Česká média se potýkají s vysokou tržní koncentrací
Vysoká koncentrace tuzemského mediálního trhu patří k hlavním rizikovým
faktorům ovlivňujícím pluralitu českých médií, ukazuje i letošní
zpráva Media Pluralism Monitor.
Vysoká koncentrace tuzemského mediálního trhu patří k hlavním rizikovým
faktorům ovlivňujícím pluralitu českých médií, ukazuje i letošní
zpráva Media Pluralism Monitor.
Letošnímu žebříčku nejhodnotnějších světových mediálních značek
opět vévodí online společnosti. Nejsilnější je s náskokem Google před
TikTokem, trojici uzavírá Facebook. Skokanem je LinkedIn, naopak padá
Twitter. Z tradičních mediálních značek je nejsilnější Disney, ukazuje
nový žebříček Brand Finance.
Unie vydavatelů se připojila k dopisu evropských vydavatelů a národních
vydavatelských asociací zemí EU Evropskému parlamentu a Radě EU. Vyzývá
k úpravám evropského mediálního zákona (EMFA).
Připravovaný evropský mediální zákon, který měl původně chránit
novináře a mediální pluralitu, se obrací proti principům nezávislé
žurnalistiky.
# Tisk # Aktuality # Udržitelnost
Zástupci Fakta o klimatu představili na briefingu novinářům studie, které
mohou používat při své práci a při referování o extrémech počasí a
klimatické změně.
Média nebudou moci politici převádět na osobu blízkou nebo do
svěřenského fondu. Příslušná novela prošla v pátek Poslaneckou
sněmovnou.
DataRun zastřeší řadu produktů v podobě newsletterů a videí či
podcastů. Staví na spolupráci s experty, ne s novináři.
Server ParlamentníListy.cz má nové většinové majitele. Většinový podíl
získali herní vydavatelé a mediální podnikatelé Marek Španěl a Slavomír
Pavlíček. Ivo Valenta z projektu vystupuje.