Autor textu MediaGuru
Česká pošta testuje novou podobu svých poboček. Tam, kde byla uzavřená
kamenná pošta, zkouší mobilní.
Česká pošta spustila pilotní provoz mobilních poboček, které by měly poskytovat poštovní služby prostřednictvím vozidel. Cílem je zajistit prodej poštovních produktů a služeb v místech, kde je kamenná pobočka pošty uzavřena či nedostupná, ať už z důvodu výskytu nemoci, nebo zde není zřízena.
Vozidla mají ve spolupráci s obcemi nastavený jízdní řád a pravidelně v daném intervalu, přijedou na stanovené místo. Portfolio produktů a služeb, které mobilní pošta zajistí, vychází z nabídky, kterou poskytují pobočky pošty na venkově. Mělo by tedy jít o plnohodnotnou náhradu za kamennou pobočku, která nabídne jednak poštovní produkty a jejich podání či vydání, jednak finanční produkty (příjem a výplata), ceniny a zboží a dále vybrané ostatní poštovní služby a služby Poštovní spořitelny. Mobilní pobočka v každém případě nabízí kompletní portfolio základních poštovních služeb regulovaných ČTÚ.
Novinka byla poprvé představena v úterý 22. září v Náchodě za účasti ministra vnitra Jana Hamáčka. Pro otestování pilotního provozu byly vybrány lokality Dobruška a Dvorce u Bruntálu a jimi obsluhované obce. „Provoz zahájíme v obou lokalitách od 1. října 2020. Cílem pilotního provozu je ověření alternativní formy obsluhy našich klientů v praxi a zmapování jejich preferencí,“ uvedl Miroslav Štěpán, ředitel divize státní poštovní služby České pošty, a dodal: „Věřím, že se mobilní pošta stane téměř plnohodnotnou alternací například uzavřené pobočky z důvodu krizových situací nebo rekonstrukce.“
V případě úspěšného otestování může být Mobilní pošta nástrojem pro rozšíření kontaktních zákaznických míst České pošty i v obcích bez poboček.
-stk-
# kamenná pobočka # Česká pošta # finance # ČTÚ # mobilní pobočka
Autor textu MediaGuru