Placených TV v Česku přibylo, zvýšily podíl na sledovanosti

Za posledních šest let vzrostl podíl placených TV na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let o 54 %.

Po 26. června 2023 05:00 3 min Sdílet

# TV

/media/19423/tv-shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/25228/paytv_infografika

Fullscreen Sdílet

Na trhu s placenými televizními kanály došlo za posledních šest let k výraznějším změnám než na trhu volně šířených stanic. Zatímco v roce 2018 bylo v oficiálním elektronickém měření televizní sledovanosti 17 placených kanálů, v květnu letošního roku jich bylo 22. K tomuto nárůstu přispěla například společnost AMC, která ke svému portfoliu měřených televizních stanic připojila od roku 2018 hned dva placené tematické kanály – AMC (filmový) a TV Paprika (lifestylový). Uvádí to společnost Atmedia ve své zprávě o vývoji televizního trhu.

Na český televizní trh s placenými stanicemi v posledních letech vstoupili i noví hráči, konkrétně mediální skupiny Warner Bros. Discovery a Canal+. První jmenovaná skupina zařadila od roku 2018 do měření televizní sledovanosti tři placené tematické kanály – Discovery Channel (dokumentární), Eurosport 1 (sportovní) a TLC (lifestylový). Mediální skupina Canal+ se zase na českém trhu ohlásila spuštěním filmové a seriálové stanice Canal+ Action. Díky akvizici společnosti SPI International získala také filmový kanál FilmBox, ke kterému ještě přidala sesterský FilmBox Stars.

„Český trh s placenými televizními stanicemi se rozvíjí i s tím, jak se zvyšuje počet domácností, které sledují televizi prostřednictvím některého z operátorů placené televize, díky čemuž získávají přístup k desítkám placených kanálů,“ vysvětluje Michaela Suráková a upozorňuje, že o placené televizní stanice je mezi diváky stále větší zájem. Za posledních šest let vzrostl jejich podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků ve věku 15–69 let o 54 %. Měsíčně osloví společně v průměru 3,2 milionu diváků starších čtyř let, kteří jejich sledováním tráví v průměru 1 hodinu a 12 minut denně.

„Nárůst zájmu o placené televizní stanice je dán i tím, jak svou nabídku přizpůsobují poptávce diváků,“ tvrdí Michaela Suráková a jako příklad uvádí větší množství lokálního obsahu nebo nabídku filmů a seriálů, které diváci jinde nenajdou. „Poté, co FilmBox zařadil do své programové nabídky větší množství českých filmů, zvýšil několikanásobně svůj podíl na sledovanosti a dnes je největší filmovou placenou televizní stanicí u nás,“ uvedla Michaela Suráková.

Výčet stanic je založen na TV kanálech, které jsou zapojeny do oficiálního měření sledovanosti ATO-Nielsen.

-mav-

# sledovanost # TV # share # reach # pay TV # Atmedia # tematické TV

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.