Blokování reklamy roste zejména na mobilech

Za loňský rok byla reklama blokována na 615 mil. přístrojů, přes polovinu tvoří mobilní zařízení.

Pá 17. února 2017 07:30 2 min Sdílet

# Reklama # Data

Blokování reklamy stále roste. Jen za loňský rok byl různý software blokující reklamu nainstalován na 615 mil. přístrojů, což je o 30 % více než v předcházejícím roce. Většinu z toho dnes tvoří mobilní zařízení. Celosvětově využívá možnosti blokování 11 % uživatelů, v Česku „jen“ 10 %. Ukazuje to letošní průzkum společnosti PageFair.

Vůbec nejvíce se blokování reklamy rozšířilo v Indonésii (58 %). Z evropských zemí patří mezi rekordmany Irsko (39 %) a Polsko (33 %). Na regionální úrovni je v tomto ohledu nejsilnější západní Evropa (20 %), zatímco ve střední a východní Evropě se blokování pohybuje kolem 12 %.

V mobilním prostředí blokuje reklamu 380 milionů zařízení. Valná většina (94 %) blokování probíhá sice v asijsko-pacifickém regionu, ale to se podle Page Fair může rychle změnit. Akcelerátorem může být přístup mobilních operátorů, kteří se možnostmi blokování reklam už zabývají. V české kotlině stačí vzpomenout loňský komentář generálního ředitele O2 Tomáše Budníka.

adblock_mobiledesktop
Počet zařízení s instalovaným blokátorem reklamy (zdroj: PageFair)

Mezi důvody, jež vedou uživatele k instalaci blokátoru, patří nejčastěji obavy o bezpečnost zařízení a rušivé reklamy. Nutno podotknout, že ne všechny reklamní formáty jsou odmítány stejně. Nejvíce vadí videoreklamy, které nejde přeskočit. Naopak statické bannery jsou přijímány bez problému.

Oblíbenost a neoblíbenost reklamních formátů na internetu (zdroj: PageFair)
Oblíbenost a neoblíbenost reklamních formátů na internetu (zdroj: PageFair)

Prostředky, kterými weby začaly bojovat pro blokování reklamy, se navíc ukazují jako neefektivní. Tzv. adblock wall, která přístup na web podmiňuje vypnutím blokátoru, nepomáhá. Až 74 % návštěvníků daný web raději opustí, a to nejčastěji muži a starší lidé.

-stk-

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.