Autor textu MediaGuru
„Nová“ generace seniorů představuje cílovou skupinou s potenciálně
vysokou kupní silou, kterou by marketingový trh určitě neměl opomíjet.
Vzhledem k tomu, že senioři tvoří třetinu české populace, tedy 3,7 milionů obyvatel, jedná se o velmi zajímavou cílovou skupinu, která však doposud neodkryla celý svůj potenciál. Starší generace je na rozdíl od té mladé nedostatečně prozkoumaná a trpí mnohými klišé, ukazuje výzkum agentury Ipsos.
Je tedy na čase tento zastaralý pohled na seniory změnit. Dnes skupina lidí ve věku 55–70 let patří na druhé místo na stupnici kupní síly obyvatelstva (přepočteno na volné finanční prostředky k útratě). Z obchodního hlediska se tudíž jedná o atraktivní potenciální zákazníky a neexistuje žádný důvod, proč je opomíjet.
Segmentace starší generace
Senioři tvoří velmi heterogenní cílovou skupinu, ve které existují výrazné rozdíly mezi jednotlivými segmenty. Zatímco část starší generace zůstává spotřebitelsky poměrně pasivní, nemalá část představuje finančně dynamickou skupinu. U té pak již neplatí zažité stereotypy.
Pro správné zacílení celé marketingové komunikace na skupinu seniorů je nezbytné detailně popsat jejich spotřebitelské chování podle jednotlivých segmentů této generace. K segmentaci je vhodné použít jako vodítko hlavní přelomy v životě cílové skupiny, například odchod do důchodu, když ze společné domácnosti odejdou děti, atp.:
Zdroj: Ipsos
Tato segmentace ukazuje, že se chování starší generace mění. Tvoří se zde velmi výrazná skupina aktivních důchodců, kteří jsou dostatečně finančně zaopatřené s velkým množstvím volného času a chtějí si to patřičně užít.
Jde tak o další studii, která upozorňuje na dosud přehlíženou generaci. Jak jsme informovali v minulých dnech, o životních hodnotách, postojích a mediálním chování generace starší 50 let pojednává také studie Opinion Window a Omnicom Media Group.
-kch-
Autor textu MediaGuru