Autor textu MediaGuru
Pořadí jednotlivých agentur se oproti loňsku nezměnilo, žebříček
vede Ipsos.
Podle očekávání obrat výzkumného trhu v loňském roce mírně vzrostl. V meziročním srovnání zaznamenal 3% růst na celkovou částku 2,447 mld. korun. Mírný, či dokonce výraznější růst obratů se očekává i v letošním roce. Vyplývá to z každoročního průzkumu SIMARu, v němž bylo osloveno 45 subjektů, které se výzkumem trhu zabývají jako svou hlavní činností. Odpovědělo 24 firem, včetně všech členských agentur, jejichž obrat se na celkovém trhu v roce 2015 podílel 61 procenty.
| 2006 | 2007 | 2008 | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
| ČR obrat v mil. Kč | 1 980 | 2 242 | 2 300 | 2 250 | 2 400 | 2 300 | 2 350 | 2 370 | 2 373 | 2 447 |
| SIMAR | 907 | 928 | 943 | 913 | 1 135 | 1 327 | 1 347 | 1 303 | 1 428 | 1 492 |
Pořadí jednotlivých agentur se oproti předchozímu roku nezměnil, žebříček nadále vede Ipsos, za ním je Nielsen, Millward Brown, GfK Czech a TNS Aisa.
| agentura | rozsah obratu (Kč) |
| Ipsos | 340 - 360 mil. |
| Nielsen | 300 - 320 mil. |
| Millward Brown (Kantar) | |
| GfK Czech | 260 - 280 mil. |
| TNS AISA (Kantar) | 160 - 180 mil. |
| Nielsen Admosphere, STEM/MARK | 100 - 120 mil. |
| ppm factum | 80 - 100 mil. |
| Median, NMS Market Research | 60 - 80 mil. |
| Market Vision | 40 - 60 mil. |
| g82, Data Collect, Simply5, IBRS | 20 - 40 mil. |
| Focus, Defence Alliance, Kleffmann Group, Confess Research, CEE Insight, Opinion Window, Ultex Global Dynamics | do 20 mil. |
V souvislosti s pokračující konsolidací globálních vlastníků agentur dosáhl z pohledu agenturních sítí nejvyššího obratu Kantar, kam spadá Millward Brown a TNS Aisa. Za ním je Nielsen s Nielsen Admosphere (bývalý Mediaresearch), Ipsos a GfK, u něhož došlo v létě 2015 ke spojení GfK Czech a Incoma GfK.
Obrat mezinárodních agenturních sítí
| agenturní síť | obrat (Kč) |
| 1. Kantar (Millward Brown +TNS AISA) | 460 - 480 mil. Kč |
| 2. Nielsen + Nielsen Admosphere | 420 - 440 mil. Kč |
| 3. Ipsos | 340 - 360 mil. Kč |
| 4. GfK | 260 - 280 mil. Kč |
Mezi výzkumnými metodami si vydobyly své místo kvantitativní online metody. Zajímavým trendem je rovněž měření reálného chování zákazníků a zapojení nových metod a technologií. Nové způsoby získávání a vyhodnocování dat, mezi nimi tzv. nedeklarativní metody a automatizovaný sběr dat, umožňují zpřesnění poznatků o chování zákazníků, a dokážou tak lépe popsat realitu. Jejich podíl na monitorovaném trhu je zatím do 10 %.
-stk-
Autor textu MediaGuru