Mall.cz: Pet segment přilákal téměř 40 % nových zákazníků

Pet segment se stává pro Mall.cz vstupní kategorií, kdy přes něj začínají zákazníci nakupovat online. V některých pet kategoriích roste obrat i o 80 %.

Čt 24. září 2020 12:50 3 min Sdílet

# Marketing # Internet & Mobil

/media/14193/pets_mall_štěpánka_vílová_2

Fullscreen Sdílet

/media/14193/pets_mall_štěpánka_vílová_2

Fullscreen Sdílet

Pet segment se stává čím dál atraktivnější a během pandemie zaznamenal, podobně jako řada jiných, nárůst prodejů online. Podobně jako lidé realizovali „panické” nákupy potravin, tak nakupovali ve velkém ve vlnách i pro své domácí mazlíčky. Podle výzkumné agentury Nielsen se prodeje mezi lednem a červencem 2020 zvýšily o 53 %.

Online dostal vánoční nálož, na kterou nebyl připraven. Za normálních okolností se připravujeme tři měsíce a najednou jsme museli nápor stihnout za sedm až deset dní. Museli jsme dokonce byznys brzdit, abychom zvládli doručování zákazníkům,“ popsala nedávnou karanténní situaci na konferenci Retail in Detail/Friends of Pets Štěpánka Vílová ze skupiny Mall Group.

/media/14182/pet_mall_3

Fullscreen Sdílet

Nutnost zůstat doma přinutila mnoho lidí vyzkoušet si nákupy online. Mall.cz měl takto získat řadu nových zákazníků, konkrétní meziroční nárůst je 38 % tzv. prvonakupujících. Jedná se o zákazníky, kteří na e-shopu nikdy předtím nenakupovali a přišli na něj právě přes pet sortiment.

Na základě zkušenosti e-shop doufá, že pokud budou mít tito prvonakupující dobrou zkušenost, online si oblíbí a následně začnou nakupovat i jiné produkty. „Počítáme s rozšiřováním divize pet, která je pro Mall strategická. Bereme ji jako tzv. entry kategorii, kde se počítá s tím, že se tento zákazník do budoucna roznakupuje i v dalších divizích,“ vysvětluje Štěpánka Vílová s tím, že v některých pet kategoriích zaznamenal Mall růst obratu i o 80 %.

/media/14184/pets_mall-cz_1

Fullscreen Sdílet

Vzhledem ale k tomu, že v onlinu chybí fyzický kontakt se zákazníkem, je třeba budovat vztah s ním jinak, ideálně na bázi omnichannelu, kdy jsou všechny kanály propojené směrem k zákazníkovi. Začátkem února 2020 proto Mall spustil věrnostní Klub pro mazlíčky, kde má zatím 30 tisíc registrovaných zákazníků. Nejvíce z nich má psa 52 % a 27 % pak kočku, zbylí pak kombinaci těchto dvou nebo ještě další zvířata.

„Výhoda je v tom, že se zákazníci přestali bát dávat nám data a my se zase snažíme je nepřehlcovat nabídkami,“ dodává Vílová. E-shop se zároveň snaží komunikaci zjednodušovat, opakovanou objednávku granulí lze udělat na jeden klik, posílá reminder na nákup krmiva, propojuje své obchodní partnery a připravuje pro zákazníky vouchery na míru.

/media/14186/pets_nielsen_předplatné

Fullscreen Sdílet

Do budoucna pak Mall podle Štěpánky Vílové přemýšlí o modelu předplatného a plánuje zvýšit podíl prémiových krmiv. Právě předplatné je například v USA nyní velkým trendem a podle údajů Nielsen se 20 % objednávek v kategorii FMCG uskuteční právě na bázi předplatného.

-zue-

# Nielsen # online # Mall.cz # Retail in Detail # pet segment # pet food

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.