Autor textu MediaGuru
Projekt „České děti v kybersvětě“ se stal absolutním vítězem
letošní soutěže Lemur 2020.
Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 ve spolupráci s platformou E- Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard. Cenu za přínos oboru získala Dita Stejskalová. Slavnostní předávání cen se poprvé konalo online nejen z Centra současného umění DOX+ v Praze, večerem provázel herec a moderátor Mikuláš Křen.
Z agentur nejvíce bodovala agentura AMI Communications s devíti oceněními, o druhou příčku se dělí agentury FleishmannHillard a Bison & Rose s osmi Lemury a na třetím místě se umístila agentura Ogilvy se sedmi trofejemi.
Cílem vítězného projektu „České děti v kybersvětě“ bylo edukovat veřejnost o rizicích internetu a nástrojích, které pomáhají čelit nástrahám online prostředí. Díky masivní komunikaci projekt oslovil prakticky každého a stal se také inspirací k natočení celovečerního dokumentu „V síti“, který mapuje online sexuální obtěžování mladých dívek. Projekt získal kromě ceny pro Absolutního vítěze i první místo v kategoriích Společenská odpovědnost a filantropie, Integrovaná komunikace a Technologie, IT. Projekt bodoval v konkurenci dalších 118 soutěžících, kteří podali celkem 243 přihlášek do 31 kategorií.
K nejvíce obsazeným kategoriím letošního ročníku patřily Akce a události (20 projektů), Digital & social media – spolupráce s influencery (18 projektů), Státní správa, politika, neziskový sektor (17 projektů) a Integrovaná komunikace (17 projektů).
Umístění |
Název projektu |
Přihlašovatel |
Zadavatel |
Na projektu se dále podíleli |
Komunikační disciplíny |
||||
Firemní komunikace |
||||
1. |
Telefonní budky zvonily pro demokracii |
FleishmanHillard |
O2 CR |
Oliver Advertising |
2. |
Startovací město |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive |
3. |
Klíče ke svobodě |
AC&C Public Relations |
Assa Abloy |
Assa Abloy |
Společenská odpovědnost a filantropie |
||||
1. |
České děti v kybersvětě |
FleishmanHillard |
O2 CR |
Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci |
2. |
Klíče ke svobodě |
AC&C Public Relations |
Assa Abloy |
Assa Abloy |
3. |
Lennonova zeď: Imagine there is no overturism |
AMI Communications |
Suverénní řád Maltézských rytířů |
Pavel Šťastný (Plechárna) |
Business to Business |
||||
1. |
P.R.ciny |
Bohuslav Bohuněk |
|
|
2. |
Jak vyhrát bez trumfů? |
AC&C Public Relations |
DKV Euro Service |
SocialBooster |
3. |
Canon tiskne umění |
My.cz |
Canon |
Canon |
Business to Consumer |
||||
1. |
Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? |
Bison & Rose |
Pilsner Urquell |
|
2. |
Ledolezcem na vlastní cepín |
Ogilvy |
Centrum Černý Most |
Fuel agency, Ice Tech |
3. |
Startovací město |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive |
Interní komunikace |
||||
1. |
Inovartisin, doplněk korporátní stravy |
Havas PR |
Novartis |
|
2. |
Škoda Mobil – redesign |
Škoda Auto |
|
Boomerang Communication |
3. |
Nová huť v novém |
AMI Communications |
Liberty Ostrava |
|
Krizová komunikace |
||||
1. |
Lennonova zeď: Imagine there is no overturism |
AMI Communications |
Suverénní řád Maltézských rytířů |
Pavel Šťastný (Plechárna) |
Media relations |
||||
1. |
#openforopera |
ShrtCut Studio |
Raiffeisenbank |
|
2. |
Startovací město |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive |
3. |
Hnutí za více chuti a méně plýtvání |
Ogilvy |
Unilever ČR |
Geometry Prague |
Integrovaná komunikace |
||||
1. |
České děti v kybersvětě |
FleishmanHillard |
O2 CR |
Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci |
2. |
9 proti kolapsu zdravotnictví |
Ewing PR |
13 klíčových organizací v oblasti poskytování zdravotní péče |
|
3. |
Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? |
Bison & Rose |
Pilsner Urquell |
|
Oborové kategorie |
||||
Finanční trh a finanční služby |
||||
1. |
SRNA index |
AC&C Public Relations |
pojišťovna Generali |
Centrum dopravního výzkumu |
2. |
O riziku bez strašení |
My.cz |
NN Životní pojišťovna |
NN Životní pojišťovna |
3. |
Startovací město |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive |
Spotřební zboží |
||||
1. |
Sametový ležák |
Svengali Communications |
Plzeňský Prazdroj |
Svengali Communications & Plzeňský Prazdroj |
2. |
Granku už je 40 let, jak to začalo? |
Bison & Rose |
Nestlé |
|
3. |
Den bez obalu |
FleishmanHillard |
Rossmann, Henkel ČR |
|
Zdravotnictví |
||||
1. |
Uteč plísni |
Havas PR |
Sandoz |
|
2. |
Tramvaj Čas je mozek |
Bison & Rose |
Medtronic_Čas je mozek |
|
3. |
Nedáme šanci meningokokům |
Ogilvy |
GlaxoSmithKline |
|
Technologie, IT |
||||
1. |
České děti v kybersvětě |
FleishmanHillard |
O2 CR |
Projekt E-Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci |
2. |
Telefonní budky zvonily pro demokracii |
FleishmanHillard |
O2 CR |
Oliver Advertising |
3. |
Pravda, nebo fake? |
AC&C Public Relations |
T-Mobile |
T-Mobile |
Státní správa, politika, neziskový sektor |
||||
1. |
Recyklojízda aneb na kolech na baterky podporujeme třídění baterií |
Open Communication |
Ecobat |
Ecobat |
2. |
Lennonova zeď: Imagine there is no overturism |
AMI Communications |
Suverénní řád Maltézských rytířů |
Pavel Šťastný (Plechárna) |
3. |
9 proti kolapsu zdravotnictví |
Ewing PR |
13 klíčových organizací v oblasti poskytování zdravotní péče |
|
Průmysl |
||||
1. |
V hlavní roli strojař |
Idea Please a Action Please |
Fakulta strojní VŠB-TUO |
|
2. |
Klíče ke svobodě |
AC&C Public Relations |
Assa Abloy |
Assa Abloy |
3. |
Už nikdy |
Bison & Rose |
Eurovia CS |
Monte-Video |
Služby |
||||
1. |
Na pivo s hvězdou |
Svengali Communications |
Plzeňský Prazdroj |
Plzeňský Prazdroj |
2. |
S MyTimi na trh benefitů |
AMI Communications |
MyTimi |
|
3. |
Asociace horských středisek: Změna postoj médií ke skiareálům |
AMI Communications |
Asociace horských středisek |
|
Zábava a sport |
||||
1. |
Jak udělat z výčepních skutečné celebrity? |
Bison & Rose |
Pilsner Urquell |
|
2. |
Moon 50: Zpátky na Měsíc |
Communication Lab, PIART, Slash PR |
MVP events |
Filip Reinöhl – sociální sítě |
3. |
Cin Cin výstava |
Bison & Rose |
Cinzano |
|
Komunikační nástroje |
||||
Firemní publikace a časopisy |
||||
1. |
Škoda Mobil – redesign |
Škoda Auto |
|
Boomerang Communication |
2. |
Zelené jádro |
ČEZ |
|
|
3. |
Nová huť v novém |
AMI Communications |
Liberty Ostrava |
|
Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery |
||||
1. |
Ročenka LMC |
Boomerang Communication |
LMC |
|
2. |
Hlavní téma |
Havas PR |
Novartis |
|
3. |
Polaď Prahu |
Ewing PR & Luova Publishing |
Magistrát hlavního města Prahy |
odbor dopravy MHMP, IPR Praha, PID, TSK, DPP, ICT, Středočeský kraj |
Firemní publikace – blogy |
||||
1. |
Knižní závisláci |
FleishmanHillard |
Knihy Dobrovský |
Knihy Dobrovský, Adam Pýcha |
2. |
LMC Magazín |
Boomerang Communication |
LMC |
|
3. |
Chytrý blog AXA Health Keeper |
Havas Worldwide Prague |
AXA ČR a SR |
|
Firemní publikace – webové stránky |
||||
1. |
V hlavní roli strojař |
Idea Please a Action Please |
Fakulta strojní VŠB-TUO |
|
Akce a události |
||||
1. |
#openforopera |
ShrtCut Studio |
Raiffeisenbank |
|
2. |
Telefonní budky zvonily pro demokracii |
FleishmanHillard |
O2 CR |
Oliver Advertising |
3. |
Koncerty pro jednoho |
Elite Solutions |
Klub nemocných cystickou fibrózou |
Kytary.cz |
Tisková konference |
||||
1. |
Končím s hraním–online terapie, online PR |
Ogilvy |
Sananim |
|
2. |
Ledolezcem na vlastní cepín |
Ogilvy |
Centrum Černý Most |
Fuel agency, Ice Tech |
3. |
Plejtvák do každého obýváku |
Havas Worldwide Prague |
Google ČR |
Národní muzeum |
Digital & social media – digitální komunikace |
||||
1. |
V hlavní roli strojař |
Idea Please a Action Please |
Fakulta strojní VŠB-TUO |
|
2. |
#AMIDigitalIndex |
AMI Digital |
AMI Digital |
Stem/Mark |
3. |
Aktivně a zdravě |
Focus Agency |
Vím, co jím a piju & Česká podnikatelská pojišťovna |
Vím, co jím a piju |
Digital & social media – social media |
||||
1. |
Úředníci vyjeli na Colours |
AMI Communications |
Zastoupení Evropské komise v ČR |
|
2. |
Mrtvice online |
Bison & Rose |
Medtronic_Čas je mozek |
|
3. |
Roční KPI za tři měsíce: Doosangram ukazuje cestu lovebrandům |
Mustard |
Doosan Infracore EME |
Doosan Infracore EMEA |
Digital & social media – spolupráce s influencery |
||||
1. |
Koncerty pro jednoho |
Elite Solutions |
Klub nemocných cystickou fibrózou |
Kytary.cz |
2. |
Aktivně a zdravě |
Focus Agency |
Vím, co jím a piju & Česká podnikatelská pojišťovna |
Vím, co jím a piju |
3. |
Startovací město |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Raiffeisen stavební spořitelna |
Fox Hunter, Weber Shandwick, Newcast, Giant Interactive |
Vyhodnocení kampaní |
||||
1. |
Končím s hraním–online terapie, online PR |
Ogilvy |
Sananim |
|
2. |
LEGO Technic – Testovací jízda na titulku |
Ogilvy |
LEGO Trading |
|
3. |
Moon 50: Zpátky na Měsíc |
Communication Lab, PIART, Slash PR |
MVP events |
Filip Reinöhl – sociální sítě |
Letos byl také zvolen nejlepší tiskový mluvčí, a to v soukromém sektoru i státní správě. Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru se stal Kamil Chalupa ze Zásilkovny, ve státní správě Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje.
Tiskový mluvčí |
|||||
Soukromý sektor |
Státní správa |
||||
Umístění |
Jméno a příjmení |
Společnost/organizace |
Umístění |
Jméno a příjmení |
Společnost/organizace |
1. |
Kamil Chalupa |
Zásilkovna |
1. |
Prokop Voleník |
ZZS Ústeckého kraje |
2. |
Iva Chaloupková |
Česká advokátní komora |
2. |
Jiří Fröhlich |
ČOI |
3. |
Iveta Štočková |
Eurovia CS |
3. |
Jan Rýdl |
ŘSD |
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která dlouhodobě patří k agentuře Ogilvy. „Obor public relations je její životní náplň i poslání. To je patrné zejména z toho, jak intenzivně se mu věnuje,“ uvádí k ocenění Michal Hoblík, člen výkonné rady APRA. Dita Stejskalová působila několik let jako předsedkyně výkonné rady APRA. V rámci svých aktivit pořádá školení, přednáší na univerzitách, věnuje se práci s mladými a lidmi a je spoluautorkou dvou knih o firemní komunikaci. V současné době je také aktivní členkou mezinárodní organizace Global Women in PR.
Celý online přenos slavnostního vyhlášení jsme sledovali živě.
Živý přenos skončil.
Absolutním vítězem jubilejního patnáctého ročníku oborové soutěže Lemur 2020 se stal projekt „České děti v kybersvětě“, který vytvořila společnost O2 ve spolupráci s platformou E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci a agenturou FleishmanHillard.
Ocenění za přínos oboru public relations udělila výkonná rada APRA Ditě Stejskalové, která dlouhodobě patří k agentuře Ogilvy.
Vítězem kategorie Tiskový mluvčí – státní správa byl vyhlášen Prokop Voleník ze ZZS Ústeckého kraje
Nejlepším tiskovým mluvčím v soukromém sektoru se stal Kamil Chalupa ze Zásilkovny.
Druhé zlato, tentokrát v kategorii Vyhodnocení kampaně, si odnáší agentura Ogilvy za kampaň „Končím s hraním–online terapie, online PR“ pro Sananim.
„Koncerty pro jednoho“, to je zlatý projekt kategorie Spolupráce s influencery. Připravila ho agentura Elite Solutions ve spolupráci s Kytary.cz pro Klub nemocných cystickou fibrózou.
Zlaté ocenění za sociální média si odnesla agentura AMI Communications, která je autorem kampaně „Úředníci vyjeli na Colours“ pro Zastoupení Evropské komise v ČR.
Již třetí zlato bylo uděleno kampani „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO. Po kategoriích Průmysl, Firemní publikace – webové stránky boduje i v digitální komunikaci. Ocenění si odnáší agentury Idea Please a Action Please.
První místo v kategorii Tisková konference si odnáší agentura Ogilvy, a to za akci „Končím s hraním–online terapie, online PR“ pro Sananim.
V pořadí druhé zlato putuje kampani #openforopera, využívající flashmob s hudebníky a zpěváky Státní opery na Hlavním nádraží v Praze. Pro Raiffeisenbank, generálního partnera Národního divadla, ji připravilo studio ShrtCut.
Druhé zlato si připisuje kampaň „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO. Po Průmyslu zvítězila také v kategorii Firemní publikace – webové stránky, kde byla jediným nominovaným. Ocenění si odnáší agentury Idea Please a Action Please.
Nejlepším firemním blogem byl porotou zvolen blog společnosti Knihy Dobrovský Knižní závisláci, na kterém spolupracuje agentura FleishmanHillard.Autorem myšlenky je Adam Pýcha.
Ročenka společnosti LMC, kterou vytvořila agentura Boomerang Communication, boduje prvním místem v kategorii Firemní publikace – brožury, bulletiny, newslettery.
Zlaté ocenění v komunikační kategorii Firemní publikace a časopisy získává automobilka Škoda Auto za redesign časopisu Škoda Mobil, na kterém se podílela agentura Boomerang Communication.
Druhé zlato si připisuje kampaň značky Pilsner Urquell „Jak udělat z výčepních skutečné celebrity?“, pod kterou je podepsána agentura Bison & Rose. Využit byl Mezinárodní karlovarský festival, na kterém si výčepní zaběhli běh ve stylu filmu Vrchní, prchni.
Další zlato získává agentura Svengali Communications, tentokrát v kategorii Služby za projekt „Na pivo s hvězdou“, který vytvořila pro Plzeňský Prazdroj.
Kampaň „V hlavní roli strojař“ Fakulty strojní VŠB–TUO získává zlato v kategorii Průmysl. Autorem jsou agentury Idea Please a Action Please.
V kategorii Státní správa, politika, neziskový sektor zvítězila kampaň „Recyklojízda aneb na kolech na baterky podporujeme třídění baterií“, kterou pro Ecobat připravila agentura Open Communication.
Již třetí zlato si připisuje projekt „České děti v kybersvětě“ společnosti O2, na kterém spolupracovala agentura FleishmanHillard a platforma E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci. Tentokrát boduje v kategorii Technologie, IT.
Kampaň „Uteč plísni“, kterou pro společnost Sandoz realizovala agentura Havas PR, zvítězila v kategorii Zdravotnictví.
První místo v kategorii Spotřební zboží bylo uděleno kampani Sametový ležák, kterou pro Plzeňský Prazdroj vytvořila agentura Svengali Communications.
Zlaté ocenění v oborové kategorii Finanční trh a finanční služby získal projekt SRNA Index, který pro pojišťovnu Generali vytvořila agentura AC&C. Podílelo se na něm i Centrum dopravního výzkumu.
Další, v pořadí již třetí zlato si přebírá společnost O2 s agenturou FleishmanHillard, a to za projekt „České děti v kybersvětě“, na kterém spolupracovala i platforma E- Bezpečí Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Prvním místem byl oceněn již v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie.
Zlaté ocenění v kategorii Media Relations získává projekt #openforopera, který vytvořilo ShrtCutStudio pro Raiffeisenbank.
Zlato v kategorii Krizová komunikace získává jediný finalista – projekt „Lennonova zeď: Imagine there is no overturism“. Projekt pro Suverénní řád Maltézských rytířů realizovala agentura AMI Communications. Podílel se na ni také Pavel Šťastný z Plechárny.
Zlatem byla oceněna interní komunikace „Inovartisin, doplněk korporátní stravy“ společnosti Novartis, pod kterou je podepsána agentura Havas PR.
První místo v kategorii B2C získává Bison & Rose za kampaň „Jak udělat z výčepních skutečné celebrity“ pro pivní značku Pilsner Urquell.
První místo v kategorii Business to Business si odnáší novinář Bohuslav Bohuněk za LinkedIn skupinu a knihu P.R.ciny.
I druhé vyhlášené zlato z kategorie Společenská odpovědnost a filantropie putuje do O2 a agentury FleishmanHillard, a to za projekt „České děti v kybersvětě“, na kterém spolupracovala i platforma E- Bezpečí Univerzity Palackého v Olomouci.
První místo v kategorii Firemní komunikace získal projekt „Telefonní budky zvonily pro demokracii“, pod kterým je podepsána společnost O2 s agenturou FleishmanHillard a podílela se na ní i agentura Oliver Advertising.
Vyhlašování vítězů jubilejního 15. ročníku oborové soutěže Lemur – Česká cena za public relations 2020 se letos koná v Centru současného umění DOX+ v Praze, ale bez diváků. Přenos probíhá prostřednictvím servisu Protext video ČTK, na webových stránkách www.ceskenoviny.cz i na FB profilu.
# soutěž # PR # Public Relations # APRA # Lemur
Autor textu MediaGuru