Češi tráví s médii stále více denního času

Růst času, který médiím věnujeme, souvisí s rozšiřováním elektronických zařízení v populaci, ukazují data Nielsen Admosphere.

Po 9. března 2020 07:35 2 min Sdílet

# Data

/media/11998/tv-divaci

Fullscreen Sdílet

Průměrný denní čas, kteří Češi tráví s médii, vystoupal loni na 7:14 hodin a ve srovnání s předcházejícím rokem se zvýšil o 14 minut. Do celkového mediálního času se započítává i souběžné sledování médií (např. brouzdání na internetu při sledování TV). Vyplývá to z dat Nielsen Admosphere, která na sobotní konferenci New Media Inspiration 2020 přiblížila Hana Friedlaenderová z této agentury.

Největší část z uvedeného denního času připadá stále na sledování televize. Následuje konzumace médií na zařízeních, jakými jsou počítače, mobily a tablety. Třetím z pohledu stráveného času je rádio a pět procent denního mediálního času věnujeme tištěným médiím.

Typ zobrazení

Konzumace médií - podíl mediatypů (%), průměrný den, 15+

Fullscreen Sdílet

  Hodnota
TV 43.00
PC, smartphone, tablet 32.00
rádio 21.00
tisk 5.00

    Zdroj: Nielsen Admsophere, rok 2019

    Zvyšující se zastoupení elektronických zařízení v české populaci, především růst chytrých telefonů, chytrých TV přijímačů a televizí připojených k internetu (má už zhruba třetina domácností), se odráží i na zvyšujícím se času odloženého televizního sledování (time-shift). V loňském roce představovalo v průměru 14:21 minut denně, což je 6 % z celkové televizní sledovanosti. I přes zvyšující se čas odloženého sledování, se tak drtivá většina televizního sledování uskutečňuje tzv. živě.

    Průměrný čas věnovaný sledování televize loni představoval 3:43 hodin denně (údaj srovnatelný s rokem 2018 – 3:46 hod, 15+) , televizi stále sleduje 93 % českých domácností.

    Nástup placených streamovacích služeb se ale podle dat Nielsen Admosphere zatím neprojevuje výraznějším zájmem českých domácností o placené služby. V průměru je loni využilo 3,5 % domácností, nejvíce z nich si Češi předpláceli Netflix  (1,7 %) a HBO Go (1,4 %). 

    Nejsledovanějším neplaceným webem s video obsahem je YouTube (48 %).

    Z dat Nielsen Admosphere také vyplývá, že zpravodajství sledujeme především prostřednictvím televize (64 % domácností) a internetu (60 %). Na mobilu sleduje zpravodajství 43 % českých domácností. Mez TOP zdroje zpravodajství patří: Seznam Zprávy, TV Nova, Novinky.cz, ČT1 a iDnes.cz. Facebook je v Česku šestým nejvyužívanějším zpravodajským zdrojem.

    /media/11999/top-zpravodajske-zdroje

    Fullscreen Sdílet

    -mav-

    Guru Weekly

    Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.