Obchodníci hlásí meziroční růst vánočních prodejů
Tržby obchodníků o třetím adventním víkendu byly meziročně o deset
až 20 procent vyšší.
Tržby obchodníků o třetím adventním víkendu byly meziročně o deset
až 20 procent vyšší.
# Aktuality # Retail # Marketing
Prodejce sportovního zboží Decathlon spouští na českém trhu svou
nákupní aplikaci.
Lidé nakupují potraviny online dvakrát častěji než před covidem,
internetové lékárny či dovážku občerstvení využívají třikrát
častěji.
Otevření obchodů přivedlo zákazníky zpět do kamenných prodejen, zájem
o online nakupování tím ale neklesá, vyplynulo z nové vlny výzkumu
o chování Čechů v době pandemie od OMG Research.
Pod vlivem pandemické situace se podoba českého retailu proměňuje. Roste
podíl privátních značek i akčních nákupů. Svou pozici posilují
diskonty.
Rozšířená realita při nakupování hraje čím dál větší roli.
Zkušenost s ní pozitivně ovlivňuje nákupní rozhodování.
Průchod obchody se při nákupech zrychlil. Podle Tomáše Prouzy ze Svazu
obchodu a cestovního ruchu zhruba o 20 %.
Uplynulý rok byl poznamenán pandemií koronaviru. Pod vlivem okolností se
měnilo nákupní chování, marketingové rozpočty i kampaně.
Interaktivita, možnost nakupovat s přáteli či herní prvky, to vše může
oživit nakupování na internetu.
Více plánování, větší zásoby i připravenost, to jsou změny
v nákupním chování, které s sebou přinesla stále probíhající
pandemie.