Autor textu MediaGuru
BigBoard Praha označuje loňské výsledky za příznivé, letos chce tržby
udržet.
Skupina BigBoard, nejsilnější hráč na trhu venkovní reklamy, dosáhla loni historicky nejvyšších tržeb, EBITDA i čistého zisku. Výnosy společnosti překročily miliardu Kč (1,045 mld. Kč) a meziročně se zvýšily o 12 %, což představuje 113 mil. Kč. Tržby jsou generovány hlavně z pronájmu billboardů. Vyplývá to z konsolidovaných výsledků společnosti za rok 2016.
Největším typem klientů zůstávají pro BigBoard mediální agentury. Z pohledu koncových klientů mediálních agentur se na vrcholu i nadále drží automotive průmysl, následovaný maloobchodníky, finančními institucemi a mobilními operátory. Firma zaznamenává také růst menších a středních klientů, kteří své reklamní kampaně realizují přímo bez využití mediálních agentur. Volby do místních zastupitelstev a třetiny senátu, které se uskutečnily v roce 2016, měly mít na tržby skupiny „zanedbatelný vliv“. Podíl BigBoardu na trhu venkovní reklamy má podle údajů společnosti překračovat 50 %.
| 2016 (tis. Kč) | 2015 (tis. Kč) | |
| výnosy | 1 044 718 | 931 618 |
| provozní výsledek | 150 367 | 89 436 |
| EBITDA | 292 105 | 219 994 |
| výsledek za účetní období | 20 799 | -33 006 |
| čistý dluh | 655 704 | 618 075 |
Zdroj: výroční zpráva 2016
Výhled na rok 2017 je ovlivněn parlamentními volbami a novou regulací, která má od září vést k odstraňování reklamních ploch od dálnic a silnic 1. třídy. „Plánem skupiny je udržení obratu a EBITDA roku 2016,“ konstatuje firma.
Firma loni pokračovala také v konsolidaci trhu. Navýšila svůj podíl ve společnosti Qeep z 60 % na 80 %, získala stoprocentní podíl v News Advertising a kapitálově vstoupila prostřednictvím D&C Agency do společnosti Erflex, zabývající se provozováním maloformátové reklamy na sloupech trakčního vedení v Praze, ve které zprostředkovaně drží 24% podíl. Získala také 10% podíl ve společnosti Smart software, která se zabývá vývojem a prodejem pokladních systémů.
Skupina také loni refinancovala své seniorní dluhopisy BigBoard 7,00/17. Jejich úročení se snížilo z 7,00% na 4,50% a splatnost se posunula z roku 2017 na rok 2022. Splatnost dluhopisů 9,00/19 byla prodloužena do roku 2024.
-mav-
Autor textu MediaGuru