Svaz provozovatelů venkovní reklamy (SPVR) připravil společně s platformou Byznys pro společnost projekt Reklama pomáhá. Čtyři stovky billboardů představí od září projekty či kampaně 17 neziskových organizací. Plochy budou poskytnuty zdarma a provozovatelé venkovní reklamy uhradí i výrobu plakátů.
Svaz provozovatelů venkovní reklamy a jeho členové říkají, že dlouhodobě podporují projekty a organizace, jejichž činnost přispívá ke zlepšení společnosti. Ročně věnují členové SPVR 180 milionů korun na podporu kultury, sportu, samosprávy, nadací a charitativních projektů buď formou přímých peněžních darů, nebo poskytnutím reklamní plochy na billboardech.
„Dlouhodobě podporujeme různé prospěšné organizace, hodně jsme zviditelnili např. nadaci Dobrý anděl. Teď jsme se rozhodli postavit podporu na pevný základ a formou grantového řízení vybrat charitativní organizace v rámci projektu Reklama pomáhá,“ uvedl Marek Pavlas, prezident Svazu provozovatelů venkovní reklamy.
Seznam podpořených projektů je k vidění zde.
-mav-
FTV Prima přichází se startem podzimní sezóny s novým konceptem grafiky a designu na hlavním kanálu Prima. Od neděle 27. srpna mohou diváci vidět předěly a upoutávky v novém provedení s novou grafikou i písmem. Cílem této změny je podle televize představit divákům Primu jako vstřícnější, zábavnější a progresivní televizi pro všechny. Kreativní zpracování zároveň navazuje na podzimní claim 'Uvidíme se'.
„Přinášíme divákům novou vnitřní grafiku, která reflektuje současný moderní design. Dynamický pohyb jim umožní intuitivní vnímání informací, přitom jde o jednoduchý a srozumitelný obrazový princip. Stávající barevnou paletu jsme rozšířili o další odstíny, které udělají ze sledování ještě atraktivnější zážitek,“ říká Michal Pacina, kreativní ředitel FTV Prima a společnosti Department, která nový koncept pro televizi Prima vymyslela.
Foto: FTV Prima
Foto: FTV Prima
Foto: FTV Prima
Foto: FTV Prima
-mav-
Páteční večer byl ve znamení komedií. Největší počet diváků v diváckých skupinách 15+ + 15-54 přilákala komedie Jak vytrhnout velrybě stoličku (ČT1). Komedie Ženy v pokušení (Nova) dosáhla na druhou pozici v mladší skupině 15-54. V 15+ byla dvojkou večera Všechnopárty (ČT1).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, pátek 25.8. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Jak vytrhnout velrybě stoličku
ČT1
20:10:52
789
28
30
28
Všechnopárty
ČT1
21:33:43
574
22
16
19
Ženy v pokušení
Nova
20:22:00
567
21
28
24
Zpátky se Sobotou
ČT1
22:29:06
236
13
11
13
Parker
Nova
22:42:49
216
19
26
22
Léto v Bavorsku
TV Barrandov
21:27:53
179
8
3
6
Král džungle
Nova Cinema
20:06:29
151
5
7
6
Vinaři II
Prima
20:20:55
130
4
6
5
Podíl TV stanic (%), pátek 25.8. 2017
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Vydavatelství Deco Media přejmenovalo svůj časopis Krásný venkov na Krásný rok. Změna vzešla z z testování a analýz časopisu, zdůvodnilo vydavatelství. „Primárně jsme se zaměřili na titul Krásný venkov, kdy jsme prováděli jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkum zahrnující focus group, interaktivní workshopy, průzkum na sociálních sítích, mailing atd. s cílem dodat naší cílové skupině přesně to, co hledá. Výsledkem byla změna názvu časopisu na Krásný rok. Nezanedbatelná množina čtenářů totiž nevnímá slovo venkov tak pozitivně a odpočinkově, jak se zprvu zdálo. Společně se změnou názvu jsme se otevřeli většímu okruhu čtenářů, a tím i inzerentů. V časopise se objeví nové rubriky o zdraví, vše kolem dětí, zážitkové cestování včetně tipů na nové modely aut, osobní rozvoj, interaktivní rubriky na téma jídlo, kosmetika nebo sport. Dalším zajímavým testu bylo, že nás čte mnohem více mužů a mladých žen, než jsme čekali. Na jejich potřeby se teď budeme snažit také více zaměřit,“ nastínil výkonný ředitel vydavatelství Petr Altner.
„Čtenáře jsme na tuto změnu připravovali již od dubnového čísla, kdy časopis vycházel se dvěma obálkami, takže naše čtenáře jsme změnou rozhodně nezaskočili,“ dodává šéfredaktorka Pavlína Blahotová.
Časopis se tiskne v nákladu 20 tisíc kusů a celkové prodeje se podle vydavatelství pohybují v průměru nad úrovní 12 tisíc kusů.
-mav-
V Praze v druhé polovině září odstartuje třetí ročník semestrálního vzdělávacího programu Digisemestr. Na dvě stě padesát účastníků čeká celkem třináct sobot přednášek, které vedou představitelé tuzemského digitálního marketingu. Doplní i je i zástupci kreativního průmyslu Joe Wade a Michal Pastier z agentury Zaraguza. Pro účastníky Digisemestru jsou nově připravena dvě celodenní školení, ti nejlepší absolventi navíc získají příležitost vyjet na zahraniční stáž. Příležitost učit se od profesionálů se letos otevře více zájemcům, do studia se totiž mohou nově zapsat i nestudenti a zájemci starší 26 let.
Třetí ročník semestrálního vzdělávacího programu začíná na pražském ČVUT 23. září a během třinácti sobot nabídne účastníkům na sto hodin přednášek napříč celým digitálním marketingem. Jednotlivé bloky budou věnovány například SEO, PPC a display reklamě, webové analytice, sociálním sítím či nástrojům typu Marketing Miner, PPC Bee či Roi Hunter. Dvě soboty pak budou patřit netechnickým tématům – jedna se bude věnovat strategiím, další zákazníkovi a jeho spokojenosti a věrnosti.
S přednáškami vystoupí například Petra Větrovská, Ondřej Sláma, Andrea Hurychová, Jan Tichý, Filip Podstavec či Pavel Doležal.
Jindřich Fáborský
Jednou z novinek jsou pracovní stáže v prestižních evropských agenturách, o které mohou usilovat nejlepší studenti. „Již nyní má Digisemestr domluvené partnery v Polsku, Srbsku, Litvě i Lotyšsku. I když je program zahraničních stáží docela velký experiment, jsem na to opravdu zvědavý. Dlouhodobě věřím, že výměna zkušeností se zahraničními subjekty má obrovskou hodnotu a tady k ní chceme přispět,“ sdělil zakladatel Digisemestru Jindřich Fáborský.
Mezi další novinky patří rovněž dvě praktická celodenní školení, která studenti absolvují v menších skupinách po dvaceti. Jedno školení bude zaměřené na PPC reklamu na sociálních sítích, druhé na Google Adwords a Seznam Sklik. Tato školení povedou zkušení lektoři a Google trenéři jako například Karel Rujzl, Petra Větrovská nebo Jan Bartoš (Facebook). Organizátoři připravují rovněž další samostatné úlohy nebo webináře spojené s různými marketingovými technologiemi.
Vzdělávací program Digisemestr byl doposud primárně určen pro studenty, v letošním roce mají ale nově možnost přihlásit se též nestudenti a mladí lidé starší 26 let. Cena pro studenty je 5 990 korun bez DPH, platbu si navíc mohou rozložit do tří měsíčních splátek, aby nezatížila jejich rozpočet. Ostatní účastníky pak program vyjde na 11 990 korun. Podstatnou část zisku věnují organizátoři na dobročinné účely, konkrétně půjde o 100 tisíc korun na účet Nadačního fondu Dobrodění.
Více informací naleznete na webu Digisemestr.
-mav-
Seriál Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova) se v divácké skupině starší 15 let i v mladší 15-54 stal nejsledovanějším pořadem po 20. hodině. Druhý díl po prázdninové přestávce sledovalo 893 tisíc diváků. Do vysílání se po letní pauze vrátil magazín Prásk! (Nova), stal se dvojkou večera. Seriál Ohnivý kuře (Prima) dosáhl na 521 tisíc diváků. Ani Ordinace v růžové zahradě, ani Ohnivý kuře své úterní výsledky nevylepšily. Do žebříčku nejsledovanějších promluvil seriál Nemocnice na kraji města (ČT1).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, čtvrtek 24.8. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Ordinace v růžové zahradě 2
Nova
20:21:14
893
26
24
26
Prásk!
Nova
21:32:56
652
23
17
20
Nemocnice na kraji města
ČT1
21:56:16
538
24
27
24
Ohnivý kuře
Prima
20:22:30
521
15
17
16
Vyprávěj
ČT1
20:03:00
490
15
19
16
Nemocnice na kraji města
ČT1
20:57:39
447
14
18
14
Týden s prezidentem
TV Barrandov
20:15:20
189
6
2
3
IAAF Diamond League 2017 Curych
ČT sport
20:00:07
182
6
4
5
Ledově ostří
Nova
22:08:31
180
11
14
12
Podíl TV stanic (%), čtvrtek 24.8. 2017
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Druhá řada třináctidílného seriálu První republika, která bude rehabilitovat hlavní postavu Jaroslava Valenty, odstartuje na obrazovkách České televize (ČT) v pátek 8. září. Děj se posune do roku 1928, kdy se Jaroslav v podání Jiřího Vyorálka vrací domů z vězení odhodlaný získat zpátky respekt ve společnosti i úspěch v obchodu. Připravuje se už také třetí série.
"Myslím, že třetí série bude v duchu té druhé. Bude to hodně o dramatech, která se dějí v té rodině, sága rodu Valentů pokračuje dál. Posouváme se pouze o půl roku dopředu a sehraje tam velkou roli německá otázka a sport," řekl ČTK režisér Biser A. Arichtev.
První řadu seriálu První republika se setkala s úspěchem, vidělo ji v průměru 1,3 milionů diváků starších 15 let. Na druhé straně i s kritikou. Například proto, že i když je pod seriálem podepsáno několik odborných poradců na historii, vyskytlo se v něm několik historických chyb.
První republika II, foto: Česká televize
Dobový seriál První republika mapuje na pozadí osudů rodiny Valentových vývoj československé společnosti v meziválečném období. V hlavních rolích se opět objeví Ján Koleník, Jan Vlasák, Veronika Arichteva a další. Nechybí ani Markéta Plánková, u níž v internetové diskuzi seriálu diváci obdivují její krásu, ale zároveň jí vyčítají absenci emocí. Novými postavami v seriálu jsou například Eliška (Brigita Cmuntová) a poručík Jan Andrle (Vladimír Polívka).
"V druhé sezoně zachováme základní atributy tohoto výpravného seriálu, rodinné osudy, napětí i dějové vazby na milníky meziválečného Československa," uvedl kreativní producent seriálu Jan Maxa. "Dotkneme se i historicky signifikantních okamžiků, ať už to budou oslavy desátého výročí existence republiky, ženská emancipace ve dvacátých letech, rozvoj automobilismu nebo postavení legionářů v poválečné ekonomice a společenském životě," dodal.
V dvaadvacetidílné první sérii se objevily více než dvě stovky herců a 1500 komparzistů. Pro výpravný seriál bylo vyrobeno přes 2700 kostýmů. I ty se staly předmětem kritiky, stejně jako věrohodnost dobového seriálu z vyšší společnosti.
-čtk-
Společnost Digital Broadcasting Radima Pařízka zahájila provoz přechodové sítě 13 v DVB-T2 z lokality Praha - Novodvorská. Další pražský vysílač z lokality Ládví má být spuštěn rovněž na 24. kanálu podle společnosti v dohledné době po výměně anténního napáječe. Následovat pak mají stanoviště po celé České republice. Nejdříve na Severní Moravě (např. v Ostravě), posléze v Brně a dalších regionech.
"Přechod zemského digitálního televizního vysílání na standard DVB-T2 tak dostává další konkrétní obrysy. Přechodovou síť 13 je možné naladit od 24. srpna 2017 od 13:00 v Praze na kanálu 24 a v dohledné době i na přidělených kanálech v dalších městech," uvedla mluvčí Martina Vacková, Head of PR & Marketing.
Jde tak o další přechodovou síť pro vyšší standard digitální vysílání DVB-T2. Letos v březnu už svoji síť spouštěla společnost České Radiokomunikace. Do konce roku má pokrývat většinu populace ČR.
-mav-
Humoristický román marketingového experta Jakuba Horáka s názvem Kočky jsou vrženy vyšel před pár dny v nákladu čtyři tisíce kusů, kniha byla během okamžiku rozebrána. V současné chvíli proběhl dotisk dalších deseti tisíc kusů. Spisovatel, který stojí v čele hnutí Nevím, vybral na crowdfundingovém serveru HitHit tři čtvrtě milionu korun ještě dřív, než byl román vůbec vytištěn.
"Vybrat sedm set tisíc na román o klapouchém Kocourovi, který kandiduje proti Zemanovi na prezidenta a na obálce si nese jeho useknutou hlavu - žijeme vlastně v úžasné době. Kocour je jediný tvor, který dokáže politickou situaci v zemi změnit,” hodnotí situaci autor knihy Jakub Horák.
Román Kočky jsou vrženy je z rodu Švejka a Bulgakova. Jeho hlavními hrdiny jsou Miloš Zeman a jeho mluvčí Ovčáček, mocichtivý Babiš s pobočníkem Faltýnkem, tápající premiér Sobotka i zákeřný ministr vnitra Chovanec. Proti těmto politikům stojí klapouchý Kocour, zakladatel Hnutí Nevím a bonviván, žijící v barrandovských filmových ateliérech, který se rozhodl kandidovat na prezidenta.
Kniha je k dostání u všech knihkupců sítí Pemic, Euromedia, Kosmas a Dobrovský.
-mav-
Středečním večerním pořadem po 20. hodině s nejvyšší sledovaností v širší skupině starší 15 let se stal seriál Modrý kód (Prima). Zhlédlo ho 646 tisíc diváků. V mladší divácké skupině 15-54 se stala nejsledovanější Výměna manželek (Nova). Nový pořad Malé lásky (Nova) sledovalo téměř 580 tisíc diváků nad 15 let.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, středa 23.8. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Modrý kód
Prima
20:19:24
646
19
16
19
Výměna manželek
Nova
20:20:51
624
19
26
21
Malé lásky
Nova
21:39:06
578
22
26
23
Sanitka
ČT1
20:07:36
519
16
17
15
Sanitka
ČT1
21:07:51
492
16
17
16
Show Jana Krause
Prima
21:43:50
342
13
13
14
Columbo
ČT1
22:07:56
261
13
13
12
Země a města světa II.
ČT2
20:04:55
231
7
5
6
Domov aneb Kam směřuje naše cesta
ČT2
21:03:04
212
7
5
6
Jak to dopadlo!?
TV Barrandov
20:15:18
210
6
3
5
Podíl TV stanic (%), středa 23.8. 2017
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.