Forbes: Sarbu je nejvlivnějším v českých médiích

Prezident a generální ředitel mediální společnosti CME Adrian Sarbu je podle magazínu Forbes nejvlivnější osobností českých médií. Časopis sestavil 40 nejvýznamnějších osobností mediálního trhu.

St 4. ledna 2012 07:27 1 min Sdílet

# Data

Druhá je generální ředitelka vydavatelství Ringier Axel Springer ČR Libuše Šmuclerová a třetí generální ředitel České televize Petr Dvořák. Žebříček 40 nejvlivnějších lidí českých médií přináší tuzemská mutace magazínu Forbes v lednovém vydání, které vychází ve čtvrtek 5. ledna. 

"Vybrali jsme 40 nejvlivnějších lidí v českých médiích a vydavatelských domech," uvedl šéfredaktor českého Forbesu Petr Šimůnek. 

Čtvrté místo obsadil generální ředitel vydavatelství Mafra Johannes Werle. Pátou nejvlivnější osobností českých médií je podle časopisu Forbes zakladatel a majoritní akcionář internetového portálu Seznam.cz Ivo Lukačovič. Šestý je majitel vydavatelství Economia Zdeněk Bakala. 

Forbes posuzoval několik kritérií. "Posuzovali jsme, kolik lidí kdo svou prací ovlivňuje a jak, kolik lidí se na jejich produkty dívá, čte je a poslouchá. Měřili jsme i jejich vliv na strategii firem, rozpočty, obraty a přímý vliv na obsah toho kterého média. Vybrali jsme také desítku těch, které stojí za to sledovat, i když svým vlivem do top čtyřicítky zatím nepatří," dodal Šimůnek.

Top 40 nejvlivnějších lidí v českých médiích podle Forbes

 

Zdroj: Forbes

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.