Glami: Přes 50 % Čechů už kupuje módu online jednou měsíčně

Podle výzkumu Glami český online trh s módou zaznamenal v roce 2019 obrat 27,4 mld. korun a podíl e-commerce na celkovém módním trhu je 22 %.

/media/11526/glami_hlavní_str

Fullscreen Sdílet

/media/11526/glami_hlavní_str

Fullscreen Sdílet

Vyhledávač módy Glami prezentoval třetí edici fashion retailových dat svého výzkumu Fashion (Re)search, což je dlouhodobý dotazníkový průzkum, který mapuje nákupní zvyklosti Čechů napříč věkovými kategoriemi. Aktuální šetření probíhalo v listopadu 2019 a zúčastnilo se ho 5000 respondentů a 176 českých e-shopů.

Online nákupy jsou mezi českými zákazníky stále populárnější a používají více i mobilní aplikace a recenze. „Rok 2019 byl výjimečný díky novým inovacím a funkcím, které jsme do Glami přidali a velkým tématem byla udržitelnost,“ uvedla Barbora Hegyiová, country managerka Glami pro Českou republiku a Slovensko.

Český online trh s módou zaznamenal za loňský rok obrat 27,4 mld. korun. Očekává se ale, že růst trochu zpomalí. V roce 2023 by měl by očekávaný obrat představovat 38,5 mld. korun. Aktuální podíl e-commerce na celkovém módním trhu je 22 %, v roce 2023 by to mělo být 28 %.

/media/11528/glami_trh2019

Fullscreen Sdílet

Hlavními hráči na online trhu módy jsou Sportisimo, About You, Bonprix, Zalando, Decathlon, E-obuv, Zoot, Astratex, Answear a Unrbastore. Oproti předchozímu roku vypadl z první desítky A3 sport. Českou e-commerce zásadně ovlivnil vstup zahraničních e-shopů About You a Zalando na náš trh. 

/media/11527/glami_spontánní-znalost

Fullscreen Sdílet

Spontánní znalost se také lehce změnila. Na prvních třech místech je Bonprix 11%, Zoot 9 % a Sportisimo 8 %. Z první desítky ale vypadl obchodní řetězec Lidl a společnost Tchibo.

České módní e-shopy hojně loni přidávaly možnost nového způsobu platby a dopravu zdarma. V letošním roce plánují dvě třetiny z nich redesign webových stránek a vylepšení obsahu. Stále více z nich se bude také zabývat udržitelností.

Podle odhadů Glami byl obrat trhu s udržitelnou módou za rok 2019 140 milionů korun a v letošním roce se očekává 114% nárůst na 300 milionů korun. Průměrná hodnota objednávky s udržitelnými produkty je o 38 % vyšší než u běžné objednávky.

Co se nakupování týče, tak 54 % Čechů nakupuje online módu alespoň jedenkrát měsíčně, 10 % z nich dokonce jednou týdně. Více než polovina (45 %) Čechů také používá nějakou mobilní aplikaci, ať už About You, Zalando nebo Bonprix. Čeští zákazníci také často využívají uživatelské recenze a hodnocení (63 %), přičemž jen 7 % se o recenze nezajímá vůbec.

Český módní vyhledávač Glami působí ve 14 zemích, nabízí 12 milionů produktů od tří tisíc e-shopů a eviduje 25 milionů návštěv za měsíc.

-zue-

#

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.