Společnost Sodexo Benefity si ve dvoukolovém výběrovém řízení na PR služby, do kterého bylo pozváno celkem šest agentur, vybrala českou společnost AMI Communications.
Pro Sodexo Benefity bude pracovat jeden z agenturních týmů pod vedením Pavla Nováka, který se bude věnovat zejména strategické komunikaci, media relations, medializaci CSR projektů Sodexo a navrhování speciálních aktivit zaměřených na vybrané cílové skupiny společnosti. Úkolem agentury bude podpořit vnímání značky Sodexo jako experta na benefity a partnera pro byznys. Sodexo nyní klade velký důraz také na digitalizaci svých produktů a nabízených řešení.
-stk-
Hobby market Hornbach spustil 21. července novou kampaň s názvem „Hornbach se omlouvá“. V televizi, outdooru, na internetu, a také tisku a rádiu se značka omlouvá třeba za rušení poledního klidu, za nehody s květináči či za zpomalení silničního provozu, to vše způsobené plně naloženými auty z Hornbachu.
Kampaň, pod níž je podepsána německá agentura Heimat, poběží až do poloviny října. V televizi bude nasazena na stanicích skupin Nova, Prima, Barrandov a České televize.
Mediální plánování a nákup médií zajišťuje agetura Médea.
-stk-
Novou marketingovou ředitelkou skupiny Wormelen Group se stala Jana Krčková. Jejím hlavním úkolem a zodpovědností je konsolidace a rozvoj marketingových aktivit celé skupiny Wormelen Group, která zastřešuje jak velkoobchod Ep Line, tak maloobchodní řetězce hraček Bambule, Sparkys a HM studio.
Jana Krčková
V marketingu se Jana Krčková pohybuje téměř 15 let. V roce 2014 založila vlastní společnost Via Naturallis vyrábějící zdravé potraviny. Před jejím založením pracovala jako mail order business director a marketing director ve švédské kosmetické společnosti Fleur de Santé a Stabenfeldt, spadající do skupiny Cydonia Group AB.
-stk-
Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko v rámci své letní kampaně připravila ve spolupráci s profesionálním barmanem Tomášem Kubíčkem dvě řady drinků s názvem Coke & Roll. „Chceme našim zákazníkům nabídnout možnost vychutnat si své oblíbené nápoje v nových variacích,“ říká Jana Haščíková z marketingového oddělení společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko s tím, že základ nápoje tvoří buď Coca-Cola, nebo Kinley.
Sada Coke & Roll Classic obsahuje šest drinků, Coke & Roll Premium jich nabízí osm. Každý z drinků obou řad je sestaven tak, aby fungoval jak v nealkoholické variantě, tak s přidáním vybraného alkoholu. Servírovány by měly být ve speciální Coke & Roll sklenici, která má svým designem podtrhnout prémiovost.
Na podporu kampaně Coke & Roll vytvořila Coca-Cola speciální webové stránky www.cokeandroll.com, kde zákazníkům představuje hlavní myšlenku projektu i jednotlivé drinky a jejich receptury. U každého z nich je navíc k dispozici video s detailním postupem přípravy. Komunikaci Coke & Roll u partnerských podniků podpoří Coca-Cola svými speciálními Coke & Roll sklenicemi a dalšími propagačními materiály.
-stk-
Italský návrhář Giorgio Armani se rozhodl zredukovat portfolio svých podznaček. Od kolekce jaro/léto 2018 bude pracovat jen se třemi značkami: Giorgio Armani, Emporio Armani a A|X Armani Exchange.
Stávající Armani Collezioni a Armani Jeans budou zařazeny pod zmíněné tři značky. „S tolika řadami jsme vytvořili příliš mnoho zmatku. Časy se změnily a my se musíme vyvíjet,“ zdůvodnil své rozhodnutí Armani.
-stk-
Asociace komunikační agentur (AKA) hodnotí první pololetí letošního roku na poli reklamní komunikace. Investice do mediální reklamy se ve srovnání s prvním pololetím 2016 zvýšily o 11 %. Spolu s tím se zvyšuje cena i platy za reklamní služby, nejrychleji rostou mzdy seniorních odborníků, po kterých je na trhu také největší poptávka.
Mediální výdaje vede televize
Podle agentury Nielsen Admosphere se celkově podle monitoringu v hrubém vyjádření vynaložilo do médií 41,5 mld. Kč, což ve srovnání s prvními šesti měsíci roku 2016 znamená navýšení o téměř 4 mld. Kč. Polepšily si přitom všechny mediatypy, nejvíce rostla televizní reklama, která si připsala 15% navýšení, tj. cca 3 mld. Kč.
Z pohledu zadavatelů investovaly do reklamy v prvním letošním pololetí nejvíce společnosti nabízející spotřební rychloobrátkové zboží, a to Unilever, Alza.cz, Procter&Gamble, Lidl, Rekitt Benckiser a Mounfield.
Nemediální výdaje poprvé
Letos poprvé zkoumala AKA ve spolupráci se společností Nielsen Admosphere také výdaje na nemediální reklamu a komunikaci. Studie odhaduje obrat v této oblasti na více než 50 miliard korun ročně. Patří sem investice do nemediální digitální komunikace, aktivačních kampaní, sponzorství, eventů, trade marketingu, direct marketingu a dalších BTL aktivit.
Ceny reklamních agentur rostou
Dalším výzkumem AKA ukázala, že poptávka po službách společně s rostoucí cenou práce ženou nahoru hodinové sazby reklamních agentur. I když forma odměňování podle hodinových sazeb není jedinou možností platby za služby reklamních agentur, jde o jediný srovnatelný parametr. Nejrychleji rostou sazby seniorních odborníků, tj. kreativních ředitelů, strategických plánovačů, odborníků na digitální komunikaci a sociální média. V průměru došlo k meziročnímu zvýšení o 20 %.
Omezený trh práce tlačí na mzdy
Na tuzemském trhu rovněž dochází k až 20% růstu nákladů na zaměstnávání odborníků. Největší poptávka a s ním i největší tlak na mzdy jsou na expertních a seniorních pozicích. Nedostatek seniorních odborníků tak vede některé agentury k přijímání cizinců.
Reklamní obor je atraktivní pro polovinu mladých, nejvíce je lákají možnosti, které v komunikaci poskytují nové technologie. I když dotazovaní pokládají práci v reklamě za zajímavou, přeci jen je pro většinu z nich věcí druhé volby.
Standardy pro výběrová řízení
AKA na jaře rovněž připravila ve spolupráci s ministerstvem pro místní rozvoj Metodiku zadávání veřejných zakázek podle novely zákona o zadávání veřejných zakázek, na kterou navázaly odborné semináře pro státní a veřejnou správu. Ve vztahu ke komerčním klientům AKA připravila rozšířenou verzi metodiky Férový tendr.
-stk-
Značka bonbónů Bon Pari spustila online kampaň „Bonpařím“, do níž zapojila virtuální realitu a interaktivní livestream na Facebooku. Cílí v ní na mladou generaci do 25 let.
Kampaň s heslem „Nespěchám, bonpařím, a nic mě nerozhází“ staví na myšlence úniku od stresujícího shonu a nabádá k relaxu během cucání tvrdých. K vidění byla na sociálních sítích – odstartovala trojicí videí na Facebooku, na téma „bonpařím“ dále navázal youtuber Denis na svém kanálu Denis TV a soutěží na svém instagramovém účtu s hashtagem #bonparimesdenisem. Soutěž vyvrcholila livestreamem na Facebooku, kde se hrálo kromě zásoby bonbónů Bon Pari také o papírovou helmu pro virtuální realitu.
Zúčastnit soutěže se mohl každý, kdo pod livestream napsal komentář „bonpařím“. Tím byla zároveň posunuta postavička ufona blíže k Marsu. Během půlhodiny nasbíral livestream 6500 komentářů.
Kampaň vznikla v dílně agentury Brainz v rámci dlouhodobější digitální strategie.
-stk-
Pro Českou televizi připravuje Vladimír 518 osmidílný dokumentární cyklus Česká architektura 58–89, mapující důležité architektonické objekty, jejich tvůrce, plány a reflexe, které zatím v české audiovizi i historickém badání chybí. Do vysílání by série měla jít v příštím roce.
O připravované sérii Česká architektura 58-89 hovořil Vladimír 518 na Colours of Ostrava.
Série, ze které by následně měl vzniknout i celovečerní dokumentární film, výstava a publikace, mapuje například takové stavby, jako je dnes hojně diskutovaná budova Transgas či nedávno zbouraná automatická telefonní ústředna v pražských Dejvicích.
-stk-
Do čela marketingu společnosti Fortuna nastoupil k 17. červenci Jan Dobiáš. Na pozici Head of Marketing & Customer Service bude zodpovědný za realizaci komplexní marketingové strategie a rozvoj komunikace firmy v klasických i sociálních médiích v České republice. Zároveň bude řídit oddělení customer care s cílem zvýšit úroveň servisu a služeb. „Jeho hlavním úkolem bude zlepšit koordinaci a efektivitu všech našich marketingových aktivit, zvýšit úroveň zákaznického servisu a paralelně posílit spolupráci mezi oběma odděleními,“ říká David Vaněk, generální ředitel sázkové kanceláře Fortuna.
Jan Dobiáš
Jan Dobiáš se pohybuje v oboru marketingu a komunikace více než 25 let. Naposledy působil ve společnosti AAA Auto v pozici Group Marketing and Communication Director, kde řídil a realizoval veškeré komunikační aktivity firmy v České republice, na Slovensku, v Rusku, Maďarsku a Polsku. Dříve také pracoval pro společnosti jako Mars Confectionery, Philip Morris nebo Goodyear Dunlop Europe. Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze.
-stk-
Společnost T-Mobile odstartuje začátkem srpna kampaň, v níž podpoří nové datové balíčky pro Twist. Nově nabízí tři měsíční balíčky poskytující až čtyřikrát více dat za stejnou cenu oproti dosavadním variantám. „Spotřeba dat našich zákazníků narůstá a my chceme tomuto trendu vyjít vstříc,“ říká Juraj Bóna, ředitel B2C marketingu a řízení produktů T-Mobile. „Data jsme výrazně navýšili u naší nové tarifní generace Mobil, nyní představujeme výhodnou nabídku pro uživatele našich předplacených karet,“ dodává.
V animované kampani, jež poběží až do konce srpna v televizi, outdooru, tisku, na internetu a sociálních sítí, se ujal hlavní role oranžový plyšák Twist.
Pod kreativním konceptem je podepsána agentura Havas Worldwide Prague. Digitální část má na starosti Proboston Creative. O sociální sítě se stará Peppermint Digital. Mediální plánování a nákup médií zajišťuje Mediacom. Výtvarníkem, kreslířem a zároveň režisérem je Přemek Ponáhlý. Postprodukce vznikla v ProgressiveFX.
-stk-