Mediální slovník

Přejít na články

Mobilní marketing

Marketing využívající mobilní zařízení, včetně mobilních telefonům, smartphonů či tabletů (respektive jejich služeb). Zahrnuje využívání SMS, MMS, Bluetooth, her do mobilů, obrázků, tapet atd. S příchodem chytrých telefonů, připojených na internet, se možnosti mobilního marketingu rozšířily, za zmínku stojí především oblast mobilních aplikací a LBS (location based services). Na vzestupu je oblast mobilního bankovnictví, mCommerce, mobilního blogování i chatování. Díky tomu se dá tato oblast marketingu označit za jednu z nejrychleji rostoucích.

Na pojmenování vlastností mobilního marketingu lze použít například značku MAGIC: Mobile (mobilní), Anytime (kdykoliv dostupný), Globally (globální), Integrated (integrovaný), Customised (přizpůsobeným potřebám spotřebitele). Mobilní marketing také charakterizuje 5M: Movement (pohyb – rozšiřuje prostor, umožňuje volný pohyb), Moment (okamžik – rozšiřuje koncept času), Money (peníze – vynakládá finanční prostředky), Machine (přístroj – vykonává určité činnosti), Me (já – zaměřuje se jen na mě).

Související pojmy:

Slovník internetové reklamyÚvod do internetového trhuVýkonnostní marketingSearch Engine Marketing