Autor textu MediaGuru
Česká tisková kancelář (ČTK) jedná o akvizici fotobanky Profimedia.CZ.
Obě strany ve čtvrtek potvrdily zájem transakci uskutečnit.
Česká tisková kancelář (ČTK) a skupina Profimedia.CZ vstoupily do závěrečné fáze jednání o možné akvizici společnosti Profimedia Českou tiskovou kanceláří. Obě strany ve čtvrtek potvrdily zájem transakci uskutečnit. Kdy k uzavření transakce dojde, zatím není známo. „Nezávisí to jen na obou stranách jednání, ale například i na právnících připravujících potřebné dokumenty a podobně. Uzavření transakce není ‚na spadnutí’," upřesnil MediaGuru.cz generální ředitel ČTK Jiří Majstr.
Cílem akvizice je nabídnout trhu kompletní službu v oboru poskytování fotografií a dalších vizuálních materiálů. Obsah by se měl sdílet na společné platformě, zákazníci by pracovali v jednom prostředí a rovněž licenční podmínky by se měly postupně sjednocovat. Fotografické potřeby budou administrovány z jednoho místa a mají řešit veškeré potřeby odběratelů ohledně vizuálního obsahu. „Obě společnosti budou zpočátku nabízet to, co nabízejí nyní. Pro odběratele by ovšem společná nabídka měla přinést zvýšené pohodlí a zjednodušení orientace v nabídce," uvádí dále Jiří Majstr.
Skupina Profimedia.CZ s ročním obratem 130 mil. Kč nabízí více než 200 milionů fotografií od svých partnerů, mezi něž patří například Shutterstock, AFP, New York Times. Zastupuje více než 350 dodavatelů snímků z celého světa. Akvizicí společnosti Profimedia tak ČTK dosáhne na další zahraniční trhy s fotografiemi. Získá také technologickou platformu pro prodej fotografií, která byla vyvinuta interně v Profimedii a už nyní slouží několika fotobankám na světě. „Hovoříme o možnosti nových služeb, protože společně máme více zdrojů než odděleně, takže máme na ‚rýsovacích prknech′ několik nápadů, které by se mohly našim klientům líbit," popisuje dále generální ředitel ČTK.
Klienti společnosti Profimedia mají při zachování stávajících služeb získat nejen přístup k novému obsahu, ale také díky technickému zázemí ČTK i přesnější a širší cílení v rámci jednotlivých témat. Klienti ČTK mají zase při zachování stávajících služeb získat přístup k širší fotografické nabídce. O změnách ceníků se přitom neuvažuje.
Rozšířením nabídky vizuálního obsahu cílí ČTK především na nemediální trh, na němž cítí příležitost k rostoucímu uplatnění agenturních služeb. Rozšířená nabídka by tak mohla oslovit např. komunikační agentury. Vedení ČTK také od spolupráce očekává posílení ekonomických přínosů pro provoz agentury.
Podle Jiřího Majstra plánuje ČTK zachovat i po akvizici značku Profimedia. Také společnost Profimedia zůstane, měla by fungovat jako dceřiná firma ČTK a ponechat si formu akciové společnosti.
-mav-
# ČTK # akvizice # fotografie # ProfimediaCZ # Jiří Majstr
Autor textu MediaGuru