Mafra i s menším portfoliem udržela vedoucí pozici ve čtenosti

Pořadí nejsilnějších vydavatelských skupin podle počtu čtenářů se nemění. Na čele zůstává Mafra o jeden procentní bod před CNC a o dva procentní body před VLM.

St 12. února 2025 07:15 2 min Sdílet

# Tisk

/media/23834/tisk_2023

Fullscreen Sdílet

/media/23834/tisk_2023

Fullscreen Sdílet

Nejsilnějším vydavatelstvím podle počtu čtenářů zůstala i v loňském roce skupina Mafra, přestože v průběhu roku své portfolio titulů citelněji zredukovala. Dopad na celkovou čtenost mělo zejména ukončení vysokonákladového titulu 5+2 dny a také deníku Lidové noviny.

Tištěné tituly, které Mafra vydává, mají v souhrnu dosah na 2,48 mil. čtenářů ve věku 12-79 let. Vyplývá to z dat výzkumu čtenosti Media projekt za rok 2024. Dosah je sice o 460 tisíc čtenářů nižší než v roce 2023, i tak je ale Mafra s podílem 25 % nejsilnějším tuzemským vydavatelem na čtenářském trhu. 

Czech News Center se vedoucí skupině přiblížilo a jeho celková čtenost aktuálně představuje 2,37 mil. čtenářů. Podíl na trhu je o jeden procentní bod nižší (24 %) než v případě Mafry. S menším odstupem pak následuje Vltava Labe Media s počtem 2,29 mil. čtenářů a s podílem na trhu přes 23 %. 

Přestože vedoucí trojice meziročně snížila počet čtenářů, které svými tituly oslovuje, udržela souhrnný podíl na trhu na úrovni 72 %. Nejméně si oproti roku 2023 pohoršila z nejsilnější pětice VLM.

Rovněž ale dalším vydavatelům z první desítky se čtenářský dosah v loňském roce meziročně snížil. Výjimkou je vydavatelství MediaRey SE, vydavatel magazínu Forbes, které si polepšilo o 20 tisíc čtenářů. Svůj výsledek také oproti roku 2023 mírně vylepšilo vydavatelství Business Media CZ (Bydlení, Moderní byt, Svět kuchyní, Svět koupelen, Automobil), a to o 16 tisíc čtenářů.

Typ zobrazení

Vydavatelské skupiny podle čtenosti (tis. osob)

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
Mafra 2477
CNC 2366
VLM 2285
Burda Media Extra 666
Extra Publishing 434
RF Hobby 392
Borgis 350
Business Media CZ 340
MediaRey 192
Economia 146

      Zdroj: Media projekt, 1.1.-17.12. 2024, Česká unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark. Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec.

      Typ zobrazení

      Podíl vydavatelských skupin na čtenosti (%)

      Fullscreen Sdílet

        Hodnota
      Mafra 25.08
      CNC 23.95
      VLM 23.14
      Burda Media Extra 6.74
      Extra Publishing 4.39
      RF Hobby 3.97
      Borgis 3.54
      Business Media CZ 3.44
      MediaRey SE 1.94
      Economia 1.48
      ostatní 2.32

        Zdroj: Media projekt, 1.1.-17.12. 2024, Česká unie vydavatelů, ASMEA, Median, Stem/Mark. Hodnoty se zobrazí najetím na sloupec

        Připomínáme, že výzkum čtenosti Media projekt obsahuje data jen za vydavatelské skupiny, které jsou součástí výzkumu a za odběr dat tak platí. Pozici jednotlivých vydavatelů v celkovém výsledku může ovlivňovat i počet titulů, které jednotliví vydavatelé do výzkumu zařazují.

        -mav-

        # Czech News Center # vydavatelství # Economia # Mafra # Vltava Labe Media # čtenost # Media projekt # zásah # MediaRey SE # Extra Publishing # RF Hobby # Borgis # Business Media CZ # podíl # Burda Media Extra

        Guru Weekly

        Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.