Televize Nova spustila novou aplikaci do iPhonů a iPadů, která zpřístupní obsah videoarchivu voyo.cz do těchto mobilních zařízení. Aplikace je optimalizována pro mobilní přístroje, stejně jako výrobky Apple se ovládá intuitivně, videa jsou k dispozici za měsíční předplatné bez reklam, podmínkou je pouze dobré připojení k internetu.
Po stažení aplikace je možné si okamžitě přehrávat tři nejnovější videa, tři nejsledovanější videa a tři právě sledovaná videa z Voyo.cz. Stejně jako do videoarchivu Voyo.cz se do aplikace videa dostávají ihned po odvysílání v televizi. V plné verzi za měsíční předplatné ve výši 2.99 EUR se zpřístupní kompletní videoarchiv TV Nova, takže si bude moci bez reklam přehrát obsah z Voyo.cz bez jakéhokoliv omezení.
-mav-
Za jeden jediný rok fungování na českém trhu dosáhly slevové servery neuvěřitelného rozmachu. Momentálně lze nalézt zhruba 200 webových adres zabývajících se slevněným nakupováním, za loňský rok zde Češi utratili několik stovek miliónů Kč. Nejžádanějším zbožím jsou slevy na jídlo, kosmetické a relaxační služby. Vzhledem k tomu, že nabídka serverů je téměř identická, dojde zřejmě stejně jako na trhu standardního zboží k segmentaci (zboží nebo služeb). Právě teď vzniká slevový server pro luxusní zboží. Úplně zakladatele serveru, resp. majitele firem, kteří luxusní zboží do výprodeje (protože slevomaty jsou pouze bohapustým výprodejem) nabízejí nechápu, protože právě nedostupnost pro každého vytváří hodnotu slova luxusní. Luxusní slevomat tak dle mého pouze devalvuje hodnotu i image nabízeného.
Více ZDE
-lela-
V Economii došlo ke změnám ve vedení společnosti. Své působení ve vydavatelství ukončili ředitel obchodu a marketingu Petr Ševčík a ředitelka pro e-commerce Andrea Tomšů. Marketingovou komunikaci převzala Věra Lhotská, obchod povede Adéla Pittsová a e-commerce Ondřej Sommer.
-mav-
Držitel licence na vysílání TV Barrandov, společnost Barrandov Televizní Studio, zvýšila základní jmění o 100 mil. korun na 897,4 mil. Kč. Se zvýšením kapitálu souhlasila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Hlavním akcionářem společnosti je Moravia Steel.
-mav-
Bauer Media rozšiřuje své portfolio dětských časopisů o další novinku. Po magazínech Kouzelné princezny a Bummi, které jsou určeny nejmenším čtenářům, uvádí dvouměsíčník Lissy. Věnovat se bude zejména koním, cílovou skupinou jsou především dívky ve věku 7 až 13 let. Vychází v rozsahu 44 stran a prodává se za 28 Kč. První číslo je na stáncích od 5. května 2011.
-mav-
Britská skupina Telegraph Media Group začala prodávat svůj obsah do iPadu. Přichází totiž se svou první placenou aplikací pro tituly The Daily Telegraph a jeho nedělní edici The Sunday Telegraph. Telegraph tak nahrazuje svou aplikaci, která zdarma uživatelům nabízela omezené množství textů a která byla sponzorována společností Audi. Nově si zájemci o deník v iPadu budou muset zaplatit buď 10 liber měsíčně nebo 1,19 liber denně. Pro předplatitele tištěného vydání je obsah v iPadu zdarma.
-mav-
Sněmovna dnes schválila změkčení takzvaného náhubkového zákona. Média zřejmě budou moci ještě letos zveřejňovat informace z odposlechů, pokud to bude ve veřejném zájmu. Vztahovalo by se to například na údaje, které se týkají korupce politiků či jiných státních funkcionářů. Vládní novela trestního řádu nyní míří do Senátu.
Novela v zásadě zachovává dosavadní pravidlo, podle něhož média nesmějí zveřejňovat údaje z trestních řízení. Výjimka má ale platit pouze v případě, kdy podle názoru sdělovacího prostředku převáží veřejný zájem na zveřejnění takovéto informace nad ochranou soukromí. Výjimka nebude obecná, každé zveřejnění bude třeba zvažovat podle okolností případu. Posuzovat se bude především účel, způsob a účinek zveřejnění. V konečné instanci má o tom, zda měl novinář právo informace zveřejnit, rozhodovat soud.
Klasickými případy, kdy by média měla být oprávněna informovat veřejnost, jsou podle ministerstva spravedlnosti například záznamy odposlechů, z nichž vyplývá, že se veřejný funkcionář dopustil trestné činnosti. Novela chce také omezit ochranu obětí trestných činů na případy, kdy je skutečně důvodná. V současnosti totiž platí i u zločinů, jako jsou rvačka nebo porušení domovní svobody. Novela tak zpřesňuje násilné a sexuálně motivované trestné činy, jejichž oběti by měly být důsledně chráněny před zveřejněním identity. Zachování anonymity má platit například pro těhotné ženy, osoby svěřené do péče či osoby bezmocné. Zákon současně zachovává zvýšenou ochranu soukromí v případě dětí.
Ministerstvo v návrhu také výslovně upravuje, kdo může novináři udělit souhlas se zveřejněním informací o zemřelých obětech. Má to být manžel či partner zesnulého, případně jeho děti či rodiče. Takzvaný náhubkový zákon začal platit v dubnu 2009. Hlavním cílem novely byla ochrana obětí před nežádoucí medializací, při projednávání v ústavně-právním výboru sněmovny k návrhu přibyla část zakazující citace odposlechů. Média kritizovala především hrozící pětileté vězení nebo až pětimilionovou pokutu za jeho porušení. Zákon si vysloužil výtky i ze zahraničí. Bývá vnímán jako zásah do svobody projevu.
-čtk-
Rozhořčení mnoha lidí v Moskvě vyvolaly transparenty, které vyzývají Rusy, aby si zkusili žít jako jejich dědové za druhé světové války jen s kouskem chleba denně. Na transparentech vyvěšených v ruské metropoli na pokyn radnice pár dní před svátkem 9. května, dnem vítězství nad nacistickým Německem, se lze dočíst, co museli vytrpět sovětští vojáci v letech 1941-1945. Doplňuje to slogan: "Naši dědové to dokázali. Zkus to i ty!" Reklama připomíná hlavně to, že vojáci spali za války na zemi a museli se spokojit jen s kouskem chleba, kouskem cukru a sklenicí vody denně.
"Hlavní město zůstane o vodě a o chlebu," reagoval ruský list Izvestija, který označil slogan za dvojsmyslný. "Moskevská radnice zřejmě zapomněla, že naši dědové bojovali za to, abychom my nemuseli zažít to, co oni," odsoudilo počin radnice sdružení komunistů hlavního města. Bloggeři se uchýlili k černému humoru a napsali, že současná ekonomická recese, nízké důchody a vysoká inflace dělají scénář této reklamy realističtější než kdykoli předtím.
"Co to má znamenat? Připravují nás na hlad a nedostatek?" ptají se bloggeři. Mluvčí radnice Vladimir Jakovlev se snažil zmírnit napětí ve městě a ujistil, že není třeba brát výzvu na billboardech doslova. "Transparent nevyzývá přímo lidi, aby byli o chlebu a vodě nebo aby spali na zemi," snažil se vysvětlit v rozhlasové stanici Echo Moskvy. "Chceme jen, aby Moskvané chápali, čím museli projít naši dědové kvůli vítězství, jakou obrovskou cenu to vítězství má. Na internetu je vždycky halda provokatérů, kteří rozpoutají skandál z ničeho."
-čtk-