Až 18 % Čechů preferuje mobilní zařízení před TV

Lidé stále sledují televizi, ale jejich návyky se vlivem mobilů mění, ukazuje výzkum TNS.

Út 22. července 2014 11:12 3 min Sdílet

# Online # TV & video # Data

Dospělí po celém světě zůstávají televizi stále věrní, televize samotná však již nedokáže uspokojit jejich chuť po obsahu. V důsledku toho roste využívání online médií a používání více obrazovek najednou. Vyplývá to z nové globální studie Connected Life společnosti TNS, které se zúčastnilo 55 tisíc lidí ve věku 16 až 65 let.

Multiscreeningu se věnuje 39 % diváků  

Každý člověk na světě průměrně vlastní čtyři digitální zařízení, Českou republiku nevyjímaje. Počet roste na pět v Austrálii, Německu a Velké Británii. V kombinaci s poptávkou po TV a video obsahu kdekoliv a kdykoliv to podněcuje růst multiscreeningu nebo screen-stackingu – tedy používání více digitálních zařízení současně.

Téměř 4 z 10 (39 %) lidí sledujících ve večerních hodinách televizi vykonává další „digitální“ činnosti, jako například využívání sociálních médií, kontrolování své emailové schránky nebo online nakupování.

Místo televize sleduje večer 18 % Čechů mobilní zařízení

Touha mít přístup ke svým oblíbeným televizním pořadům během celého dne také zvyšuje využívání online TV. Jedna čtvrtina (25 %) světové populace nyní sleduje denně video obsah na PC, notebooku, tabletu nebo mobilu. V České republice je to téměř jedna pětina (18 %), oproti například Hong Kongu (32 %), kde jsou i díky tomu velmi populární telefony velikosti tabletů neboli phablety.

Zatímco v Hong Kongu je také díky kvalitnějšímu vysokorychlostnímu internetu a většímu množství návazných služeb trendem sledovat obsah spíše online než na tradičních televizích, v České republice je tomu zatím naopak. Večer před televizor usedá 46 % lidí oproti 18 %, kteří sledují obsah na mobilních zařízeních. V Honk Kongu se na obsah na mobilních zařízeních 26 % respondentů a jen 14 % na televizorech.

I přes nárůst online konzumace stále hrají tradiční televizory velkou roli – 7 z 10 Čechů sedí před televizí každý den. Tzv. TV večeře jsou stále s námi a 71 % diváků věnuje při jídle svou pozornost právě televizi.

„Ve světě, kde je multi-tasking standardem, se kontext, ve kterém sledujeme TV, zásadně mění – už to není jen doma na pohovce bez dalších digitálních rozptýlení. Naopak růst využívání více zařízení najednou a sledování televize online je obrovský, zejména na asijských trzích, a to díky rostoucí poptávce po obsahu. I když je nesporné, že naše láska k tradiční televizi stále trvá, musí se zadavatelé reklamy přizpůsobit měnícím se návykům televizních diváků. Online zařízení nabízejí více způsobů, jak se dostat k TV nebo video obsahu, což znamená, že značky budou muset aplikovat více integrovaný online přístup s cílem zapojit spotřebitele,“ uvedl Tomáš Pflanzer, Head of Digital ze společnosti TNS Aisa.

-kch-

 

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.