KFC rozšíří počet restaurací do konce roku na 115

KFC plánuje ještě do konce roku otevřít čtyři nové restaurace a rozšíří tak jejich počet v Česku na 115. Zájem je i o rozvoz, který zaznamenává nárůst o 50 %.

Čt 21. října 2021 12:45 3 min Sdílet

# Aktuality # Retail

/media/11015/kfc_105

Fullscreen Sdílet

/media/11015/kfc_105

Fullscreen Sdílet

KFC, řetězec rychlého občerstvení, plánuje ještě do konce letošního roku otevřít čtyři restaurace: v Táboře, v Praze, u D1 v Ivanovicích a v Trutnově. Letos dosud otevřel tři nové restaurace (v Příbrami, v Praze na Strakonické a na D10 v Příšovicích ve směru na Turnov). Celkem tak bude mít letos řetězec 115 poboček. „Příští rok bychom rádi uzavřeli s číslem 120,“ říká k budoucnosti Libor Hubík, prezident značky KFC pro Česko, Rakousko a Německo.

Nové restaurace se KFC snaží otevírat s možností drive in, a to kvůli obavám z příchodu další pandemie. Právě tento způsob prodeje se v pandemii osvědčil. Nové restaurace plánuje stavět u dálničních tahů nebo se soustředí na vytíženější silnice v regionech.

KFC také dobře hodnotí služba KFC Rozvoz, která zažila letos ve srovnání s rokem 2020 výrazný růst. „V porovnání s minulým rokem se počet transakcí z rozvozu zvedl o 50 %,” uvedl Libor Hubík. Rozvoz tvoří 15 % z celkových objednávek. Oproti období před pandemií zároveň stoupla i hodnota průměrné objednávky, a to přibližně o 10 %. Služba je aktuálně dostupná ve 37 městech, nejnověji v Příbrami. KFC má vlastní flotilu, kterou pokrývá okolo 65 % objednávek, zbytek se uskuteční přes partnery.

/media/14138/kfc_anděl_kiosky

Fullscreen Sdílet

Objednávky probíhají přes mobilní aplikaci, kterou si stáhlo více než půl milionu lidí. Každý měsíc ji pak využije přes 150 tisíc zákazníků. Dalším prodejním kanálem je služba KFC Collect. Od spuštění v roce 2019 zákazníci uskutečnili přes 350 tisíc objednávek. „Průměrná hodnota objednávek je až o ⁠60 % vyšší než na pokladnách restaurací,” uvádí Libor Hubík.

Další možností bezkontaktního objednání jsou samoobslužné kiosky, které nahrazují klasické pokladny. I když kiosky vzhledem k uzavření restaurací fungovaly pouze omezeně, ihned po rozvolnění se k nim většina zákazníků vrátila. „Od března 2021 podíl samoobslužných kiosků nepřetržitě roste, každý měsíc o několik procentních bodů,“ upřesňuje Libor Hubík. V poslední době atakují samoobslužné kiosky hranici půl milionu transakcí měsíčně. Průměrná hodnota objednávky je téměř o 20 % vyšší než u běžného objednání u obsluhy. Kiosky má KFC na 97 % poboček a plánuje jejich počet ještě rozšířit ze tří na případných šest. Také chce více zpřehlednit nabídku, kterou na nich zákazník uvidí.

-zue-

# KFC # rozvoz # fast food # samoobslužné kiosky

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.