Odložená TV sledovanost se za rok zvýšila o třetinu

Dominantním zdrojem sledování TV pořadů je nadále tzv. živá sledovanost, která představuje 84 % celkové TV sledovanosti. Podíl odložené sledovanosti se ale zvyšuje.

St 9. února 2022 07:30 2 min Sdílet

# TV

/media/13814/tv-obrazovky-a-ovladac

Fullscreen Sdílet

/media/13814/tv-obrazovky-a-ovladac

Fullscreen Sdílet

Podíl odložené televizní sledovanosti překročil v letošním lednu hranici 16 % a meziročně se navýšil o 3,8 procentního bodu. Na tzv. živou (lineární) sledovanost připadá téměř 84 % celkové televizní sledovanosti. Uvedená data se vztahují k divácké skupině starší 15 let a vyplývají z oficiálního měření TV sledovanosti ATO-Nielsen Admosphere.

Podíl odložené sledovanosti se tak za uplynulý rok zvýšil o zhruba třetinu a potvrzují se predikce, podle kterých lze očekávat další navyšování podílu odložené sledovanosti (time-shift, neboli sledování pořadů na televizní obrazovce do 7 dnů od jejich odvysílání).  

Typ zobrazení

Podíl živé a odložené TV sledovanosti, leden 2022, 15+

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
živá TV 83.29
odložená sledovanost 16.29

    Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, leden 2022, 15+, odložená sledovanost = TS0-7

    Rozdílné zastoupení má pak odložená sledovanost v jednotlivých diváckých skupinách. U mladších diváků je její podíl vyšší než v obecné populaci. Například v divácké skupině 15-34 představovala odložená sledovanost v letošním lednu 27 % veškeré televizní sledovanosti, zatímco v divácké skupině starší 55 let to bylo 11 %. 

    Do výsledku je započítána jen odložená sledovanost na televizních obrazovkách, nikoli odložené sledování pořadů na počítačích. 

    Pokud bychom do výsledku začlenili i další možnosti sledování video obsahu (video na vyžádání na PC, tabletech, mobilech, sociální sítě atp.), představuje podle dostupných odhadů výzkumné agentury Kantar podíl klasické TV sledovanosti zhruba polovinu (50 %) veškerého sledovaného video obsahu. Na video na vyžádání (SVOD, AVOD, TVOD) připadá cca 25 %, zbytek tvoří úložiště či sledování videí na sociálních sítích.

    /media/19579/vod_25

    Fullscreen Sdílet

    -mav-

    # sledovanost # odložená sledovanost # TV # video # ATO-Nielsen Admosphere # VOD # SVOD # time-shift # živá TV

    Guru Weekly

    Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.