Druhý týden po sobě týdenní podíl na trhu Prima Love ve skupině D15+ přesáhl 1 %. V týdnu od 4. do 10. července pak měla stanice zatím svůj nejlepší share v cílové skupině D15–54 od začátku měření, a to 1,32 %!
Prima Love získala na konci června také mezinárodní ocenění. Na výroční konferenci Promax BDA v New Yorku bylo oceněno logo stanice zlatou soškou v celosvětové soutěži předních grafiků a designérů v kategorii Logo design network/channel all media.
-mav-
Sněmovna by na své mimořádné schůzi v příštím týdnu měla rozhodnout, jak naloží s vysíláním reklamy ve veřejnoprávní České televizi. Poslanci by měli v závěrečném čtení schvalovat příslušnou senátní novelu zákona o ČT. Podle komplexního pozměňovacího návrhu, který mají poslanci na stole, by reklama zůstala jen na programech ČT2 a ČT4.
Návrh počítá s tím, že každé čtvrtletí by ČT odváděla peníze z reklamy vysílané na ČT2 Státnímu fondu kultury ČR. Peníze z reklam na sportovním kanálu ČT4 by musela využít na výrobu pořadů se sportovní tematikou. Limit pro množství reklamy na ČT2 a ČT4 má zůstat na dosavadních 0,5 procenta denního vysílacího času.
Upravená novela počítá i s tím, že na ČT1, případně zpravodajském kanálu ČT24, by se reklama mohla objevit jen v rámci vysílání kulturní či sportovní akce, pokud by to byla nezbytná podmínka k získání práv pro její odvysílání. Obchodní sdělení by se vůbec neměla objevovat na internetových stránkách veřejnoprávní televize a ČT by také nesměla vysílat teleshopping.
Vysílání reklamy v ČT mělo původně zcela skončit letos 11. listopadu. Tento den zákon určil jako datum završení televizní digitalizace. Právě na ni šla část výnosů z reklamy v České televizi.
Senátní novela zprvu předpokládala, že reklama bude v ČT zachována kvůli financování fondu kultury a Státního fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie. Proti se ale postavily obě největší české komerční televize, Nova a Prima. Ministr kultury Jiří Besser (za TOP 09) s nimi výměnou za úbytek reklamy v ČT vyjednal výši jejich příspěvku na financování české filmové tvorby. Nova, Prima a TV Barrandov by podle novely měly odvádět fondu kinematografie dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy.
To se ale nelíbí TV Barrandov. Její generální ředitelka Janka Vozárová před týdnem řekla, že dvouprocentní odvod je pro ni diskriminační a mohl by ohrozit rozvoj této televize, která na trhu působí teprve tři roky. Chtěla by proto dostat do zákona pro svoji televizi výjimku. Ministr Besser reagoval, že je tímto požadavkem překvapen a bude o něm přemýšlet.
Zpravodaj k této novele Walter Bartoš (ODS) řekl ČTK, že s požadavkem TV Barrandov osobně problém nemá a považuje ho za oprávněný. Tato televize se ale podle něj měla ozvat dřív, v tom případě by se její požadavek do novely stihl zapracovat. Předpokládá tedy, že sněmovna novelu schválí a odešle do Senátu. Jedna z možností je, že by Senát novelu sněmovně vrátil s pozměňovacím návrhem. Sněmovna by pak o ní rozhodovala na některé další schůzi.
Proti snížení množství reklamy v České televizi se postavilo například České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV). To sdružuje přes 40 firem, které patří v České republice k významným zadavatelům televizní reklamy. Jsou mezi nimi například společnosti Danone, Unilever či Henkel. Podle ČSZV by změny v limitech televizní reklamy na ČT mohly vést k tomu, že by televize Nova a Prima ovládly 95 procent reklamního trhu a mohly by zadavatelům reklamy diktovat své podmínky včetně cenových. "Na českém trhu je možné zachovat alespoň omezené podmínky pro obchodní konkurenci, pouze pokud bude nadále existovat dostatečně významná alternativa zmíněným dvěma komerčním televizním stanicím," uvedlo ČSZV.
Podle Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA) by nadvláda Novy a Primy mohla mít i negativní dopady na spotřebitele. Reklamní zadavatelé by totiž byli nuceni přenést očekávané vyšší ceny reklamy do zdražení zboží, předpověděla už dříve AČRA.
-čtk-
V Británii roste tlak na Ruperta Murdocha kvůli jeho záměru ovládnout televizi BSkyB, a to uprostřed sílícího skandálu kolem odposlechů v jeho bulvárním listě News of the World (NoW). Ministr kultury Jeremy Hunt v parlamentu oznámil, že předá celou věc úřadu pro hospodářskou soutěž a de facto tak odložil rozhodnutí o několik měsíců. Objevila se také tvrzení, že k ilegálním praktikám se uchylovaly i další Murdochovy listy. Týkaly se údajně i nemoci čtyřměsíčního syna bývalého premiéra Gordona Browna.
Hunt tak změnil dosavadní pozici vlády, která dosud tvrdila, že posouzení úřadu pro hospodářskou soutěž není zapotřebí. Podle řady komentátorů nechal Murdoch překvapivě uzavřít NoW právě ve snaze zachránit převzetí celé BSkyB, kterou nyní vlastní z 39 procent.
Cameronova vláda dala již dříve předběžný souhlas s celým projektem. Neobrátila se ale na úřad pro hospodářskou soutěž a přistoupila na záruky Murdochovy globální společnosti News Corporation, že obchod neoslabí pluralitu médií v Británii. Společnost například slíbila, že úspěšný zpravodajský kanál Sky News bude fungovat odděleně od zbytku televize.
Murdoch v Británii vlastní také bulvární deník The Sun, list The Times a nedělník The Sunday Times, proto jeho snaha ovládnout BSkyB vyvolává obavy, že zvýší svůj již tak velký vliv na britskou politiku.
Akcie BSkyB během dne spadly o pět procent a pokračovaly v poklesu z minulého týdne.
Třebaže Murdoch obětoval nejprodávanější britský list, skandál neutichá. Objevily se závěry interního vyšetřování v NoW z roku 2007, podle nichž bylo odposlouchávání už tehdy běžné. BBC uvedla, že maily z té doby ukazují, že NoW kupovala informace o kontaktech na členy královské rodiny od příslušníka královské ochranky. Tyto údaje se údajně týkaly i prince Charlese a jeho manželky, vévodkyně z Cornwallu.
BBC dnes také uvedla, že The Sunday Times se snažily získat protiprávně soukromé údaje o Gordonu Brownovi v době, kdy byl ministrem financí. The Guardian dnes na své webové stránce napsal, že také odhalení o tom, že Brownův syn má nevyléčitelnou cystickou fibrózu, zřejmě pocházelo z ilegálně získaných lékařských záznamů. S odhalením přišel bulvární list The Sun.
-čtk-
Finský výrobce Nokia plánuje v říjnu přijít s globální klíčovou integrovanou kampaní. Očekává se, že v té době uvede Nokia na trh svůj první telefon, který bude využívat operačního systému Windows 7 od Microsoftu. Repositioning přichází v době, kdy Nokia čelí ostré konkurenci od Applu, HTC a RIM. Nokia proto věří, že ji partnerství s Microsoftem pomůže získat ztracený podíl na trhu.
-mav-
Přestože sociální síť Twitter slaví teprve pět let své existence, žádný jiný komunikační nástroj nepřinesl do zpravodajství z unijní metropole Bruselu takovou změnu jako krátké zprávy o 144 znacích. Zatímco řadu let bylo bruselské zpravodajství doménou nejmenovaných zdrojů, diplomatických zdrojů či vysoce postavených zdrojů z unijních institucí, Twitter otevřel zákulisní dění v metropoli EU nejen novinářům, kteří v belgické metropoli přímo nesídlí, ale i veřejnosti.
-čtk-
V důsledku fúze se společnost Ringier Axel Springer CZ stala od 1. července 2011 nástupnickou společností firem Axel Springer Praha, Anima Publishers a Československý sport. Uvedené tři společnosti (Axel Springer Praha, Anima Publishers a Čs. sport) zanikly. Všechna jejich práva a povinnosti převzala společnost Ringier Axel Springer CZ.
Fúze je důsledkem loňského joint-venture vydavatelství Ringier AG a Axel Springer, která se projevila v pěti zemích střední a východní Evropy.
-mav-
Britská společnost Trinity Mirror, vydavatel nedělníku The Sunday Mirror a společenského časopisu People, plánuje v nadcházejících dnech silný útok na čtenáře bulvárního News of the World. Ten v minulém týdnu ukončil kvůli skandálu s odposlechy svoji činnosti. Tirinity Mirror plánuje u zmíněných titulů až zdvojnásobit jejich tištěný náklad a zahájit marketingovou kampaň.
S kampaní chce přijít také titul Mail on Sunday, rovněž s cílem přilákat čtenáře zaniklého News of the World. Mail on Sunday chce přijít s adresnou kampaní do poštovních schránek, která má být jedna z největších v jeho dosavadní historii.
-mav-
Seriál z dílny Jaroslava Dietla Plechová kavalerie, jehož první díl odvysílala televize Nova 12. července 2011 od 20:00, dosáhl zajímavé sledovanosti. V cílové skupině D 15-54 ho sledovalo více než 43 % diváků u televizních obrazovek. Příběh party kombajnérů, kteří se vydávají napříč Československem, zaujal především mužskou část publika. V kategorii mužů 35 až 44 let získal pořad podíl na sledovanosti 55,95 %. Celkem se na první epizodu dívalo 1 054 000 diváků starších patnácti let.
-mav-
Globální společnost Ruperta Murdocha News Corporation odstoupila od záměru převzít celou britskou televizi BSkyB. Proti obchodu se měl kvůli odposlechovým skandálům kolem Murdochových médií vyslovit britský parlament.
"Domníváme se, že navrhované převzetí BSkyB společností News Corporation by prospělo oběma společnostem, ale je zjevné, že je příliš obtížné pokračovat v této atmosféře," uvedl v prohlášení zástupce šéfa News Corporation Chase Carey.
Murdoch má nyní v Británii bulvární list The Sun, deník The Times a nedělník The Sunday Times. Vlastní také 39 procent zmíněné satelitní televize BSkyB a chtěl získat zbytek. Kvůli skandálu kolem odposlechů již obětoval nedělník News of the World (NoW).
Rozhodnutí mediálního magnáta Ruperta Murdocha neusilovat o zbytek britské televizní sítě BSkyB pomohlo akciím jeho společnosti News Corporation k růstu. Podnik má teď volných asi 15 miliard dolarů (zhruba 260 miliard Kč) a investoři očekávají, že s jejich pomocí bude News Corporation lépe odrážet případná další obvinění v souvislosti se skandálem kolem odposlechů.
-čtk-
Celkové investice do online reklamy mají podle nového odhadu agentury ZenithOptimedia dosáhnout v letošním roce celosvětově 72 mld. USD. V roce 2013, kdy by se podle odhadu měl online dostat na druhou pozici inzertně nejsilnějšího mediatypu po televizi, se celkový objem očekává na úrovni 95 mld. USD.
Pro letošní rok ZenithOptimedia předpovídá růst o 4,2 % s celkovým objemem 471 mld. USD. Online reklama by měla do roku 2013 ročně růst o cca 14 %. Nejrychleji rostoucím formátem má být display reklama včetně videa a sociálních médií.
-mav-