, důstojnost, ale i tradice. Věřím proto, že podpoří hrdost místních obyvatel na to, že jsou právě ze Šestky,“ říká starosta Prahy 6 Ondřej Kolář.

Nový styl se postupně propíše do všech oficiálních komunikačních výstupů a celkové prezentace městské části. Vedle změn v on-line komunikaci půjde v první fázi o výměnu vizuálního stylu kancelářských tiskovin, zaměstnaneckých karet a brandingu radnice. V novém designu bude od listopadu vycházet Šestka, tištěné periodikum Prahy 6.

„Kompletní výměnou projdou propagační předměty. V této oblasti také měníme strategii poptávky a namísto kvantity klademe důraz na kvalitu. Chceme se zaměřit na nápaditý design, spolupráci s originálními českými a slovenskými tvůrci a trvalou udržitelnost v podobě omezení plastů či využití ekologicky šetrných materiálů,“ popisuje Jiří Hannich, mluvčí Prahy 6. Postupně doznají změn i venkovní vizuální nosiče: ať už jde o nové polepy na autech městské části, či cedule na veřejných prostranstvích.

Jeden z grafických motivů v rámci nové vizuální identity se stal inspirací pro vytvoření piva Prahy 6. Městská část se proto spojila s Pivovarem Bubeneč, jehož sládek uvařil lehký šestistupňový pivní speciál, „Lehkou Šestku“.

-mav-

# vizuální identita # PR # design # Czechdesign # Praha 6 # Ondřej Kolář # studio ReDesign

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.