Poslanecká sněmovna by měla tento týden ve středu hlasovat o novele zákona o elektronických komunikacích, tzv. diginovele. Novela zákona jde do třetího čtení. Má především zajistit přechod na digitální televizní vysílání DVB-T2.
Názorově soupeřící strany svolávají na úterý dopoledne ve velmi podobných časech tiskové briefinky, na kterých chtějí prezentovat své názory. Na jedné straně jsou to České Radiokomunikace, které vládní návrh zákona podporují. Na straně druhé satelitní operátoři sdružení v asociaci ČASO, kteří s novelou nesouhlasí.
ČASO na konci minulého týdne prostřednictvím celostránkových inzerátů v denním tisku osočila premiéra Sobotku, že "hrne peníze soukromým firmám". Podle satelitních operátorů bude přechod stát domácnosti miliardy korun, frekvence dostanou zdarma soukromé firmy a státu prý bude hrozit arbitráž.
„Inzerát v novinách je nepravdivý. Nebudu podléhat lobbistickým zájmům. Přijetím novely mohou všichni jen získat – moderní televizní vysílání, rychlý mobilní internet a lepší ochranu zákazníků proti mobilním operátorům,“ sdělil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
-mav-
Vydavatelství Mladá fronta rozšiřuje svoje portfolio o nový dětský měsíčník s názvem Puntík, který doplní i nové stejnojmenné webové stránky. Časopis Puntík bude zaměřen na nejmenší děti od dvou let. Za tvorbou časopisu stojí dlouholetá šéfredaktorka časopisu Sluníčko a autorka mnoha dětských knih Eva Bavorová. První číslo vyjde 30. června 2017.
„Na našem trhu chybí původní český časopis pro úplně nejmenší děti a jejich rodiče. Většina časopisů se soustřeďuje na těsně předškolní děti nebo na malé školáky. Naším cílem je oslovit ještě ty menší. Časopis Puntík je hravější variantou k leporelům a prvním obrázkovým knížkám. Na rozdíl od knížek ale nebude vadit, když děti časopis počmárají nebo roztrhají,“ říká Eva Bavorová, šéfredaktorka časopisu.
Eva Bavorová, foto: Mladá fronta
Časopis Puntík má být pomocníkem rodičů nebo vychovatelů malých dětí, nabízí aktivity, které pomáhají s rozvojem řeči a obohacováním slovní zásoby, s rozvíjením fantazie a kreativity či s procvičováním grafomotoriky. K tomu slouží převážně obrázkové příběhy s minimem textů a jednotlivými úkoly, které se k příběhům vztahují. á.
Zvolený papír časopisu má umožnit bezproblémové malování a stříhání kdekoliv v časopise (vystřihování z papíru není omezeno jen na kartonovou přílohu). Časopis vytváří tým autorů, ilustrátorů a pedagogů, kteří mají zkušenosti s tvorbou dětských časopisů a knih i se vzděláváním dětí.
Pro vydavatelství Mladá fronta znamená uvedení nového dětského časopisu vstup do tohoto segmentu, ve kterém bývala dříve zastoupena. V rámci prodeje většiny časopisů společnosti CN Invest ale odešly z portfolia MF tradiční dětské časopisy Sluníčko a Mateřídouška.
-mav-
Společnost euroAWK, která se pohybuje na trhu outdoorové reklamy, zaznamenala v roce 2015 celkových výnosů ve výši 153,7 mil. Kč. Bylo to o 4 % méně než v předešlém roce 2014. Vyplývá to z aktuálně uložené výroční zprávy do Sbírky listin. Zisk společnosti překročil v roce 2015 hranici 8 mil. Kč (8,097 mil. Kč). Znamenalo to nižší zisk než v roce 2014 (12,85 mil. Kč).
-mav-
Seriál Mordparta (Prima) sledovalo v nedělním večeru 809 tis. diváků starších 15 let (podíl 21 %). Finále hokejového mistrovství mezi Švédskem a Kanadou (ČT sport) dosáhlo v hrubém průměru 710 tis. diváků starších 15 let. Hokejové finále přilákalo více mladších diváků ve skupině 15-54.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, neděle 21.5. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Mordparta II
Prima
20:20:48
809
21
16
20
Švédsko - Kanada
ČT sport
20:43:29
743
26
31
28
Hlas pro římského krále
ČT1
20:20:31
510
13
12
13
Medvídek
Nova
20:20:58
498
13
18
14
GEN - Galerie elity národa
ČT1
20:04:29
458
13
10
12
168 hodin
ČT1
22:06:34
433
14
8
11
Očima Josefa Klímy
Prima
21:34:20
414
11
7
11
Střepiny
Nova
22:28:50
306
12
12
12
Katie Fforde: Na vlně štěstí
TV Barrandov
20:18:00
268
7
2
5
Podíl TV stanic (%), neděle 21.5. 2017
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Slevomat při příležitosti sedmých narozenin spustil doposud největší brandovou kampaň ve své historii. Objevuje se napříč médii - od televize, přes OOH, indoor, online i tištěná média.
Hlavním vizuálním prvkem je velké písmeno S vytvářející cestu složenou z nejrůznějších zážitků, které zákazníci mohou najít na stránkách portálu – od sportovních, kulturních, cestovních či gurmánských. Slevomat mění i svůj claim, který nově zní Cesta k zážitkům.
“Jedním z cílů kampaně je podpořit fakt, že většina zákazníků chodí na naše stránky pro inspiraci a ne jen nutně kvůli slevám,” uvedla brand manažerka společnosti Iva Janoušková.
Doposud firma využívala kombinaci kreslených reklam společně s vizuály využívajících firemního youtubera. “Tyto formy končí, Slevomat svůj vizuální styl sjednotil tak, aby byl dobře identifikovatelný a využitelný jak pro B2C, tak pro B2B komunikaci,” dodala Janoušková. Vizuál kampaně vytvořil interní tým společnosti.
Firma chce být zároveň největším rezervačním portálem na dovolené a pobyty v tuzemsku, čemuž má nejnověji pomoci nový rezervační systém, který umožní bookovat rovnou konkrétní termín bez další rezervace na recepci hotelu či penzionu. V květnu takto startuje několik prvních desítek hotelů, přičemž během léta bude dostupná většina ubytovací nabídky. Možnost zakoupení pobytu formou otevřených voucherů zůstane.
-mav-
Webová stránka s koláží ministra financí Andreje Babiše (ANO), která několik dní avizovala "odhalení největšího skandálu v historii české vlády", nakonec obsahovala jen výzvu k nákupu trička. Věc bude mít pravděpodobně právní dohru, firma provozující tuto službu zvažuje trestní oznámení kvůli zneužití webu. Informoval o tom zpravodajský server iRozhlas.cz. Babiš uvedl, že takové praktiky odpovídají současné "šílené době". "Moje jméno může kdokoli zneužít bez jakékoli zodpovědnosti," uvedl vicepremiér.
Stránka s názvem Odhalenibabise.cz odpočítávala čas do nedělního poledne. Po odpočtu web využíval pro objednávku triček platformu Merchmaster, na které si lidé mohou spustit vlastní kampaň a nabízet trička s potiskem. Několik desítek minut poté, co k odhalení nedošlo, zmizelo z webu i obchodní sdělení.
Dosud není jasné, kdo za kampaní stojí, uvedl server. Web Odhalenibabise.cz je registrován na jméno Tomáš Fuk. Společnost Real Geek, která provozuje službu Merchmaster, uvedla, že její web byl zneužit a se stránkou odhalenibabise.cz nemá firma nic společného. Kampaň proto ihned smazala a zvažuje trestní oznámení. Kdo si kampaň na jejím webu spustil, firma netuší.
"Ten, kdo tvrdil, že má na mě největší objev v historii této vlády a zveřejnil moji koláž ve vězeňském mundúru, by zasloužil pár facek. O to horší je, že novináři čekali a čekala i spousta lidí, co na mě opět vymyslí. Vymysleli trička. Takhle šílená je dnešní doba," sdělil dnes Babiš ČTK.
Na anonymním twitterovém účtu pod jménem Julius Šuman se nedávno objevily záznamy, na nichž Babiš řeší s tehdejším redaktorem Mladé fronty Dnes Markem Přibilem zveřejňování kompromitujících materiálů na politické konkurenty či živé policejní spisy. Na tomto účtu se dnes objevila zpráva, v níž autor slíbil nové díly a do té doby požádal o spolupráci veřejnost, která mu může dokumenty zasílat e-mailem.
-čtk-
Sobotní večerní jedničkou z pořadů vysílaných po 20. hodině se v divácké skupině starší 15 let stala soutěž Máme rádi Česko (Prima), kterou sledovalo 588 tis. diváků. Druhým nejsledovanějším pořadem po 20. hodině byl další příběh Pirátů z Karibiku (Nova), který se zároveň stal nejsledovanějším v divácké skupině 15-54.
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, sobota 20.5. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Máme rádi Česko
Prima
20:20:07
588
18
15
16
Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna
Nova
20:22:34
521
17
25
21
Slavnosti sněženek
ČT1
20:00:40
480
14
12
14
Fantomas
ČT1
21:26:03
450
16
16
17
Inga Lindström: Dědic z Granlundy
TV Barrandov
20:11:24
330
10
3
7
Nevyřízený účet
Nova
22:58:53
237
19
22
21
Chobotnička
ČT2
20:05:45
232
7
7
7
Exkluziv Kateřiny Brožové
TV Barrandov
22:02:02
205
8
2
5
Asterix a Olympijské hry
Prima Cool
20:07:21
204
6
10
8
Muži, kteří nenávidí ženy
Prima
22:00:14
203
13
14
13
Podíl TV stanic v %, sobota 20.5. 2017
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Od května se Bus TV rozšířila i do Českých Budějovic. Na 19 obrazovkách vysílá spoty, které může zhlédnout 175 tisíc cestujících měsíčně. Zároveň se rozšířila i síť v Brně, kde společnost navýšila počet obrazovek ze 116 na 180. Bus TV celkově vysílá na 1 106 obrazovkách v 31 městech po celé republice.
-mav-
Nejsledovanějším pátečním večerním pořadem po 20. hodině byla opět talk show Všechnopárty (ČT1), kterou sledovalo 854 tis. diváků starších 15 let. U mladších diváků 15-54 byl nejúspěšnější Hříšný tanec (Nova).
Sledovanost vybraných pořadů po 20. hodině, pátek 19.5. 2017
pořad
TV
začátek
tis. 15+
share 15+ (%)
share 15-54 (%)
share 15-69 (%)
Všechnopárty
ČT1
21:40:57
854
28
18
23
Hříšný tanec
Nova
20:20:51
700
23
30
26
Peklo s princeznou
ČT1
20:02:25
615
21
23
21
Přístav
Prima
20:20:44
408
13
12
13
Hitparáda zábavy
ČT1
22:35:12
384
19
11
15
Terminátor 3: Vzpoura strojů
Nova
22:21:26
302
18
26
21
Doktorka Kellerová
TV Barrandov
20:16:08
216
7
4
6
Česko Slovensko má talent
Prima
21:39:23
183
7
8
7
Podíl TV stanic v %, pátek 19.5. 2017
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-
Upozornění: Provozovatel MediaGuru.cz, společnost PHD, je řádným odběratelem dat ATO. Přejímání těchto dat a jejich další šíření bez souhlasu PHD je výslovně zakázáno.
Satelitní operátoři v inzerátech v pátečním tisku kritizovali novelu upravující přechod na nový formát pozemního televizního vysílání DVB-T2. Podle nich bude přechod stát domácnosti miliardy korun, frekvence dostanou zdarma soukromé firmy a státu prý bude hrozit arbitráž. Podle mluvčího ministerstva průmyslu a obchodu Františka Kotrby ale změny vycházejí z mezinárodních dohod a zajistí, aby lidé nepřišli o možnost příjmu televize zdarma.
Inzerát v Mladé frontě Dnes, jehož zadavatelem je Česká asociace satelitních operátorů, uvedl, že lidé budou muset kvůli změně vysílání zaplatit za nákup televizí či set-top boxů pět miliard korun. Kvůli novele také podle asociace připadnou soukromým firmám vysílací frekvence za 11 miliard. "Proč premiér hrne naše peníze soukromým firmám?" píše se v inzerátu. Členy asociace jsou například firmy Digi CZ nebo M7, která stojí za satelitní televizí Skylink.
"Inzerát v novinách je nepravdivý. Nebudu podléhat lobbistickým zájmům. Přijetím novely mohou všichni jen získat - moderní televizní vysílání, rychlý mobilní internet a lepší ochranu zákazníků proti mobilním operátorům," sdělil premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
Podle ministerstva průmyslu a obchodu, které je předkladatelem novely, až 60 procent obyvatel Česka přijímá bezplatné vysílání přes pozemní vysílače, které tak konkuruje placenému satelitnímu vysílání. "Je tudíž obchodním zájmem (platformy satelitního vysílání) narušit rovnováhu na trhu distribuce televizního vysílání ve svůj prospěch," oznámil mluvčí ministerstva.
Satelitní operátoři si dnes v MfD zaplatili celostránkový inzerát proti premiérovi. pic.twitter.com/ukiFQjjl22
— František Lutonský (@FLutonsky) May 19, 2017
"Částka za vysílací frekvence '11 mld. Kč' (uvedená v inzerátu) je naprosto lživá, neboť z důvodu veřejného zájmu byly kmitočty pro zemské televizní vysílání udělovány bezplatně," doplnil Kotrba. Změna vysílací technologie podle něj bude vyžadovat výměnu televizí a set-top boxů, což domácnosti přijde na stovky až tisíce korun. "Náklady však budou rozloženy v čase, v němž bude zároveň šířeno zemské televizní vysílání ve formátu DVB-T a DVB-T2. Tím se zohlední pravidelná obnova televizních přijímačů a minimalizují se mimořádné náklady občanů," doplnil.
Přechod na DVB-T2 podle ministerstva vychází z mezinárodních dohod. "Česká republika musí reagovat na rozhodnutí Světové telekomunikační unie, která chce využít pásmo 700 MHz pro rychlý mobilní internet na celém světě. Evropská komise chce, aby uvolnění pásma proběhlo do poloviny roku 2020," sdělil mluvčí. Arbitráže, o kterých píší satelitní operátoři, by proto podle ministerstva naopak hrozily, pokud by novela nebyla přijata.
Novelou zákona o elektronických komunikacích se bude v květnu zabývat Sněmovna. Formát DVB-T2 umožňuje vysílat více televizních programů ve vyšší kvalitě na nižším množství frekvencí. Kromě přechodu na DVB-T2 se novela dotýká i mobilních operátorů, posiluje postavení Českého telekomunikačního úřadu, má posílit práva spotřebitelů a zvyšuje pokuty.
-čtk-