Společnost UPC nabídne v sobotu 16. dubna jako první v České republice přímý přenos fotbalového zápasu v trojrozměrném formátu. Jedná se o slavné ligové derby mezi Realem Madrid a FC Barcelona. Zápas mohou od 22:00 hod sledovat všichni zákazníci digitální televize UPC na televizní stanici SPORT2. Společnost UPC totiž její vysílání volně zpřístupní na pozici označené jako rezerva HD. Ta bude po dobu utkání označena v programovém průvodci (EPG) jako SPORT2. Na této pozici uvidí přenos zápasu na svých 3D televizorech všichni zákazníci s DVR/HD či HD boxy UPC. Nejslavnější derby španělské ligy bude vysíláno rovněž ve standardní digitální podobě a na standardní pozici této sportovní televizní stanice.
-mav-
Tržby z reklamy u všech typů médií kromě internetu se v 1. čtvrtletí letošního roku meziročně snížily. Tržby meziročně propadly o zhruba osm procent z 12,31 miliardy korun na 11,29 miliardy korun. Na dotaz ČTK to sdělila firma Kantar Media, jejíž údaje vycházejí z ceníků za reklamu a neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy.
Už loni se celkové tržby z reklamy kromě internetu podle Kantar Media snížily meziročně o 2,5 procenta na 52,59 miliardy korun. Nejvýraznější pokles postihl televizní reklamu, naopak více peněz směřovalo do reklamy v denících a časopisech, rozhlasových stanicích, kinech a také do venkovní reklamy. Zhruba dvouprocentní pokles tuzemský reklamní trh vykázal i v roce 2009, v předchozích letech naopak rostl. Letos by investice do reklamy měly podle odborníků vzrůst o několik procent. Nejvíce si má polepšit internet. Nejistá je situace v oblasti televizní reklamy. Naopak tisku, zvláště deníkům, odborníci předpovídají pokles příjmů z inzerce.
-mav-
Digitální televize Public TV, jejímž vlastníkem licence je společnost TotalPress, ukončila v pondělí 18. dubna večer vysílání v terestrickém multiplexu 3. Odpojil ji provozovatel sítě, společnost Czech Digital Group (CDG), který je ve vlastnictví operátora České Radiokomunikace. Informaci přinesl server DigiZone.cz. TotalPress je v současné době v insolvenčním řízení.
Dosavadní dluhy Public TV přesáhly 300 milionů korun. "Důvodem ukončení vysílání je neplnění podmínek vyplývajících ze smlouvy uzavřené mezi společností Totalpress, provozovatelem TV Public, a společností CDG. Ukončení vysílání TV Public nijak nemění strategii společnosti CDG, ani zveřejněné smluvní nebo cenové podmínky," citoval server vyjádření CDG. V multiplexu 3 se nyní nachází jediná televizní stanice - Prima Love - a Rádio Proglas. Na satelitní pozici 23,5 stupně východně prozatím program zůstává.
-mav-
Sázková a herní společnost Jetbull využila aktuálního video trháku s Václavem Klausem v hlavní roli a jeho neodolatelné touze po psacích pomůckách. Video, které původně odvysílala Česká televize, a které se bleskově rozšířilo na YouTube, už k dnešnímu dni zaznamenalo téměř 2,4 mil. zhlédnutí. V tiskové inzerci využívá Jetbull motiv prázdné krabičky psacího pera a sdělení „3 ku 1, že pero už má ve sbírce Vaklav.“ Jetbull záměrně upravil podobu křestního jména. Vizuál doplňuje také slogan „Svět patří hráčům“.
-mav-
Kampaň proti reklamním plochám umístěným v blízkosti českých silnic dnes zahájila společnost Acta non verba (ANV) spolu se serverem nechceme-billboardy.cz. Společnost o tom informovala s tím, že ke kampani se zatím připojily firmy Vodafone, Okin Group a Schwarzmüller.
"Česko je jednou z posledních zemí v Evropě, kde jsou silnice lemovány reklamními poutači. Ve vyspělých zemích již dávno pochopili, že ekonomické přínosy reklamy u silnic jsou zanedbatelné ve srovnání s riziky a negativy, které billboardy přináší," uvedla obecně prospěšná společnost v tiskové zprávě.
Billboardy kolem dálnic dlouhou dobu kritizují i někteří dopravní odborníci. Kvůli nepozornosti řidičů došlo v Česku loni k více než 12.300 nehodám, při kterých zemřelo 88 lidí. Jednalo se o vůbec nejčastější příčinu dopravních nehod. Téměř 17.000 nehod policie eviduje jako srážky s pevnou překážkou, po nichž zůstalo 187 mrtvých. Statistiky sice neuvádějí, jakou část těchto nehod mají na svědomí přímo reklamní poutače, ale odborníci se podle autorů kampaně shodují, že při střetu s billboardem zemře asi deset lidí ročně.
"Prostřednictvím České asociace pojišťoven jsme vyzvali i pojišťovny působící v České republice, aby se připojily. Jsou to právě ony, kdo masivně inzeruje pojištění pro motoristy na billboardech, tudíž se tak významně podílejí na zvyšování nebezpečnosti silničního provozu. Myslím, že by s tím měly něco udělat," uvedl ředitel ANV Vojtěch Razima Jako první se do kampaně zapojila firma Vodafone. Do konce června odstraní všechny své reklamy u dálnic a silnic s maximální povolenou rychlostí rychlostí 90 km/h a více.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) loni v listopadu oznámilo plán na odstranění 440 poutačů, tedy zhruba pětiny ze všech reklamních ploch, do konce prvního čtvrtletí letošního roku. Zcela zmizet mají reklamní billboardy od českých dálnic a rychlostních silnic do několika let. ŘSD se však nedaří plnit svůj slib tak rychle, jak původně plánovalo. Podle ANV je největší problém s výpověďmi dobíhajících smluv na přibližně 395 billboardů umístěných podél dálnic. Podle ŘSD vznikly problémy například s odstraňováním reklamních ploch, které jsou postavené načerno nebo nesplňují dopravní předpisy. Po odstranění billboardů by nejbližší reklamní plakát neměl být dálnici blíž než 200 metrů.
-čtk-
Tomáš Búřil, výkonný ředitel pro obchod a marketing společnosti Centrum Holdings, končí ve své funkci. "Ano, je to pravda, ze společnosti odcházím," řekl Mediaguru Tomáš Búřil. Dodal, že do konce června zůstává zaměstnancem Centra. Podle svých slov ale neodchází za nějakou konkrétní pracovní nabídkou, rozhodl se na základě změn v Centrum Holdings, které blíže nespecifikoval. Do Centrum Holdings nastoupil Tomáš Búřil v létě 2009, když přišel z pozice obchodního ředitele konkurenčního Seznamu.
-mav-
Ředitelem divize nových médií se ve společnosti Sanoma Media Praha stal Daniel Grunt (35). Jeho úkolem bude rozvíjet digitální aktivity mediálního domu Sanoma Media Praha a přispět tak k proměně firmy v multimediální společnost.
Daniel Grunt vystudoval Provozně ekonomickou fakultu České zemědělské univerzity a School of Business and Management University of New York. V oblasti digitálních médií pracuje přes deset let, více než dva roky řídil veškeré internetové aktivity TV Nova, byl marketingovým a produktovým ředitelem internetového portálu Centrum.cz či působil jako manažer pro oblast multimédií ve společnosti Nokia Czech Republic.
Sanoma Media Praha patří k největším vydavatelským domům v České republice. Vydává mimo jiné týdeníky Vlasta, Týdeník Květy a Story či měsíčníky Praktická žena, National Geoographic či Dům a zahrada. Provozuje také weby www.eStranky.cz, www.kvety.cz, www.vlasta.cz, www.kafe.cz.
-čtk-
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila CET 21 licenci pro internetovou televizi Voyo. Ta má vysílat čtyři až 16 hodin denně. Program stanice se má skládat ze zpravodajství, sportu, publicistiky a dramatické tvorby. Dostupná má být na adrese voyo.cz nebo voyo.nova.cz. Licenci dostala Nova na 12 let.