Carvago: Nechceme jen reklamní nosič, který si oblékne tričko s logem

Pomocí influencerů jsme lidem chtěli vysvětlit celý proces nákupu ojetého auta a s tím spojenou zákaznickou zkušenost, přibližuje letošní kampaň Carvaga marketér Petr Dušek.

St 27. srpna 2025 07:10 8 min Sdílet

# Marketing # Reklama

/media/tejhdchq/carvago_petr-dušek

Fullscreen Sdílet

Společnost Carvago, jež prodává ojeté vozy online, letos spustila influencerskou kampaň. Jejím cílem bylo především vysvětlit propozici služby, jež se od jiných prodejců ojetin liší v důrazu na přísnou kontrolu vozu a jeho dovezení až domů. „Právě celý tento proces a s tím spojenou zákaznickou zkušenost jsme chtěli s pomocí influencerů lidem vysvětlit,“ vysvětluje v rozhovoru CMO Petr Dušek.

Díky spojení s influencery, jako je@MenT, Imannuel Adenubi, Petr Mára nebo David Škarda, se podařilo přilákat nové zákazníky. Influenceři dnes přispívají až k 17 % prodejů Carvaga. „Zásadní pro nás je, že nechceme jen reklamní nosič, který si oblékne tričko s naším logem, ale potřebujeme, aby byl dobře a autenticky popsán již zmíněný proces nákupu a vysvětlení výhod online nákupu auta,“ přibližuje Dušek.

Do budoucna chce Carvago s influencery pokračovat, a to nejen v České republice, ale i zahraničních trzích, kde působí. „V nové vlně kampaně budeme spolupracovat také více se ženami, například s Denisou Pfauserovou, protože chceme ukázat, že u nás je nákup auta opravdu bezpečný a nejsou k němu potřeba žádné technické znalosti,“ dodává Petr Dušek.

Více o plánech v marketingu, strategii i způsobu zapojení influencerů do prodeje ojetých vozů si můžete přečíst v našem rozhovoru.

Carvago nedávno spustilo kampaň s menšími a středními influencery. Proč jste se jako prodejce ojetých aut rozhodli pro tuto cestu?

Vydat se cestou influencerů je u prodejce ojetin v českém rybníčku asi trochu neobvyklé, ale v podstatě jsme přitom vycházeli z naší strategie, v níž je jeden z hlavních pilířů naší značky důvěryhodnost a transparentnost. Po téměř pěti letech na trhu již máme poměrně dobré povědomí o značce, ale potřebovali jsme pečlivě vysvětlit samotnou propozici naší služby.

S Carvago nebudujeme pouze brand, ale i celou novou kategorii. Neprodáváme jen ojetá auta online, ale ručíme za to, že vybrané auto zkontrolujeme a teprve potom, co ho prověříme, ho přivezeme až před dům kupujícího. Právě celý tento proces a s tím spojenou zákaznickou zkušenost jsme chtěli pomocí influencerů lidem vysvětlit. Nejdříve jsme spolupracovali s kluky z @ukazkaru, kteří si přes Carvago koupili auto a natočili o tom několik dílů. Dále jsme se spojili s @MenT, Imannuelem Adenubim a dalšími.

<blockquote class="instagram-media" data-instgrm-captioned data-instgrm-permalink="https://www.instagram.com/p/DKHyIDeMj4h/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" data-instgrm-version="14" style=" background:#FFF; border:0; border-radius:3px; box-shadow:0 0 1px 0 rgba(0,0,0,0.5),0 1px 10px 0 rgba(0,0,0,0.15); margin: 1px; max-width:540px; min-width:326px; padding:0; width:99.375%; width:-webkit-calc(100% - 2px); width:calc(100% - 2px);"><div style="padding:16px;"> <a href="https://www.instagram.com/p/DKHyIDeMj4h/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" style=" background:#FFFFFF; line-height:0; padding:0 0; text-align:center; text-decoration:none; width:100%;" target="_blank"> <div style=" display: flex; flex-direction: row; align-items: center;"> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 40px; margin-right: 14px; width: 40px;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 100px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 60px;"></div></div></div><div style="padding: 19% 0;"></div> <div style="display:block; height:50px; margin:0 auto 12px; width:50px;"><svg width="50px" height="50px" viewBox="0 0 60 60" version="1.1" xmlns="https://www.w3.org/2000/svg" xmlns:xlink="https://www.w3.org/1999/xlink"><g stroke="none" stroke-width="1" fill="none" fill-rule="evenodd"><g transform="translate(-511.000000, -20.000000)" fill="#000000"><g><path d="M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631"></path></g></g></g></svg></div><div style="padding-top: 8px;"> <div style=" color:#3897f0; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:550; line-height:18px;">Zobrazit příspěvek na Instagramu</div></div><div style="padding: 12.5% 0;"></div> <div style="display: flex; flex-direction: row; margin-bottom: 14px; align-items: center;"><div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(0px) translateY(7px);"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; height: 12.5px; transform: rotate(-45deg) translateX(3px) translateY(1px); width: 12.5px; flex-grow: 0; margin-right: 14px; margin-left: 2px;"></div> <div style="background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; height: 12.5px; width: 12.5px; transform: translateX(9px) translateY(-18px);"></div></div><div style="margin-left: 8px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 50%; flex-grow: 0; height: 20px; width: 20px;"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 2px solid transparent; border-left: 6px solid #f4f4f4; border-bottom: 2px solid transparent; transform: translateX(16px) translateY(-4px) rotate(30deg)"></div></div><div style="margin-left: auto;"> <div style=" width: 0px; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-right: 8px solid transparent; transform: translateY(16px);"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; flex-grow: 0; height: 12px; width: 16px; transform: translateY(-4px);"></div> <div style=" width: 0; height: 0; border-top: 8px solid #F4F4F4; border-left: 8px solid transparent; transform: translateY(-4px) translateX(8px);"></div></div></div> <div style="display: flex; flex-direction: column; flex-grow: 1; justify-content: center; margin-bottom: 24px;"> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; margin-bottom: 6px; width: 224px;"></div> <div style=" background-color: #F4F4F4; border-radius: 4px; flex-grow: 0; height: 14px; width: 144px;"></div></div></a><p style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px; margin-bottom:0; margin-top:8px; overflow:hidden; padding:8px 0 7px; text-align:center; text-overflow:ellipsis; white-space:nowrap;"><a href="https://www.instagram.com/p/DKHyIDeMj4h/?utm_source=ig_embed&amp;utm_campaign=loading" style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">Příspěvek sdílený Immanuel Adenubi (@immanueladenubi)</a></p></div></blockquote> <script async src="//www.instagram.com/embed.js"></script>

Jaké výsledky kampaň s influencery prozatím přinesla? A budete v podobném způsobu komunikace pokračovat i nadále?

V Carvago si vše měříme, a to platí i pro marketing. Podle našich dat víme, že influenceři se v nějaké míře podílejí asi na 17 % prodejů, což je pěkné. Co se týče pokračování, nyní jsme v aktivním spojení s 15 influencery, ale rádi bychom jejich řady rozšířili na 30.

Jak si influencery ke spolupráci vybíráte? Co je pro jejich výběr důležité?

Zásadní pro nás je, že nechceme jen reklamní nosič, který si oblékne tričko s naším logem, ale potřebujeme, aby byl dobře a autenticky popsán již zmíněný proces nákupu. Proto jsme se na spolupráci domluvili třeba s Petrem Márou nebo Davidem Škardou, kteří vysvětlili každou z našich funkcionalit. Chceme, aby influenceři opravdu pochopili naši službu a zároveň dokázali dobře interagovat se svým publikem či odpovídat i na případné dotazy.

Teď hledáme další influencery, a to nejen pro český trh, ale i pro Slovensko, Německo a další země, kde působíme. V nové vlně kampaně budeme spolupracovat také více se ženami, například s Denisou Pfauserovou, protože chceme ukázat, že u nás je nákup auta opravdu bezpečný. Chtěli bychom tak trochu rozrušit stereotyp, že při nákupu auta se ženy musí poradit s muži, protože tomu samy příliš nerozumí. S Carvago však není potřeba být pomalu automechanikem, protože na prověření vybraného vozu jsme tady my. Je to cesta, jak si pořídit auto bez obav.

Máte s novou fází influencerské kampaně i vyšší cíl, co se týče prodejů?

Je pravda, že u influencerské kampani cítíme potenciál růstu, s novou fází cílíme proto až na 25% podíl prodejů. Kromě toho si ale od této formy komunikace slibujeme i postupné zvyšování znalosti značky a vysvětlování naší služby. Nyní máme podpořenou znalost ve výši 41 %, letos bychom se chtěli dostat na 55 %. Rovněž nám roste aktivní vyhledávání naší značky na Googlu – je to až 110 tisíc vyhledávání měsíčně.

S influencery ale zároveň chceme vysvětlit náš business model, kdy na český trh pouštíme jen relevantní inzeráty, vyřazujeme z nich nevhodná auta, například příliš stará nebo podezřele podceněná, či vozy, u kterých víme, že se často kazí. Pokud si u nás zákazníci auto vyberou, podrobíme ho ještě fyzické kontrole, což znamená, že k němu někdo opravdu vyjede, důkladně jej zkontroluje, přeměří, nafotí, a pokud se mu to nelíbí, nedoporučíme ho ke koupi. Tímto sítem neprojde každý čtvrtý vůz. Navíc naši zákazníci mají 14denní možnost vratky, kdyby s autem i tak nebyli spokojeni, protože se jedná o nákup online.

Jak vysoká vratkovost je?

Za tu dobu, co jsme na trhu, jsme obsloužili zhruba 30 tisíc zákazníků, a vratky počítáme v řádech kusů. I díky tomu máme velmi dobrou zpětnou vazbu – na Googlu evidujeme hodnocení 4,6 z téměř 1000 recenzí.

Zmínil jste, že kampaň s influencery rozšíříte i na zahraniční trhy. I tyto kampaně budete obsluhovat z České republiky?

Ano, v České republice sídlí naše centrála, z níž řídíme marketing na všech ostatních trzích. Připravujeme to buď u nás, nebo v dané zemi spolupracujeme s lokálními agenturami, které nám pomáhají například s výběrem relevantních influencerů.

Jaké kanály jste pro influencer kampaň využili?  

Většina obsahu běžela na Instagramu. Obecně cílíme především na muže z města, ve věkové skupině od 35 do 45 let, v širším rozmezí od 20 do 55 let. Jak jsem již ale řekl, nově chceme nejen na této sociální síti více oslovovat i ženy.

A kromě influencerů, jaký mediamix pro podporu a komunikaci značky využíváte?

V podstatě jedeme kompletní 360° komunikaci. V digitálním prostředí využíváme sociální média, search či obsah na našich kanálech. Komunikujeme ale také v televizi, kde nám již čtvrtým rokem běží spot se „Župaňákem“. Rozšířili jsme také naše partnerství s fotbalovým klubem Zbrojovka Brno. Dále se díváme na možnosti affiliate marketingu, budujeme partnerství se zaměstnaneckými benefičními portály, nedávno jsme se tak spojili například s Českou spořitelnou. V neposlední řadě si vizibilitu budujeme také přes náš pojízdný „Skleník“, v němž převážíme zákazníkům koupené a zkontrolované vozy.

/media/54nnezyv/carvago-3_prujezd-zastavba

Fullscreen Sdílet

Plánujete do televize novou kreativu?

Ano, to je v diskuzi, ale není to otázka následujících měsíců.

Před třemi lety jste v oblasti e-sportu představili i svou vlastní stáj. Jak tento krok hodnotíte? A pokračujete v tom?

V e-sportu aktivně nepokračujeme. V době, kdy jsme vlastní stáj představili, nám to pomohlo, ale nyní je už naše značka dostatečně známá, tak se soustředíme na jiné způsoby komunikace, ať už se jedná o spojení s fotbalem, nebo influencery.

Díváte se i na možnosti partnerství s jinými sportovními disciplínami?

Přímo o partnerství ne, ale v televizních kampaních chceme být vidět hlavně v souvislosti s tenisem, cyklistikou, hokejem nebo biatlonem. Hledáme jednoduše prostor, kde se nachází naše cílová skupina.

Jaké novinky na letošní rok ještě plánujete?

Chceme více zapojovat AI. Rovněž bychom rádi podrobněji prozkoumali možnosti affiliate marketingu, kde bychom ale opět spolupráci stavěli na vysvětlování naší služby, nejen na prokliku s kódem. Také bychom se chtěli věnovat tvorbě zábavnějšího obsahu na sociálních sítích a edukaci ohledně našeho předvýběru i kontroly vozů k prodeji.

Petr Dušek, Chief Marketing Officer EAG Group

V čele marketingu investiční skupiny EAG, pod kterou společnost Carvago spadá, stojí od roku 2019. Řídí ho nejen na českém, ale i slovenském, polském, německém, rakouském, rumunském a italském trhu. Předtím působil téměř sedm let jako šéf online marketingu v AAA Auto. Zkušenosti má také z Centrum Holdings.

Vystudoval marketing na Vysoké škole ekonomické v Praze.

# kampaň # marketing # influencer # rozhovor # influencer marketing # Carvago # ojeté vozy # EAG Group # Petr Dušek

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.