Autor textu MediaGuru
Česká eventová asociace začala s projektem Mapování eventového průmyslu
ČR. Chce zjistit, jak na českém trhu její obor funguje.
Česká eventová asociace (ČEA) spustila projekt Mapování eventového průmyslu ČR. Chce tak získat data, které pomohou identifikovat subjekty věnující se eventům a zmapovat tak ekonomické a sociální přínosy celého oboru.
„Jakákoliv snaha zlepšit naše podnikání začíná u dat. Co a kolik společnosti přinášíme, proč je důležité vyhovět nejen požadavkům jiných oborů, ale i těm našim. Už několik let se bavíme o nutnosti zmapovat eventový průmysl, ale neměli jsme dostatek zdrojů. Změna nastala až ve spolupráci se sekcí KKO při Hospodářské komoře ČR, která společně s Ministerstvem Kultury ČR připravila projekt Mapování kreativních průmyslů, a nám se podařilo do něj eventový průmysl zařadit jako jeden z deseti okruhů. A protože je tento projekt časově i finančně zarámován, rozhodli jsme se v ČEA mapování našeho oboru zastřešit sami,“ vysvětluje za ČEA její místopředseda Jan Kubinec.
Cílem je zejména identifikovat co nejvíce podnikatelů, které eventová produkce živí, a jejich základní identifikační parametry. „ČSÚ poté doplní agregovaná data o ekonomické výkonnosti těchto subjektů a následně je budeme analyzovat. V květnu 2025 bychom měli mít reálný obraz o tom, jak eventový průmysl v ČR funguje, jak je konkurenceschopný ve srovnání například s Německem a jak významným zaměstnavatelem v ČR je,“ přibližuje Kubinec s tím, že v dlouhodobém horizontu chce ČEA na základě získaných informací nastavit podmínky pro podnikání tak, aby mohl eventový průmysl růst.
„Získané informace nám umožní hlubší diskusi na různá témata – spolupráce s městy a složkami IZS na pořádání akcí v konkrétních lokalitách, či rozvoji potřebné infrastruktury (ubytovací kapacita, příjezdové trasy, venues a další vybavenost), s resorty na téma transparentní a efektivní podpory akcí, se školami v přípravě kvalifikovaného personálu a další,“ uvádí Jan Kubinec.
Projekt Mapování eventového průmyslu ČR je financovaný Evropskou unií – NextGeneration EU v rámci Národního plánu obnovy a iniciativy Rozvoj regionálního kulturního a kreativního sektoru. Zapojit se do něj může každý, kdo se svou podnikatelskou činností podílí na organizaci či produkci a plánování hromadných akcí, a to jak kulturních, sportovních, obchodních, ale také marketingových, společenských aj. Je jedno, zda se jedná o nadnárodní firmu, středního či menšího podnikatele, nebo OSVČ. Dotazník lze vyplnit zde nebo po načtení QR kódu.
-stk-
# průzkum # Česká eventová asociace # ČEA # event # event marketing # dotazník # Mapování eventového průmyslu ČR # eventový průmysl
Autor textu MediaGuru