Prima zvažuje část svého reklamního prostoru dražit
FTV Prima zkouší cesty, jak zvýšit kvalitu zásahu a nabídku reklamního
inventory, říká Vladimír Pořízek.
FTV Prima zkouší cesty, jak zvýšit kvalitu zásahu a nabídku reklamního
inventory, říká Vladimír Pořízek.
V programové nabídce společnosti Prague Digital TV (PDTV), operátora Regionálního DVB-T multiplexu číslo 4, dochází ke změně. Od pondělních dopoledních hodin byla zřízena programová pozice nového programu Z24. Stanici připravuje Pál Milkovics s Vladimírem Železným. Podle původních informací má nový zpravodajský kanál zahájit své vysílání letos v létě, zatím ale nemá vysílací licenci od RRTV. Pál Milkovics a Vladimír Železný na tiskové konferenci Z24. Diváci v Praze i části středních Čech budou moci naladit tuto novou stanici na 46. kanále (674 MHz), šířených z lokalit Strahov, Ládví a Zelený pruh. Změny obsahu multiplexu se projeví na přijímačích automaticky nebo po provedení nového naladění 46. kanálu (674 MHz). „V tuto chvíli se jedná o technické vysílání, aby si náš klient ověřil rozsah a kvalitu pokrytí vysílání,“ uvedl Petr Formánek, jednatel společnosti Prague Digital TV. Po novém naladění přijímačů bude multiplex obsahovat následující programy: Český Impuls, Harmonie TV, Kinosvět, Praha TV, Rádio Dechovka, Retro Music TV, Slušnej kanál a Z24. Mapu pokrytí televizním signálem šířeným PDTV je možné nalézt zde. -mav.
Po téměř čtrnácti letech opustí knihkupectví Neoluxor tiskový mluvčí Petr Šašek. Jak sdělil novinářům, ze své pozice odejde na konci května. Ředitelem marketingu pro síť knihkupectví Neoluxor se pak stane Robin Čermák. Čermák od srpna 2015 pracuje jako PR & marketingový manažer ve společnosti Knihy Dobrovský. Petr Šašek -mav-
Profesní reklamní Asociace komunikačních agentur (AKA) a také Asociace Českých reklamních agentur (AČRA MK) reagovaly ve společném stanovisku na páteční článek deníku MF Dnes „Reklamu na úspory připravila nejdražší firma“, podle kterého veřejnou zakázku ke kreativní části kampaně EET vyhrála nejdražší nabídka. Jde o zakázku, která byla vypsána na konci roku 2015. Vítězem tendru se stala agentura McCann-Erickson Prague, která nabídla o cca 300-400 tis. Kč vyšší cenu než další ze soutěžících agentur. Kampaň k EET běžela od loňského června. Profesním reklamním asociacím se nezamlouval pohled deníku MF Dnes, který se pozastavoval nad tím, že McCann-Erickson vyhrála zakázku i přes vyšší cenovou nabídku. Naznačoval zároveň, že to u veřejných zakázek nebývá obvyklé. Proti tomu se asociace ohradily. AKA vyvíjí v posledních letech iniciativy k edukaci veřejných reklamních zakázek (viz Metodika zadávání veřejných zakázek či Férový tendr). „Autor pokládá za pozoruhodné, že ve výběrovém řízení na komunikační kampaň Finanční správy byly zadavatelem nabídky hodnoceny nikoliv jen podle ceny, nýbrž také podle kvality. Pozoruhodné to je! Výběrové řízení bylo, až na drobný detail, vedeno zcela v souladu s Metodikou zadávání veřejných zakázek v marketingu a komunikaci, na kterém máme to potěšení třetím rokem spolupracovat. Tím drobným detailem je, že váha kvality a ceny byla v uvedené kampani jen 50:50. Metodika doporučuje, aby kvalita měla váhu 70%! Hodnocení strategií a kreativity podle nabídkové ceny metodika zcela vylučuje jako nesmyslné. Jinak bylo výběrové řízení vedeno profesionálním způsobem a mohlo by být příkladem pro instituce, které z neznalosti nebo z alibismu ještě stále hodnotí strategickou, kreativní a koncepční práci podle ceny,“ uvedly reklamní asociace AKA a AČRA MK. Proti článku se ohradil i zadavatel zakázky - Generální finanční ředitelství. Uvedlo, že v souladu se zákonem o veřejných zakázkách pro hodnocení nabídek zvolilo dvě kritéria – celkovou nabídkovou cenu a kreativní část. Kreativní část byla dále složena z dalších třech pod-kritérií, které měly zaručit, že bude vybrán uchazeč, který nejlépe splní zadání dané zakázky. „To bylo dáno mimo jiné Kreativním briefem, který jasně definoval charakter a cíle projektu elektronické evidence tržeb, a to včetně toho, jaké komunikační sdělení by měla informační kampaň nést a jakých cílů by měla dosáhnout. Zadání této veřejné zakázky kladlo vysoký důraz na kvalitu nabídek,“ zdůvodnilo Generální finanční ředitelství. -mav-
Talk show Všechnopárty (ČT1) se stala pořadem pátečního večera v divácké skupině starší 15 let. Pořad zhlédlo 840 tis. diváků (podíl 28 %). Žádný z pořadů po 20. hodině se nedostal nad hranici milionu diváků. Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, pátek 21.4. 2017 pořad TV začátek tis. 15+ share 15+ (%) share 15-54 (%) share 15-69 (%) Všechnopárty ČT1 22:04:07 840 28 16 23 Královský slib ČT1 20:01:50 745 20 18 20 Šifra mistra Leonarda Nova 20:22:22 607 18 27 22 13. komnata 2017 ČT1 21:35:05 549 16 12 15 Přístav Prima 20:20:39 548 15 13 15 Silvestrovský koktejl ČT1 22:58:29 391 21 14 17 Česko Slovensko má talent Prima 21:39:47 326 12 15 13 Doktorka Kellerová TV Barrandov 20:16:33 264 7 4 6 Glimmer Man Nova 23:11:07 250 19 22 22 Panství Downton VI ČT2 21:00:12 222 6 4 5 Podíl TV stanic v %, pátek 21.4. 2017 Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere -mav- Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Zboží.cz nasazuje nový způsob zobrazení nabídek v detailu produktu. Od pátku, 21. 4. 2017 je dostupný pro všechny e-shopy. „Hlavní změna spočívá v počtu zobrazených nabídek produktu. Namísto dosavadních sedmi pozic budou první tři k dispozici pro aukci, dalších pět se bude řadit podle ceny od nejlevnější,“ představuje Milan Šmíd, manažer Zboží.cz. „Naším cílem je poskytnout všem e-shopům stejnou možnost ovlivnit svoji pozici v detailu produktu. Proto budou pořadí na prvních třech příčkách ovlivňovat vedle samotného CPC také faktory kvality. Do nich vstupuje to, jaký má e-shop zákaznický servis v podobě nabídky dopravy zboží zdarma a jeho skladovou dostupnost, dále porovnání ceny nabídky vůči průměrné ceně na trhu a v neposlední řadě hodnocení e-shopu jeho klienty. Ve výpočtu mohou být zohledněny také další faktory,“ dodává Milan Šmíd. -mav-
Společnost R2B2, která se zabývá vývojem pro programatický nákup reklamního prostoru a jeho správou, upravila formát nativní reklamy v rámci své sítě prémiových webů. V nové podobě má mít schopnost splynout s obsahem webu a působit nerušivě. „K vylepšení nativní reklamy v naší síti nás vedl její velký potenciál. Dle výzkumů ji vidí návštěvníci webů častěji, konkrétně o 53 % více než displayovou reklamu. Na americkém trhu se během 4 let očekává, že 74 % investic do reklamy bude tvořeno právě nativní reklamou,“ sdělil Martin Čelikovský z R2B2. Inzerenti mají mít možnost k jedné reklamě nahrát tři velikosti obrázků a až deset kombinací textů o různých délkách. Původně bylo možné zvolit dva obrázky a pouze jednu kombinaci textu. „Tímto nastavením dokáží inzerenti přizpůsobit reklamu zhruba 97 % reklamních ploch pro nativní reklamu, které nabízíme,“ dodal František Bauma, vedoucí vývoje produktu R2B2. -mav-
Další dí seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 (Nova) zhlédlo necelých 1,19 mil. diváků starších 15 let (podíl 29 %), o pozici druhého a třetího pořadu se dělily Prásk! (Nova) a Ohnivý kuře (Prima). Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, čtvrtek 20.4. 2017 pořad TV začátek tis. 15+ share 15+ (%) share 15-54 (%) share 15-69 (%) Ordinace v růžové zahradě 2 Nova 20:22:13 1 188 29 25 28 Prásk! Nova 21:33:59 830 25 22 25 Ohnivý kuře Prima 20:19:15 822 20 22 21 Škodná ČT1 20:00:33 488 12 9 11 Máte slovo s M. Jílkovou ČT1 21:40:17 370 13 7 9 Teorie velkého třesku Prima COOL 21:55:57 260 9 16 11 Sniper 2 Nova 22:11:41 244 13 14 15 Teorie velkého třesku Prima COOL 21:28:31 231 6 11 8 daVinci Prima 21:38:46 230 7 10 8 S kuchařem kolem světa ČT2 20:04:01 221 6 5 5 Týden s prezidentem TV Barrandov 20:14:27 205 5 2 3 Podíl TV stanic v %, čtvrtek 20.4. 2017 Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere -mav- Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
České Radiokomunikace (ČRa) zahájily rozšiřování pokrytí přechodové sítě pro novou generaci pozemního vysílání DVB-T2. Vysílání se rozšiřuje z Prahy do Ostravy a Brna. DVB-T2 má podle ČRa možnost naladit 43 % domácností v České republice. V následujících měsících má být síť rozšiřována i do dalších regionů. DVB-T2 má zajišťovat vysílání televizních programů komerčních televizních stanic i po roce 2020, kdy se předpokládá vypnutí současných DVB-T sítí. „Do jara 2018 chceme pokrýt více než 99 % území ČR a dát tak divákům čas na to, aby mohli na nové vysílání přirozeně přejít. Na trhu je nyní více než 800 certifikovaných televizorů a set top boxů, které umí nové vysílání přijímat a společně s výrobci pokračujeme v jejich testování,“ uvedl generální ředitel Českých Radiokomunikací Martin Gebauer. -mav-
Společnosti O2 a Microsoft přicházejí s aplikací na streamování videí pro Xbox na českém trhu. Pokud mají zákazníci O2 doma Xbox One nebo Xbox One S, nemusí si pořizovat set-top box, aby mohli sledovat O2 TV. Stačí jim herní konzole s aplikací O2 TV. "O2 TV si už dnes můžete pořídit na jakékoli internetové přípojce, pustit si ji můžete i v mobilu nebo v počítači. Sportovní fanoušci si mohou naladit O2 TV Free v pozemním vysílání zdarma a s exkluzivními sportovními přenosy za poplatek prostřednictvím HbbTV aplikace. Nejlepší zápasy je možné sledovat i ve vybraných restauracích. Nově teď přinášíme možnost sledovat naši televizi i majitelům herní konzole Xbox One, a to včetně unikátních funkcí, jako je cestování v čase až 50 hodin zpět, či možnosti přeskočit obsah," uvádí David Duroň, ředitel O2 TV. Aplikace je k dispozici v aplikačním obchodu XBOXu, odkud si ji uživatelé mohou zdarma nainstalovat. Pro aktivaci je nutné mít zakoupený některý z tarifů O2 TV. Nová verze aplikace O2 TV, která dnes funguje na Xbox One, má být postupně dostupná pro všechna zařízení Windows. -mav-