Co čeká mediální giganty? Turbulentní změny a akvizice
Velké mediální firmy mohou zásadně přeskupovat svá portfolia, odhaduje na
základě aktuálního vývoje Erika Luzsicza.
Velké mediální firmy mohou zásadně přeskupovat svá portfolia, odhaduje na
základě aktuálního vývoje Erika Luzsicza.
Aktualizovaná zpráva společnosti Magna o vývoji reklamních investic
přináší pro média optimističtější zprávy, píše Pavel Koreň.
Investice do digitální reklamy se mají v roce 2023 zvýšit jen o 2 %.
Sociální média, dosud jeden z hlavních rostoucích kanálů digitální
reklamy, si přitom mají polepšit jen o 1 %, předpovídá IAB Europe.
Český trh placeného videa na vyžádání by se podle predikce mohl do roku
2027 více než zdvojnásobit a dosáhnout necelých 3,8 mld. Kč.
Značky budou ve druhém pololetí pokračovat v reklamních investicích,
zpomalení ale očekává sdružení WARC v roce 2023.
Zpomalení ekonomiky začne reklamní trhy skutečně ovlivňovat až v druhé
půlce roku 2022 a především v průběhu 2023, naznačuje prognóza
společnosti Magna.
Zenith předpovídá, že sociální média budou v letech 2021 až
2024 nejrychleji rostoucím reklamním mediálním kanálem a v příštím
roce těsně překonají reklamní investice do TV.
Reklamní trhy v Evropě letos pocítí dopady pandemie poklesem
o 16 procent. Týká se to i České republiky, kde je IAB předpovídán 17%
snížení.