Google je největší mediální firmou podle příjmů

V žebříčku největších mediálních firem se Google posunul na první pozici před DirecTV, News Corporotaion a Walt Disney.

Po 3. června 2013 07:11 2 min Sdílet

# Data

Zpráva Třicítka největších světových vlastníků médií, který vypracovala agentura ZenithOptimedia, přináší žebříček největších světových mediálních společností podle mediálních příjmů. Nejnovější zpráva se týká finančního roku 2011. ZenithOptimedia definuje příjmy z médií jako veškeré příjmy pocházející z podnikatelské činnosti, která podporuje reklamu – televizní vysílání, vydávání novin, internetové vyhledávání, sociální média atd.

Čtyři vlastníci internetových médií (Facebook, Google, Microsoft a Yahoo!) získali v roce 2011 v příjmech z internetové reklamy 49,2 mld. USD, a to z celkové sumy 77 mld. USD, jež byla na reklamu celosvětově vynaložena. Jen sám Google získal 49 % z celosvětových výdajů na internetovou reklamu. Znamená to, že čtyři společnosti ovládají 64 % všech světových výdajů na internetovém reklamním trhu.

Navzdory vzestupu digitálních médií je většina příjmů z médií generována tradičními médii a zábavními společnostmi, jež vytvářejí a distribuují obsah. Ze 30 největších globálních vlastníků médií tvoří 22 společnosti, jejichž hlavní činností je přilákat publikum obsahem, který pro generování příjmů z médií zůstává i nadále zásadní. Šest z 10 největších vlastníků médií je producenty obsahu, a to včetně News Corporation na třetím místě a Walt Disney na místě čtvrtém. Těchto 22 společností generovalo v roce 2011 příjmy z médií o celkové výši 169 mld. amerických dolarů, tj. 61 % celkové částky generované největší třicítkou.

Od doby, kdy agentura v roce 2010 zveřejnila svůj žebříček naposledy, postoupilo do horní třicítky pět společností: Facebook, Microsoft, Globo, ProSiebenSat.1 a Sanoma.

Top 30 globálních majitelů médií

Zdroj: ZenithOptimedia

-mav-

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.