Media Guru

Kampaň upozorňuje na ohrožené děti ve školách

Projekt „Domů nevidíš“ přibližuje vliv nevyhovujícího domácího prostředí  na děti a jejich prospěch ve škole.

Pá 14. dubna 2023 12:00 2 min Sdílet

# Aktuality # Reklama

/media/24500/domunevidis

Fullscreen Sdílet

ProjektDomů nevidíš, pod nímž je podepsána Pedagogická fakulta UK a organizace Barevný svět dětí, poukazuje na problematiku tisíce nezletilých v Česku, kteří vyrůstají v nevyhovujícím domácím prostředí. Ti čelí těžkým životním okolnostem, týrání či zneužívání, což ovlivňuje jejich prospěch i chování ve škole. 

V rámci projektu vznikla i kampaň se sloganem „Vy domů nevidíte, oni ano“ , která pracuje se třemi příběhy dětí vyrůstajících v náročném rodinném prostředí a bojujících s problémy, které se tím pojí. Součástí kampaně je web a spoty, které budou k vidění na sociálních sítích. 

„Kampaň jsme postavili na myšlence, že nepříjemné chvíle, které se dětem doma dějí, mají tiché svědky. Jsou to jejich hračky či hrdinové z plakátu, kteří to pozorují každý den. Proto skutečnost, že dětem domů nevidíme, neznamená, že se nic neděje. Zvolili jsme strategii pomalu zoomující kamery, která s dialogy v pozadí navozuje pocit tísnivosti a neodkladnosti," říká Jan Zápotocký z agentury Scale, jež společně s produkcí Studio Lars pod kampaní podepsána.  

Cílem kampaně je složitou problematiku přiblížit vyučujícím, pedagogům i široké veřejnosti, vzdělávat, ale i aktivizovat k zájmu a řešení situací. „Vyučující je mnohdy jediným dospělým, který zaznamená, že je s dítětem něco v nepořádku. V krizové situaci je nutné rychle jednat,“ říká Zuzana Cesneková z Barevného světa dětí. Na webu Domů nevidíš je proto vedle příkladů z praxe i plán pomoci, jež obsahuje jednotlivé kroky, jimiž se pedagog může řídit.

-stk-

# kampaň # děti # Domů nevidíš # Pedagogická fakulta UK # Barevný svět dětí # Scale # Studio Lars

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.