Největší reklamní zadavatelé letos snižují rozpočty

Pokles reklamních investic v prvním pololetí dokládá i snížení celkového objemu mediálních investic deseti největších tuzemských zadavatelů.

Pá 29. července 2011 03:19 1 min Sdílet

# Data

Největším zadavatelem v prvním pololetí byla stejně jako v loňském prvním pololetí společnost Henkel ČR. Pohled na tabulku největších zadavatelů ale potvrzuje, že objem vynaložených investic na reklamní komunikaci v médiích letos klesá. Přestože se trojice nejsilnějších reklamních zadavatelů oproti loňskému prvnímu pololetí nezměnila, pro  vedoucí trojici platí, že v prvním letošním období oproti loňsku své investice do médií snížily.  

Také desítka nejsilnějších zadavatelů letos investovala podle hrubého monitoringu Admosphere do reklamy méně než v loňském roce – v meziročním srovnání se investice nejsilnějších deseti snížily o 8,3 %.

Struktura nejsilnějších zadavatelů se oproti loňsku příliš nezměnila. Vzhledem k loňskému volebnímu roku se mezi prvních deset nejsilnějších vloni propracovala Česká strana sociálně demokratická, která letos z desítky nejsilnějších vypadla. Oproti loňsku chybí také Reckitt Benckiser a Vodafone.

Top 10 zadavatelů v prvním pololetí 2011

Zdroj: Admosphere

-mav-

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.