AMI Digital Index: Textovou AI letos použila téměř třetina Čechů

Textovou umělá inteligenci otestovalo více Čechů než AI pro tvorbu obrázků a videí.

/media/24652/umela-inteligence_ai

Fullscreen Sdílet

/media/24652/umela-inteligence_ai

Fullscreen Sdílet

Textovou umělou inteligenci (AI) použila v roce 2023 téměř třetina Čechů, zatímco AI pro tvorbu obrázků a videí pouze pětina. Výsledky vyplývají z průzkumu AMI Digital Index, který každoročně realizuje kreativní agentura AMI Digital ve spolupráci s agenturou pro výzkum trhu Stem/Mark.

Češi využili umělou inteligenci ve vyšší míře než Slováci. Textovou AI zkusila na Slovensku pouze čtvrtina populace.

„Nejvíce pracuje s umělou inteligencí generace Z. Ta se stala velmi rychle raným osvojitelem tohoto trendu, stejně tak jako tomu je v případě nových sociálních sítích a aplikací.” komentuje využití AI Vladan Crha, Managing director v AMI Digital.

Po generaci Z vyzkoušeli AI nejvíce mileniálové, za nimi generace X a pak boomers.

Textovou AI využilo 36 % mužů a 23 % žen. Zároveň ji někdy použilo 19 % lidí, kteří dosáhli maturity, a 25 % lidí s vysokoškolským vzděláním. Rozdíly na základě lokality nijak výrazné nejsou. V Praze a Středočeském kraji má s textovou AI zkušenost 27 % lidí, ve zbytku Čech 29 % a na Moravě 32 %.

AMI Digital průzkum realizuje na vzorku 1000 lidí internetové populace v Česku a nově i na vzorku 1000 lidí na Slovensku.

-mav-

# výzkum # průzkum # umělá inteligence # AMI Digital Index # AI

Guru Weekly

Každé pondělí nejnovější články v Guru Weekly přímo do vaší e-mailové schránky.