Autor textu MediaGuru
Trend zvyšující se návštěvnosti tuzemských kin pokračoval i v prvním
letošním čtvrtletí. Oproti stejnému období loni se návštěvnost
zvýšila o čtvrtinu.
Návštěvnost tuzemských kin přesáhla za období prvního letošního čtvrtletí počet pět milionu diváků (5,072 mil.) a stala se v tomto ročním období divácky nejúspěšnější minimálně za posledních patnáct let. Ve srovnání se stejným loňským obdobím se letošní návštěvnost kin v prvním čtvrtletí zvýšila zvýšila o 24 procent.
| Hodnota | |
|---|---|
| 2014 | 3020 |
| 2015 | 3429 |
| 2016 | 3884 |
| 2017 | 3784 |
| 2018 | 4085 |
| 2019 | 5072 |
Zdroj: Unie filmových distributorů, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec
Čisté tržby z prodeje lístků se v prvním čtvrtletí 2019 vyšplhaly na 742 mil. Kč a meziročně se zvýšily o téměř 30 procent (meziročně +170 mil. Kč). Jde opět o rekordní výsledek v této části roku.
| Hodnota | |
|---|---|
| 2014 | 384634 |
| 2015 | 452342 |
| 2016 | 508909 |
| 2017 | 505811 |
| 2018 | 573024 |
| 2019 | 742034 |
Zdroj: Unie filmových distributorů, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec
Hlavními filmovými taháky v prvním čtvrtletí byly především snímky Ženy v běhu (česká komedie), Bohemian Rhapsody (loňský nejúspěšnější film v tuzemských kinech), americký akční film Captain Marvel a aktuálně je hitem návštěvnosti americký film Avengers Endgame.
Objem investic do kinoreklamy se ale takto výrazně nezvyšuje. Podle hrubých investic z monitoringu reklamy AdIntel od Nielsen Admosphere se výdaje směřované do reklamy v kinech v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 3 %.
-mav-
Autor textu MediaGuru