H&M plánuje zahraniční expanzi second-handu Sellpy

Skupina H&M se chystá na zahraniční expanzi se svou second-hand platformou Sellpy.

So 4. dubna 2020 09:40 2 min Sdílet

# Aktuality # Retail

/media/12301/sellpy

Fullscreen Sdílet

/media/12301/sellpy

Fullscreen Sdílet

Švédská oděvní skupina H&M chce letos odstartovat zahraniční expanzi second-hand platformy Sellpy, v níž loni na podzim koupila většinový podíl. Firma, jež byla založena v roce 2014 ve Švédsku, se zaměřuje na přeprodej oblečení a její akvizicí hodlá H&M více podporovat udržitelnou a cirkulární ekonomiku. 

Jak skupina oznámila ve své výroční zprávě, zahraniční expanze by měla začít tento rok v Německu. Další trhy, na které by měla Sellpy vstoupit, zatím neupřesnila. Na udržitelnost se H&M soustředí i v rámci svých módních značek. Od svých zákazníků sbírá a recykluje oblečení. Jen loni vybrala tímto způsobem 29 tisíc tun textilu.

Do portfolia skupiny H&M patří kromě vlajkové značky H&M také H&M Home, COS, & Other Stories, Weekday, Monki, Arket a Afound. Provozuje přes 5 tisíc obchodů na 74 trzích. Na 51 trzích je dostupné také online. Letos chce zejména v Jižní Americe, Rusku, východní Evropě a Asii otevřít dvě stě nových prodejen, zejména v Evropě, USA a Číně jich chce ale zároveň 175 zavřít.

-stk- 

# fashion # móda # H&M # Sellpy # second-hand

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.