Medializace značek Spolu a PirSTAN se zvyšuje s gradací kampaní

Z obou volebních koalic se v průběhu letošního roku těšila o něco větší mediální pozornosti koalice Pirátů a Starostů. ODS si ovšem s výjimkou letních prázdnin držela předstih před Piráty a ještě začátkem září měla větší celkovou publicitu než značka Spolu, ukazuje analýza Newton Media.

St 6. října 2021 17:50 1 min Sdílet

# Aktuality # Výzkum

/media/15290/media_shutterstock

Fullscreen Sdílet

/media/15290/media_shutterstock

Fullscreen Sdílet

Název koalice Spolu vešel ve známost 9. prosince 2020 a v médiích se etabloval pozvolna. Výrazněji se začal prosazovat až od druhé poloviny srpna v návaznosti na zrychlující volební kampaň koalice. Zhruba měsíc před parlamentními volbami dostihla tato nová mediální značka svou publicitou strany TOP 09 a KDU-ČSL. Publicita samotné ODS byla v průběhu celého letošního roku výrazně vyšší než publicita jejích juniorních partnerů i značky Spolu. Pouze v závěru května na sebe upozornila TOP 09, když musela čelit kauze týkající se Dominika Feriho. Vyplývá to z analýzy společnosti Newton Media pokrývající období od 4. ledna do 12. září 2021.

/media/18468/srovani-medializace-spolu-a-clenskych-stran_web

Fullscreen Sdílet

Celkový pohled na publicitu obou koalic prozrazuje, že o něco větší mediální pozornosti se do 12. září těšila formace Pirátů a Starostů. Na druhou stranu ale platí, že samotná ODS byla v tomto ohledu stabilně silnější než Piráti, jakkoli se rozdíl mezi nimi v září zmenšil. STAN měl měsíc před volbami mírně vyšší publicitu než TOP 09 a KDU-ČSL

/media/18469/5_srovnani-koalice-vs-strany_web

Fullscreen Sdílet

-mav-

# Newton Media # publicita # ODS # Piráti # TOP 09 # STAN # volby 2021 # Spolu # KDU-ČSL

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.