Media Guru

Počet diváků v kinech rostl i v prvním čtvrtletí

Trend zvyšující se návštěvnosti tuzemských kin pokračoval i v prvním letošním čtvrtletí. Oproti stejnému období loni se návštěvnost zvýšila o čtvrtinu.

Po 13. května 2019 14:35 1 min Sdílet

# Outdoor # Aktuality

/media/8464/kino_divak

Fullscreen Sdílet

Návštěvnost tuzemských kin přesáhla za období prvního letošního čtvrtletí počet pět milionu diváků (5,072 mil.) a stala se v tomto ročním období divácky nejúspěšnější minimálně za posledních patnáct let. Ve srovnání se stejným loňským obdobím se letošní návštěvnost kin v prvním čtvrtletí zvýšila zvýšila o 24 procent. 

Typ zobrazení

Vývoj návštěvnosti kin (tis.), 1Q/2014-1Q/2019

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
2014 3020
2015 3429
2016 3884
2017 3784
2018 4085
2019 5072

      Zdroj: Unie filmových distributorů, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

      Čisté tržby z prodeje lístků se v prvním čtvrtletí 2019 vyšplhaly na 742 mil. Kč a meziročně se zvýšily o téměř 30 procent (meziročně +170 mil. Kč). Jde opět o rekordní výsledek v této části roku. 

      Typ zobrazení

      Vývoj tržeb tuzemských kin (tis. Kč), 1Q/2014-1Q/2019

      Fullscreen Sdílet

        Hodnota
      2014 384634
      2015 452342
      2016 508909
      2017 505811
      2018 573024
      2019 742034

          Zdroj: Unie filmových distributorů, hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

          Hlavními filmovými taháky v prvním čtvrtletí byly především snímky Ženy v běhu (česká komedie), Bohemian Rhapsody (loňský nejúspěšnější film v tuzemských kinech), americký akční film Captain Marvel a aktuálně je hitem návštěvnosti americký film Avengers Endgame.

          Objem investic do kinoreklamy se ale takto výrazně nezvyšuje. Podle hrubých investic z monitoringu reklamy AdIntel od Nielsen Admosphere se výdaje směřované do reklamy v kinech v letošním prvním čtvrtletí meziročně zvýšily o 3 %.

          -mav-

          Guru Weekly

          Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.