Do vydavatelství Economia přichází z České televize dlouholetý zahraniční zpravodaj Josef Pazderka. Od začátku listopadu se stane zástupcem šéfredaktora zpravodajského serveru Aktuálně.cz.
„Jsem velmi rád, že Josef Pazderka přichází. Je to mnohokrát oceněný špičkový žurnalista, který nejen pomůže Aktuálně.cz, ale bude i oporou zahraničního týmu celého newsroomu. Očekáváme, že dál pomůže rozvíjet i audiovizuální zpravodajství, které zažívá nebývalý zájem čtenářů,“ uvedl člen představenstva a ředitel redakcí Economie Vladimír Piskáček.
Josef Pazderka, foto: Česká televize
Josef Pazderka vystudoval historii na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy a rozvojová studia na Oxford Brookes University ve Velké Británii. V letech 1999 až 2004 pracoval v obecně prospěšné společnosti Člověk v tísni, mimo jiné jako humanitární pracovník v Čečensku. V České televizi působí od roku 2005, v roce 2006 se stal zpravodajem v Rusku. Od roku 2012 byl zpravodajem ve Varšavě, pokrýval dění v Pobaltí a na Ukrajině. Je trojnásobným držitelem ocenění Novinářská cena za reportáže z Beslanu, Somálska či za rozhovor o práci zpravodaje během ruské invaze na Krym.
-mav-
Letní olympijské hry 2016 (LOH) v Rio de Janeiru celkově na obrazovkách České televize zhlédlo přes 5,5 milionu televizních diváků. Vyplývá to z dat, které poskytla Česká televize.
Z hlediska sledovanosti přenosy korespondovaly s hodnotami získaných medailí. Nejsledovanější bylo finále judistů, přičemž rozhodující zlatý souboj Lukáše Krpálka zhlédl na programu ČT sport více než milion diváků a více než třetina diváků u obrazovek (share 37, 36 %). Druhou příčku drží včerejší stříbrná jízda Jaroslava Kulhavého s více než 750 tisíci diváky a třetí pozici bronz Jiřího Prskavce ve finále vodního slalomu (725 tisíc diváků).
Letošní hry sledovalo v průměru 19, 90 % diváků u televizních obrazovek, stejně jako minulé letní olympijské hry v Londýně 2012 (share 19,92 %).
-mav-
Letošní konference Flema Media Awards, kterou pořádá společnost Flemedia, se uskuteční v pátek 16. září v pražském hotelu Andel´s Prague. Letošními tématy budou youtubeři a sociální média, programatická reklama, optimální TV mix či tradiční inspirace z Cannes.
Program konference Flema Media Awards 2016
Sociální média
Vy ještě nemáte svého Youtubera??! A potřebujete ho vůbec??
Digitální život (Tomáš Pflanzer, Head of Digital Nielsen-Admosphere)
Jak nyní vypadá český digitální život? Co se za poslední rok změnilo?
Které kanály mají rády jaké cílové skupiny? Utíkají mladí skutečně z Facebooku? A když ano, tak kam? Dají Češi na influencery? Jaká je jejich skutečná síla?
Zkušenosti z první ruky (Dorota Kajfoszová a David Daneš, O2)
Jak pracujeme s influencery v O2? Ukážeme vám příklady konkrétních kampaní od Instagramu až po Pokémony i pár pikošek ze spolupráce s českými influencery.
Influencer jako lajkonoš nebo černá můra (Martin Pistulka, Head of Content, Bubble)
Bez influencerů to nejde, ale s nimi to také není vždycky úplně jednoduché. Každopádně je spousta způsobů, jak s nimi spolupracovat a vytvářet skvělý obsah pro různé klienty a za různých podmínek. Trocha know how a zkušeností z Bubble a BSNAPu.
Jak získat přízeň Youtubera a být pro něj víc, než jen další z mnoha značek využívající jeho vliv, budeme diskutovat s Jonášem alias Johny Machettou.
TV reklama
Jak zvolit optimální channel mix pro vyjednávání ročních podmínek v TV?
Je efektivnější použít pouze jednu TV nebo všechny na trhu? Jaký je význam menších hráčů a jak vůbec definovat efektivitu? Jaká KPI´s lze použít a jaký mají vliv na změny channel mixu? Jak pracovat s více cílovými skupinami v rámci jedné garance? A vyplatí se vůbec garantovat rozpočet? Co garantují TV?
Tyto i další otázky, které si pokládají zadavatelé před každoročním jednáním o ceně, budou diskutovat zástupci mediálních agentur (Petr Lágner, CEO Zenith Optimedia), TV (Vladimír Pořízek, výkonný ředitel FTV Prima, Jan Vlček, obchodní ředitel CET21 a Michaela Vasilová, managing director Atmedia) i zadavatelů (hosté v jednání).
Jak ovlivní délka spotu a kreativita výsledky TV kampaně?
Představíme výsledky výzkumu Colourmind využívajícího barvově-slovních asociací speciálně realizovaného pro Flemedii. Můžete se těšit na exkluzivní informace o vnímání více než 50 reklam ze vzorku N=500 respondentů v ČR, které změní váš pohled na plánování TV kampaní.
Vlastimil Dejl, Engage Hill a Hynek Cimoradský, managing partner Flemedia
Programmatic
Proč platit za něco, co nelze změřit?
Všichni o tom mluví, ale kdo ví, co to je a kam to kráčí? Představíme výhody i úskalí programatiku, a jak k této formě nákupů médií v současnosti přistupovat nejefektivněji. Podíváme se na konkrétní příklady a ukázky z praxe a porovnáme situaci na českém trhu s nejnovějším vývojem ve světě.
Roman Stolejda - Managing Director Programmatic Media
Rozhlasová reklama
Audio 2.0 - jak může rádio zvýšit efektivitu internetových kampaní
Prezentace se zaměří na praktické ukázky kampaní, kde audio reklama významně zvýšila výkon internetové reklamy, to vše optikou běžných digitálních metrik, v prostředí českého mediálního trhu, s běžně dostupnými reklamními nástroji a technikami.
Petr Uchytil - ředitel strategického marketingu Lagardere Active ČR
Inspirace
Cannes Lions 2016 – nechte se inspirovat!
Přehlídka letošních vítězných prací nejprestižnějšího festivalu marketingu a reklamy Cannes Lions očima jednoho z jejích porotců v kategorie Media.
Více informací najdete zde, registrace je možná zde.
-mav-
Celková sledovanost sobotních večerních pořadů byla nízká. Nejlépe si v širší skupině 15+ vedly Zázraky přírody (ČT1), v divácké skupině 15-54 filmová komedie Slunce, seno, erotika (Prima).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, sobota 20.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Zázraky přírody
ČT1
20:04:39
555
20
10
15
Sissi - Mladá císařovna
ČT1
21:17:42
474
18
10
15
Slunce, seno, erotika
Prima
20:10:42
416
15
19
18
Moderní pětiboj
ČT sport
20:28:43
353
12
14
13
Hunger Games: Síla vzdoru 2. část
Nova
20:21:19
290
11
18
13
Moderní gymnastika
ČT sport
22:01:14
231
9
10
9
Skoky do vody
ČT sport
23:22:39
162
13
14
13
Bojovníci severu: Sága Vikingů
Prima COOL
20:07:51
161
6
7
6
Jeho fotr, to je lotr!
Nova Cinema
20:07:56
155
6
10
7
Podíl TV stanic v %, sobota 20.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Páteční večer opět nejlépe vyšel talk show Všechnopárty (ČT1) a pohádce, tentokrát Sněžný drak (ČT1). V divácké skupině 15-54 byl nejsledovanějším pořad Zkus mě rozesmát (Nova).
Sledovanost vybraných po 20. hodině, pátek 19.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Všechnopárty
ČT1
21:36:42
706
25
14
20
Sněžný drak
ČT1
20:04:38
695
25
20
22
Zkus mě rozesmát
Nova
20:20:51
421
15
22
17
To bylo Neváhej a toč!
ČT1
22:32:00
354
19
11
16
Mumie: Hrob Dračího císaře
Prima
20:15:42
298
11
16
13
Atletika
ČT sport
20:09:53
262
9
8
9
Moderní pětiboj
ČT sport
21:09:23
254
9
9
9
Tajný agent Jack T.
Nova
22:42:35
238
19
19
20
Moderní gymnastika
ČT sport
22:13:15
197
9
8
8
Inga Lindström: Probuzená vášeň
TV Barrandov
20:18:21
186
7
2
5
Podíl TV stanic v %, pátek 19.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Minisérie Pustina z produkce společnosti HBO Europe bude mít mezinárodní premiéru v září na filmovém festivalu v Torontu. Jeho 38. ročník uvede všech osm epizod tohoto kriminálního dramatu. Po historické minisérii Hořící keř z roku 2013 o tragickém činu Jana Palacha jde o druhý počin z produkce HBO Europe, který si tam odbude premiéru před mezinárodním publikem. Sdělila to mluvčí společnosti Pavla Brožková.
"První dvě epizody minisérie byly v rámci sekce Zvláštní uvedení promítnuty v červenci na 51. mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech, kde se setkaly s pozitivní odezvou diváků i kritiků," připomněla. Umělecký ředitel přehlídky Karel Och o seriálu řekl, že půjde o "televizní událost sezony".
Osmidílné kriminální drama scenáristy Štěpána Hulíka a režisérů Ivana Zachariáše a Alice Nellis bude mít na HBO premiéru v říjnu, dodala Brožková.
Příběh začíná událostí, která změní život členům semknuté vesnické komunity v severních Čechách. Když se starostka Pustiny Hana Sikorová v podání Zuzany Stivínové ocitne na vrcholu svého boje proti velké těžební společnosti, která se chce dostat k zásobám hnědého uhlí a nabídnout obyvatelům obce vysoké odstupné výměnou za opuštění jejich domovů, zmizí její čtrnáctiletá dcera Míša. Pátrání po dceři Hanu přivede k pochybnostem ohledně celé komunity, která se vlivem událostí začíná rozpadat a ukazovat svou pravou tvář.
V dalších rolích se představí Jaroslav Dušek, Eliška Křenková, Jan Cina, Eva Holubová, Petra Špalková, Leoš Noha a Roman Skamene. Oskar Hes a Janek Gregor ztvárňují chovance diagnostického ústavu.
-čtk-
V pátek 19. srpna zahájí Česká televize speciální program, který se z různých úhlů a v mnoha žánrech vrátí k srpnovým událostem roku 1968. Tematické vysílání zahrne čtrnáct pořadů, mimo jiné snímky Karla Vachka, Jiří Stracha, Jana Němce, Vojtěcha Jasného nebo Roberta Sedláčka.
Snímek Jana Němce Holka Ferrari Dino zahájí v pátek 19. 8. na ČT art vysílání série pořadů, které připomenou srpnové události roku 1968. Na Němcův autorský film naváže ve stejný večer otevřené svědectví o srpnových událostech z pohledu Karla Vachka, Spřízněni volbou. Mezi dokumenty zařazené do vysílání patří i portrét Marty Kubišové, Dlouhý srpen Jiřího Krejčíka, v němž se režisér se svým synem vydal po stopách první rodinné dovolené v létě roku 1968, Skryté zločiny osmašedesátého, snímek, který na povrch přivádí dlouho utajované dokumenty ze soukromých archivů i spisů kriminální policie o zvěrstvech páchaných během okupace, nebo střihový snímek Zmatek poskládaný z autentických záběrů Stanislava Miloty a Jaromíra Kallisty z pražských ulic i nemocnic, jejž mohli autoři dokončit až dvaadvacet let po jejich natočení.
Osmy, foto: Česká televize
Na ČT2 se ve vysílání objeví i neobyčejný příběh Vážený Leonide Iljiči poodhalující tajemství zvacích dopisů, jimiž se pětice členů vedení KSČ obracela s prosbou o pomoc na tehdejšího sovětského vůdce Leonida Brežněva. Speciální vysílání k výročí událostí srpna 1968 uzavře na obrazovkách České televize ruský dokument 5 minut svobody o protestní akci na Rudém náměstí.
ČT art pak nabídne divákům i záznam mimořádného koncertu Jaromíra Nohavici Vzpomínka na Karla Kryla z roku 1995.
První program České televize vedle filmu Jiřího Stracha Osmy nabídne i snímek Vojtěcha Jasného Všichni dobří rodáci mapující osudy sedmi přátel z jihomoravské vesnice v poválečném období, jenž byl oceněný na MFF v Cannes. Dalším z hraných formátů, které se ve vysílání objeví, bude na ČT2 film Roberta Sedláčka Musíme se dohodnout z cyklu České století.
České století: Musíme se dohodnout, foto: Česká televize
Přehled pořadů k výročí 21. srpna 1968
Holka Ferrari Dino l pátek 19. srpna l 21:20 l ČT art
Spřízněni volbou l pátek 19. srpna l 22:30 l ČT art
Rebelové l neděle 21. srpna l 17:00 l ČT1
Osmy l neděle 21. srpna l 20:05 l ČT1
Všichni dobří rodáci l neděle 21. srpna l 21:30 l ČT1
Vzpomínka na Karla Kryla l neděle 21. srpna l 21:15 l ČT art
Dlouhý srpen Jiřího Krejčíka l neděle 21. srpna l 22:25 l ČT art
Zmatek l neděle 21. srpna l 23:25 l ČT art
České století: Musíme se dohodnout (1968) l pondělí 22. srpna l 20:00 l ČT2
Skryté zločiny osmašedesátého l pondělí 22. srpna l 21:20 l ČT2
Vážený Leonide Iljiči l pondělí 22. srpna l 22:20 l ČT2
Začátek konce l pondělí 22. srpna l 22:50 l ČT2
5 minut svobody l pondělí 22. srpna l 23:45 l ČT2
-mav-
Nejsledovanějším čtvrtečním večerním pořadem po 20. hodině byl detektivní film Muž, který vycházel z hrobu (ČT1) s průměrnou sledovaností 772 tisíc diváků. Mladší divácká skupina 15-54 dala přednost Combacku (Nova).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, čtvrtek 18.8. 2016
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Muž, který vycházel z hrobu
ČT1
20:02:28
772
24
17
21
Comeback
Nova
21:02:17
533
16
27
20
Comeback
Nova
20:22:29
494
15
25
19
Fantomas
ČT1
21:25:24
467
18
21
20
Skoky do vody
ČT sport
21:19:05
340
11
13
12
Inga Lindström: Druhá šance
Prima
20:41:40
290
10
5
8
Pařba ve Vegas
Nova
21:36:28
268
12
19
14
Moderní pětiboj
ČT sport
20:28:35
252
8
9
8
Námořní vyšetřovací služba
Nova Cinema
21:05:26
191
6
6
6
Jetelín
Prima
20:08:59
168
6
5
5
Kolotoč v kuchyni
TV Barrandov
20:18:46
162
5
4
5
Podíl TV stanic v %, čtvrtek 18.8. 2016, celý den
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Americký zpravodajský server Gawker Media Group ukončí příští týden po 14 letech provoz svých internetových zpravodajských a bulvárních stránek Gawker.com. Rozhodnutí přichází dva dny poté, co mediální firma Univision Holdings vyhrála aukci na koupi zkrachovalé firmy Gawker Media za 135 milionů dolarů (3,2 miliardy Kč), uvedla agentura Reuters.
Firma dodala, že krátkodobé plány pro internetové zpravodajství a její archivy zatím nebyly dokončeny. Gawker provozuje také oblíbené internetové stránky pro ženy Jezebel, technologický blog Gizmodo a herní internetové stránky Kotaku.
"Naše další stránky, včetně Kotaku, žijí dále, ale ztráta vibrujících Gawker.com bolí," uvedl na twitteru šéfredaktor Kotaku Stephen Totilo.
Gawker vyhlásil bankrot v červnu kvůli rozhodnutí soudu, podle kterého má zaplatit odškodné 140 milionů USD herci a wrestlerovi Hulkovi Hoganovi, jehož pravé jméno je Terry Bollea, kvůli zveřejnění videonahrávky, na níž je zachycen při sexu s manželkou svého bývalého nejlepšího kamaráda.
Tento měsíc kvůli ochraně před rozsudkem podal návrh na osobní bankrot také zakladatel společnosti Nick Denton.
-čtk-
Po půl roce testování na 5% vzorku návštěvníků domovské stránky nabídne Seznam.cz novou sekci „Články z českého internetu“ všem svým uživatelům. Zpravodajství na domovské stránce tak bude doplňovat magazínový obsah přebíraný i od jiných tvůrců obsahu. Doporučovací algoritmus pak bude automaticky každému skládat obsah na míru.
„Náš dlouhodobý záměr je nabízet lidem na naší domovské stránce jen takový obsah, který je bude zajímat. Proto dnes pro všechny do výběru toho nejzajímavějšího, co se v danou chvíli na českém internetu vyskytuje, přidáváme i články z jiných médií,“ uvedl generální ředitel Seznamu Pavel Zima.
Z hlediska PPC se mezi články bude nacházet textový inzerát Skliku v nativní podobě. U kampaní cílených pomocí retargetingu, zájmovými cíleními nebo přímo na umístění www.seznam.cz očekává firma vyšší množství prokliků. Cílení na témata a klíčová slova domovská stránka Seznamu nepodporuje.
-mav-