• Přejít k obsahu
  • Přejít na hlavní menu
  • Přejít na vyhledávání

  • Nejvíce čtete

Nejvíce čtete

/media/bcojsxuw/esomar-congres-2024

# Aktuality # Výzkum

Praha letos hostí mezinárodní konferenci o výzkumu Esomar

/media/ei0fdgvj/brand_znacka_ipsosjpg

# Marketing # Výzkum

Češi označují za nejbližší značku Lidl. Poté YouTube a Dr. Max

/media/21970/zakulisi-o2tv-sport

# TV

Canal+ a Nova se dohodly na zpřístupnění všech sportovních stanic

/media/21694/ct_vsechnoparty_cepela_20211005_z8b9870

# Aktuality # TV

Všechnopárty zvýšila v pátek večer odstup, u mladších film

/media/f5ijgphf/jan-cadek_media-club

# TV

Reklamní breaky na Primě jsou pořád dlouhé, zdražit musíme

/media/msuljwet/vogue_ai

# Tisk # Reklama

Vogue podněcuje debaty o etice používání AI v reklamě

/media/l0bji2wz/tri-dny-kondora-ct

# Aktuality # TV

Česká televize i Nova mění program, uctí Roberta Redforda

/media/18003/tv-sledování_shutterstock

# Reklama # TV # Výzkum

Reklamní výdaje do lineární TV kvůli streamingu klesají

Media Guru

Sledujte nás

  • Instagram
  • X
  • Facebook
  • LinkedIn
  • RSS

Outdoor

Obsah

  • Články
    • Aktuality
    • TV
    • Internet & Mobil
    • Tisk
    • Rádio
    • Outdoor
    • Marketing
    • Reklama
    • PR
    • Výzkum
    • Lidé
    • Speciály
    • Slovensko
    • Retail
    • Udržitelnost
  • Mediální slovník
  • Infografiky
  • Podcasty
  • Akce
  • Newsletter

Nastavení

  • Všechny
  • Aktuality
  • TV
  • Internet & Mobil
  • Tisk
  • Rádio
  • Outdoor
  • Marketing
  • Reklama
  • PR
  • Výzkum
  • Lidé
  • Speciály
  • Slovensko
  • Retail
  • Udržitelnost

Outdoor

Přejít na články

# Aktuality # Outdoor

V Rencaru byla Policie, firma jí předala dokumenty

St 1. března 2017 10:12 2 min

Společnost Rencar Praha ve středu uvedla, že plně spolupracuje s Policií České republiky. Ta se dnes dostavila do sídla firmy, aby převzala doplňující dokumenty. Rencar jménem generálního ředitele Pavla Slabého už v lednu uvedla, že Policii potřebné dokumenty poskytne. Policie již z Rencaru odešla. "Jedná se o zcela standardní a předpokládaný postup, kdy se Policie ČR dovyžádala další dokumenty. Už před rokem jsme jim poskytly součinnost a předali potřebné věci. Nyní se na nás obrátili s žádostí o doplňující informace, které jim společnost Rencar bez jakýchkoli problémů předala. Nejedná se o nic zásadního nebo skandálního,” uvedl mediální zástupce Rencaru Mirek Deneš.  Šetření PČR má probíhat  na základě anonymního udání. Společnost Rencar uvedla, že poslední dva roky čelí cíleným útokům, jejichž cílem je poškození jejich obchodních zájmů a snížení hodnoty firmy. Kriminální policie se nedávno začala zabývat smlouvami Pražského dopravního podniku se společností Rencar a euroAWK, které se týkají provozování reklamy v městské hromadné dopravě. Zda si Policie ČR vyžádala od Rencaru smlouvy právě v této souvislosti, nebylo potvrzeno. -mav-

# Aktuality # Outdoor

JCDecaux chce vstoupit do SPVR, ten to vítá

Čt 16. února 2017 08:15 2 min

Společnost JCDecaux se chce stát členem Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR). V minulých dnech odeslala k rukám jeho prezidenta Marka Pavlase oficiální žádost o vstup. Stalo se tak necelé tři roky od založení SVPR, který vznikl v době eskalujícího napětí mezi JCDecaux a skupinou BigBoard kvůli přijetí Pražských stavebních předpisů Hudečkovým magistrátem. „Jako jeden z nejvýznamnějších hráčů na trhu venkovní reklamy na českém trhu chceme být plnohodnotným členem Svazu, který zastupuje a hájí zájmy svých členů ve vztahu ke správním orgánům, mediálnímu trhu a reprezentuje členy v příznivém mediálním obrazu pro širokou veřejnost,” popsal důvody ke vstupu Pavel Slabý, předseda představenstva JCDecaux, a dodává: „I naše společnost vnímá, stejně jako Svaz provozovatelů venkovní reklamy, potřebu iniciovat žádoucí právní regulaci vztahů vznikajících při poskytování služeb venkovní reklamy a kodifikovat základní pravidla uplatňovaná v těchto vztazích.” SPVR tento krok podle Marka Pavlase vítá. „Máme z toho radost. JCDecaux patří k celosvětovým hráčům a svým know-how může našemu Svazu pomoci,“ řekl na dotaz MediaGuru.cz s tím, že v příštím týdnu by chtěl s Pavlem Slabým projednat podmínky ke vstupu. SPVR byl založen v červnu roku 2014 společnostmi skupiny BigBoard, a to jako protiváha tehdejší Asociace venkovní reklamy (AVR), jejímž členem byla i společnost JCDecaux. AVR ke konci roku 2014 zanikla, a trh s venkovní reklamou tak přišel o sdružení zastupující všechny velké hráče. Důvodem rozkolu byl spor JCDecaux a BigBoardu ohledně přijetí nových Pražských stavebních předpisů, které mimo jiné zakazovaly výstavbu nových reklamních ploch větších než 6 m2, v památkové zóně větší než 4 m2. Stávající velkoformátové reklamní plochy, které byly většinou povoleny jako dočasné stavby, neměly již dostat povolení. Podle BigBoardu předpisy tehdy nahrávaly konkurenci. V loňském roce byly již pod vedením Krnáčové přijaty Pražské stavební předpisy v pozměněném znění, podle nichž je zakázaná pouze reklama nad 4 m2 v památkové rezervaci a zónách, jinde musí být reklama nejméně 100 metrů od sebe. -stk-

# Aktuality # Outdoor

DPP nesmí uzavřít smlouvu s konkurentem Rencaru

Čt 5. ledna 2017 16:25 3 min

Pražský dopravní podnik (DPP) nesmí uzavřít smlouvu s vítězem tendru na provoz reklamy na autobusech MHD. Zakazuje mu to předběžné opatření soudu. ČTK to ve čtvrtek sdělil vedoucí odboru marketingu a komunikace Josef Voltr. Jméno vítěze neuvedl. Jak ale uvedl server Lidovky.cz, nejvyšší nabídku podala společnost BigBoard. Tedy největší konkurent Rencaru, resp. skupiny JCDecaux. Návrh na předběžné opatření podala firma Rencar, se kterou se DPP pře o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD. Podnik tak nyní nesmí uzavřít smlouvu s třetí stranou a musí umožnit Rencaru plochy provozovat. Smlouva pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. DPP ji považuje za nevýhodnou.„Proti nařízenému předběžnému opatření podáme odvolání,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Tendr na pronájem reklamy se týkal ploch na 300 autobusech pražské MHD. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 korun za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle 20 let staré neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 korun za jeden reklamní nosič ročně. Konečně se tak ukazuje, jaké jsou reálné tržní ceny za pronájem našeho majetku,“ uvedl Voltr. Podnik se pře s Rencarem o platnost smlouvy dlouhodobě. Rencar s tvrzením DPP o nevýhodnosti a neplatnosti smlouvy nesouhlasí a loni podal určovací žalobu, o platnosti tak rozhodne soud. Zatím vynesl zmíněné předběžné opatření na provoz reklamy v autobusech a rovněž loni v prosinci na provoz reklamy v tramvajích. DPP tedy nyní nesmí plochy v dopravních prostředcích pronajímat třetí straně, pouze Rencaru. Podle Voltra má Rencar v pronájmu 130 000 reklamních nosičů, za něž platí podniku dohromady asi 50 milionů korun ročně. „Je jasné, že ne všechny plochy jsou stejně velké a stejně atraktivní, rozdíl v cenách pronájmu je však významný,“ uvedl. Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jeho majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi. Podle informací Rencaru byly tržby firmy za rok 2015 zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun. Reklamní společnost Bigboard provozuje v Praze velkoformátovou reklamu zejména mimo centrum města. V centru města provozuje reklamu na základě smlouvy s Prahou společnost JCDecaux. Bigboard dlouhodobě smlouvu napadá a o reklamu v MHD se uchází dlouhodobě, DPP v minulosti nabízela za roční pronájem 100 milionů. -čtk-

# Outdoor

BigBoard kupuje News Advertising

Po 19. prosince 2016 17:13 1 min

BigBoard Praha pokračuje v konsolidaci outdooru, získává plný podíl v News Advertising.

# Outdoor

DPP dostal kvůli smlouvě s Rencarem milionovou pokutu

Čt 8. prosince 2016 11:23 2 min

Do sporu mezi pražským Dopravním podnikem a Rencarem se vložil i ÚOHS.

# Aktuality # Outdoor

DPP musí Rencaru umožnit reklamu na tramvajích

Út 6. prosince 2016 07:00 2 min

Pražský dopravní podnik (DPP) musí firmě Rencar, se kterou vede spor, umožnit umisťovat reklamu na tramvajích. Soud to nařídil v předběžném opatření. DPP se chce proti rozhodnutí odvolat, informoval v tiskové zprávě. Smlouva s Rencarem na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031, podle dopravního podniku je neplatná. Obě strany na sebe podaly žaloby. "DPP podá proti usnesení odvolání, ale do jeho potvrzení či zamítnutí se budeme předběžným opatřením řídit," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Rozhodnutí se týká jen reklamy na vozech tramvají, Rencar si podle DPP stěžoval na nedostatečnou součinnost dopravního podniku. Vyjádření firmy Rencar ČTK zjišťuje. Spor mezi DPP a Rencar trvá řadu měsíců. Podle DPP je smlouva mezi oběma stranami neplatná, s tím ale Rencar nesouhlasí. Smlouvu letos na základě podání DPP řešil Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a rozhodl, že je koncesní. Podle posudku DPP to znamená její neplatnost, Rencar ale označil podání DPP k antimonopolnímu úřadu za účelové a nesouhlasí s ním. Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi. Podle informací Rencaru byly loňské tržby firmy zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun. -čtk-

# Aktuality # Outdoor

BigBoard loni zvýšila výnosy na 932 mil. korun

So 26. listopadu 2016 14:23 1 min

Společnost BigBoard Praha, hlavní hráč na trhu tuzemské outdoorové reklamy, zvýšila v loňském roce výnosy na celkových 932 mil. Kč. Ve srovnání s rokem 2014 to znamenalo navýšení o necelá 4 %. Provozní zisk před odpisy a amortizací (EBITDA) dosáhl v roce 2015 výše 220 mil. Kč (meziročně +6 %). Společnost ale loňský rok zakončila vyšší ztrátou než o rok dříve. Celkový hospodářský výsledek představoval loni -33 mil. Kč (předloni -17 mil. Kč). Výsledek ovlivňují vysoké finanční náklady (108 mil. Kč) a odpisy (109 mil. Kč). BigBoard Praha loni získala podíl ve společnosti Qeep, což firmě otevřelo cestu k výnosům z plachet v centru města. Většinovým vlastníkem BigBoard Praha je slovenská Joj Media House (60 %), dalšími akcionáři jsou Richard Fuxa (20 %) a firma Touzimsky Media (20 %). -mav-

# Aktuality # Marketing # Outdoor

Soutěž Packstar o nejlepší obaly ocenila vítěze

Po 21. listopadu 2016 13:44 2 min

Druhý ročník soutěže o nejlepší obaly Packstar ocenil vítěze. Soutěž Packstar probíhá na českém a slovenském trhu, vítězné obaly vybírají po předvýběru odbornou komisí sami uživatelé. Novinkou letošního ročníku bylo rozdělení přihlášených do čtyř kategorií místo loňských tří: na obaly spotřebitelské, skupinové, přepravní a multipacky. Přihlášené obaly nejprve prošly předvýběrem odbornou komisí, která z nich vybrala 16 finalistů. Reálné vzorky finálových obalů byly následně hodnoceny uživateli ve výzkumu agentury Nielsen. Dotazování probíhalo na konferencích Eastlog a Samoška, formou halových testů v Praze a Brně a ve vybraných obchodech tradičního trhu. Celkem bylo dotazováno přes 800 respondentů. V kategorii Spotřebitelské obaly zvítězil obal na sýry Kapucín Olivier. V kategorii Multipacky zvítězilo dárkové balení ginu Hendrick´s s prémiovým mixérem Fever Tree. V kategorii Přepravní obaly zvítězil dřevěný obal na ložiska větších rozměrů od společnosti Industry South Moravia. V kategorii Skupinové obaly zvítězil POS stojan pro Intersnack. Pořadatelem soutěže je Atoz Packaging, která je součástí portfolia společnosti Atoz Group. -mav-

# Aktuality # Outdoor # Reklama

UOL spustila svoji první kampaň, zvolila outdoor

Po 21. listopadu 2016 06:45 1 min

Společnost UOL – Účetnictví on-line spustila v Praze svoji vůbec první kampaň. Firma na trhu působí od roku 2004. “Primárním cílem kampaně je zejména podpora značky UOL. Proto byly jako nejvhodnější médium vybrány billboardy, které umožňují poměrně rychle zasáhnout cílové skupiny ve vybraném regionu. V kampani jsme se zaměřili na spádovou oblast Prahy 5 a hlavní tahy do Prahy,“ uvedla ředitelka UOL Jana Jáčová. UOL nabízí vedení účetnictví včetně zpracování mezd, personalistiky a daňového poradenství menším a středním subjektům, ale i fyzickým osobám.

# Outdoor

LedMultimedia rozšiřuje portfolio, má změřené plochy

Út 15. listopadu 2016 09:30 2 min

Do konce letošního roku by měla síť LedMultimedia čítat 24 digitálních obrazovek.

Načíst další

Nejnovější články

/media/2ftekoas/nova-tk-podzim-2025

Test: Nova zdraží reklamu o 15 %, změní indexy

bradley-andrews-5duSQx_3qI4-unsplash

Ukázkový článek, který může mít i delší titulek

/media/v22li4zc/toyota-je-partnerem-noveho-poradu-farma-vojty-kotka

Toyota je partnerem nového pořadu Farma Vojty Kotka

/media/ww4fmij3/kuryr-tv_gimi-tv

Regionální Gimi TV se vrací, stávající Kurýr TV se přejmenuje

/media/3sjlywsl/google-kampan_gemini

Google spustil kampaň s influencery, podporuje AI Gemini

7eadd6672440e693e9b187e2072422d0af25ec58 Reklama

O nás · Zpracováním osobních údajů · Podmínky užití ·

© 2025 PHD, a.s. Všechna práva vyhrazena.

Toto dílo podléhá licenci Creative Commons: Uveďte původ – Neužívejte komerčně – Nezpracovávejte 4.0 – Mezinárodní Licence

MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, a.s. | Lomnického 5, Praha 4, tel.: 234 710 666

PHD

Cookies

Společnost SPOLEČNOST s.r.o. na svých webových stránkách používá cookies. K použití některých cookies je vyžadován Váš souhlas. Souhlas udělíte klinknutím na tlačítko „OK“. Použití cookies můžete také odmítnout. Povolení pouze vybraných cookies nebo jejich změnu provedete prostřednictvím tlačítka „Nastavení“.

Nastavení preferencí

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu SPOLEČNOST s.r.o. a všech funkcí, které nabízí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.

Analytické cookies

Tyto cookies sbírají a analyzují provoz webu a používání stránky SPOLEČNOST s.r.o. v reálném čase. Data chování v reálném čase umožňuji vždy nabízet relevantní obsah a předcházet specifickým chybám zobrazení.

Marketingové cookies

SPOLEČNOST s.r.o. potřebuje Váš souhlas s užitím statistických a analytických cookies. Při neudělení souhlasu nebudou statistické a analytické cookies do Vašeho koncového zařízení uloženy. Stisknutím tlačítka“ Povolit vše“ udělujete souhlas k užití všech cookies na webu SPOLEČNOST s.r.o. Stisknutém tlačítka „Povolit vybrané“ souhlasíte s užitím Vámi vybraných cookies. Stisknutím tlačítka „Odmítnout vše“ odmítáte užití všech cookies umístěných na webu SPOLEČNOST s.r.o. s výjimkou technických cookies, které nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.