Media Guru

Cheb má novou vizuální identitu, pracuje s motivem mřížky

Novou vizuální identitu připravilo pro město Cheb Studio HMS design.

Pá 22. července 2022 14:10 3 min Sdílet

# Aktuality # Marketing

/media/21716/cheb_vizual

Fullscreen Sdílet

Vedení města Cheb se rozhodlo oslovit odbornou organizaci Czechdesign se záměrem uspořádat designérskou soutěž na jednotnou vizuální identitu. Město k prezentaci dosud užívá především svůj historický znak, v některých případech ho ale nahrazuje či doplňuje logo Špalíčku, jedné z místních významných historických budov. Způsob užívání těchto dvou prvků ale není systematicky dodržován.

Vítězný návrh připravilo Studio HMS design. Vytvořilo koncept, který propojuje historické atributy města s prvky každodenního novodobého života. Vizuální identita je postavena na třech základních kamenech: symbolu mřížky, používání CH z velkých písmen a terakotové barvě vycházející z barevnosti chebských střech.

„Symbol mřížky je víc než jen grafický prvek, který ozvláštňuje značku. Jde spíš o komunikační nástroj, kterým může město oslovit občany pro pořádání nejrůznějších akcí. Na pozvánce na trhy se mřížka může změnit v zeleninu, na dětské dny se symbol vytvoří z pastelek nebo kříd, na sportovní akci zase ze sportovních atributů, kreativitě se tu meze nekladou. Mřížku lze zároveň vytvořit i fyzicky, jednoduchým gestem prsty mohou místní i návštěvníci oživit symbol města třeba pro komunikaci na sociálních sítích. Stejně snadno lze používat i velké CH,“ vysvětluje Filip Heyduk, grafický designér studia HMS design, spoluautor vítězného konceptu.

Vizuální identita města Cheb

Zdroj: Czechdesign

Uzavřená designérská soutěž probíhala ve dvou fázích. Z otevřené výzvy, do které se přihlásily tři desítky zájemců, byli do 1. fáze vyzváni 4 účastníci. Všichni soutěžící za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězný tým pak zakázku na vypracování nové vizuální identity Chebu a spolupráci při její implementaci. Soutěžní návrhy finalistů budou veřejnosti představeny letos na podzim v online Magazínu Czechdesign.

„Od začátku soutěže jsem akcentoval, aby výsledný návrh byl jednoduše komunikovatelný a jeho podoba snadno zdůvodnitelná obyvatelům i návštěvníkům našeho města. Jsem rád, že vizuál, který ze soutěže vzešel, toto jednoznačně splňuje. Získáváme nástroj, který jistě dokáže Chebany oslovit a který nám pomůže prezentovat Cheb jako moderní a atraktivní město. Vidím v něm velký potenciál přispět k významnější identifikaci obyvatel s jejich městem, což bylo hlavním cílem celé akce. Jsme ale teprve v polovině práce. Máme v rukou prototyp, který nyní musíme uvést ‚do výroby‘, tedy implementovat do běžného života Chebu. Věřím, že se to podaří. Považuji to za osobní prioritu,“ uvedl starosta města Antonín Jalovec.

-mav-

# marketing # vizuální identita # design # Cheb # Studio HMS

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.