Prodej deníků v pololetí klesal rychleji než v loňském roce
Zvyšování prodejních cen kvůli rostoucím výrobním nákladům se odrazilo
na vyšším poklesu prodejů deníků v prvním pololetí ve srovnání
s průměrem za celý rok 2022.
Zvyšování prodejních cen kvůli rostoucím výrobním nákladům se odrazilo
na vyšším poklesu prodejů deníků v prvním pololetí ve srovnání
s průměrem za celý rok 2022.
Vydavatelské společnosti Mafra a Vltava Labe Media zvýšily od 1. července
prodejní ceny svých deníků.
Pokračující pokles prodeje tisku a vysoké ceny papíru se odrazily také na
nižších výnosech největšího distributora tisku, První novinové
společnosti.
Díky spolupráci s prodejnami Planeo rozšiřuje regionální týdeník Náš
Region svou distribuční síť na tisíce stojanů.
Kvůli navržené vyšší sazbě DPH pro noviny píše premiérovi Fialovi a
ministru kultury Martinu Baxovi i mezinárodní asociace vydavatelů tisku
WAN-IFRA.
Bývalý vládní zmocněnec pro média Michal Klíma žádá v dopise
premiéra Petra Fialu, aby nechal znovu posoudit zařazení médií do sazby
DPH. Domnívá se, že knihy, periodika i placený internetový obsah by měly
patřit do nulové sazby DPH.
Úpravy DPH pro tiskoviny by měly do státního rozpočtu přinést až
200 mil. Kč. Novinový trh ale klesá, v březnu se meziročně snížil
o 14 %.
Vyšší daň z přidané hodnoty (DPH) u denního tisku nezpůsobí
zastavování vydávání novin, myslí si premiér Petr Fiala.
Za naprosto nesystémový a pro novinový segment a svobodná média
likvidační označují vládní opatření na zavedení různých úrovní DPH
pro tištěné publikace tuzemští vydavatelé.
Jednatel a obchodní ředitel vydavatelství Extra Publishing Pavel Pospíšil
komentuje vládní rozhodnutí o změnách sazeb DPH pro noviny, časopisy
a knihy.