Počet českých uživatelů streamovacích služeb překročil tři miliony

Počet uživatelů streamovacích služeb překročil 3 miliony, jejich sledováním tráví přes hodinu denně. Data přináší výzkum Atmedia index za první pololetí 2024.

St 14. srpna 2024 09:30 3 min Sdílet

# TV # Výzkum

/media/rnxljy3c/video-od-demand_vod_pixabay

Fullscreen Sdílet

/media/odxj4c2i/vod_cesko

Fullscreen Sdílet

Trend popularity video služeb na vyžádání (VOD) v Česku nadále roste, a to především u diváků ve věku 25–34 let. Oblibě se ale těší napříč všemi generacemi, potvrzují aktuální výsledky výzkumu Atmedia index za první pololetí letošního roku.

Výsledky ukazují, že aktivně aspoň jednu streamovací službu užívá 47 % Čechů ve věku 15–69 let. V porovnání s druhým pololetím loňského roku je to o pět procentních bodů více. „Počet uživatelů streamovacích služeb typu Netflix, Voyo nebo Max za prvních šest měsíců letošního roku poměrně výrazně vzrostl – a to konkrétně o 300 tisíc na 3,1 milionu uživatelů,“ dokládá Pavel Müller, Senior Head of Research & Marketing ve společnosti Atmedia.

/media/shzcykkk/stream_vod_top-sluzby_atmedia-index

Fullscreen Sdílet

Největší nárůst uživatelů si za první pololetí letošního roku připsala pětice dlouhodobě nejvyužívanějších streamovacích služeb na českém trhu – Netflix, Voyo, Disney+, Max a Prima+. „Některé z nich zvýšily svoji uživatelskou základnu i o 200 tisíc,“ upozorňuje Pavel Müller a zároveň dodává, že jiné streamovací služby naopak část diváků ztratily.

Vůbec největší počet uživatelů má na českém trhu dlouhodobě Netflix, který sledují konkrétně dvě třetiny všech uživatelů streamovacích služeb. Zbylé čtyři největší placené VOD služby využívá méně uživatelů, rozmezí se pohybuje od 17 % do 36 % všech uživatelů streamovacích služeb. „Zároveň je nutné podotknout, že uživatel neznamená platící zákazník. Část uživatelů má přístup k jednotlivým platformám prostřednictvím sdílených účtů,“ konstatuje Pavel Müller.

Rostoucí zájem o placené VOD služby se projevuje také tím, že se většina českých uživatelů nespokojí pouze s jednou streamovací službou – naopak využívají hned několik služeb najednou. Podle aktuálních výsledků výzkumu Atmedia index za první pololetí letošního roku připadají na jednoho uživatele dvě služby.

Obsah na těchto platformách sleduje téměř polovina uživatelů streamovacích služeb denně nebo téměř denně, další více než jedna třetina aspoň několikrát týdně. Aktivnějšími diváky jsou z tohoto pohledu ženy a také zástupci mladší generace – více než polovina uživatelů ve věku 25–34 let sleduje obsah na těchto platformách denně nebo téměř denně, hned v závěsu za nimi jsou uživatelé ve věku 35–44 let a zástupci generace Z, tedy uživatelé ve věku 15–24 let.

„Čeští uživatelé placených VOD služeb tráví jejich sledováním v průměru 1 hodinu a 6 minut denně, což je přibližně 8 hodin za jeden týden,“ dodává Müller s tím, že vedle průměrného času tráveného sledováním placených VOD služeb nabízí výzkum atmedia index také hodnoty pro jednotlivé streamovací služby zvlášť – konkrétně pro pět nejvyužívanějších platforem na českém trhu. 

O výzkumu

Výzkum pro mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia realizovala výzkumná společnost ResSolution Group metodou CAWI. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 4012 respondentů z Českého národního panelu (internetová populace ve věku 15–69 let). Dotazování probíhalo ve dvou vlnách za první a druhé čtvrtletí roku 2024 (5.–22. 4. 2024, 3.–23. 7. 2024). 

-mav-

# video # streaming # Netflix # VOD # Atmedia # uživatel # Voyo # Atmedia index # Prima+ # Max

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.